نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در رقابتهای این هفته 65 راس اسب از نژادهای تركمن، دوخون و تروبرد داخلی در 7 دور به مسافتهای 1000 متر به رقابت پرداختند.

در پایان رقابتهای این هفته جوایز نقدی به ارزش 240 میلیون ریال به اسبهای اول تا سوم كورسهای ششگانه اهدا شد.

نتایج هفته سیزدهم:

كورس اول: 1- آنالی -2-برگوت -3- یلدرم قره تپه

كورس دوم: 1- لونا -2- جاست جاینت -3- گلدسموك

كورس سوم: 1- هیدروژن -2- هیبل استار -3- چكلین

كورس چهارم: 1-دازسینا -2- سلن -3- لردناز

كورس پنجم: 1- میس آسیا -2- الیندا -3- دازملك

كورس ششم: 1- ژوراسیك -2- ملان -3- تیارا

كورس هفتم:1- آفرونا -2- فرمانده -3- برق آسا

/7477/622/ 3404



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ' سیف الله امینیان ' در همایش توسعه زیر ساخت های گردشگری منطقه كاشان در تالار اجتماعات شهرداری قمصر، گفت: رونق میراث فرهنگی بهترین عرصه در محقق شدن خودكفایی در اقتصاد داخلی است.

وی افزود: سرمایه گذاری در این بخش، علاوه بر حفظ اصالت و فرهنگ ایرانی، سود خوبی در بازارهای داخلی و خارجی عاید مناطق فرهنگی می كند.

این كارشناس میراث فرهنگی تاكید كرد: به عنوان نمونه منطقه كاشان از یكسو به كویر مركزی و جاده قدیم ابریشم منتهی شده و در سوی دیگرش مناظر زیبایی در دامنه كوه كركس جلوه نمایی می كند.

امینیان، تصریح كرد: شهرستان های كاشان، آران و بیدگل، نطنز و حوزه های اطراف بایستی با صرف نظر از مرزهای سیاسی، به ساماندهی میراث فرهنگی خود اقدام كرده و موجب رونق گردشگری منطقه شوند.

وی افزود: همچنین آموزش به مردم و اصناف مختلف در برخورد با گردشگران در جذب توریست و رونق گردشگری نقش بسزایی دارد.

رییس هیات مدیره جامعه مهندسان شهرسازی ایران نیز توجه به میراث فرهنگی را هم ردیف بحث های كلان كشور دانست.

' علی نوذرپور ' افزود: مدیران محلی در شناساندن ظرفیت ها و توجه دادن به عرصه های گردشگری و حفظ میراث فرهنگی منطقه خود، نقش اصلی را دارند.

وی تاكید كرد: شهرداری ها و دهیاری ها بایستی در ساخت و سازهای شهری و روستایی به حفظ و نگهداری آثار ارزشمند تاریخی توجه كرده و بخصوص در روستاها به معرفی و شناسایی میراث فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهردار كاشان نیز با اشاره به ظرفیت های عظیم گردشگری در كشور و ارزآوری صنعت توریسم، گفت: از نظر جاذبه های محیطی، مناظر و مكان های بی نظیری در ایران وجود داشته؛ بطوری كه جزو 10 كشور اول جهان هستیم.

' سعید مدرس زاده ' تاكید كرد: اما زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر حتی در شهرها وجود نداشته و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

وی افزود: به عنوان نمونه سال گذشته حدود دو میلیون گردشگر به شهر كاشان وارد شدند كه تنها 300 هزار نفر در شهر اسكان یافتند كه این امر نشانه نبودن امكانات و زیرساخت های مناسب است.

مدرس زاده آماده شدن زیر ساخت هایی نظیر تاسیسات زیربنایی، نیروی انسانی آموزش دیده، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در مردم منطقه برای برخورد با گردشگران و مرمت آثار تاریخی را در جذب گردشگران موثر دانست.

وی با تاكید بر اینكه گردشگری یكی از صنایع پاك و بدون آلودگی است كه در عین حال درآمدهای بسیاری دارد، گفت: درآمدهای اقتصادی میراث فرهنگی و گردشگری بر خلاف سایر درآمدها پایدار بوده و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

1724/7431/ 3404



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , کریسمس , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، لوكاشویچ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت پیش آمده در زمینه اعتصاب غذای دسته جمعی شماری از فلسطینیان در زندانهای اسراییل موجب نگرانی جدی روسیه شده است.

وی درباره اعتصاب غذای فلسطینیان خاطرنشان كرد: این اقدام اعتراض آمیز روز 17 ماه آوریل آغاز شد و تاكنون 1300 زندانی فلسطینی در آن شركت كرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد: ادامه اعتصاب غذا ممكن است به سلامتی زندانیان آسیب وارد كند و پیامدهای غمناك و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی افزود: از مقامهای اسراییلی می خواهیم تدابیر لازم برای برطرف كردن علل اعتراضات را به عمل آورده و بر ضرورت رعایت حقوق اساسی زندانیان فلسطینی محبوس در زندانهای اسراییل تاكید می كنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در همین حال معتقدیم كه وضعیت حاكم بر روابط اسراییل-فلسطین حركت های توام با حسن نیت را از دو طرف می طلبد تا اینكه تنش ها را كاهش داده و باعث ایجاد اعتماد بین دو طرف شود.

اروپام/2242**518** 3404



:: برچسب‌ها: جدید , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسكو رویدادهای سوریه را به دقت زیر نظر داشته و برای حل و فصل بحران در این كشور تلاش می كند.

در این بیانیه آمده است كه از برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه در روز هفتم ماه مه كه برای اولین بار در نیم قرن اخیر براساس رقابت های چندحزبی برگزار شد، خرسند هستیم.

در این بیانیه با اشاره به شركت بیش از نیمی از جمعیت سوریه در انتخابات گفته شده: این رویداد گام مهمی در راستای اصلاحات سیاسی در سوریه است كه دولت 'بشار اسد' آن را اجرا می كند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان كرده است: معتقدیم كه اصلاحات باید با اقدام های دیگر دولت سوریه و مخالفان سیاسی آن در راستای تحقق یكی از مفاد اصلی طرح 'كوفی عنان' نماینده دبیركل سازمان ملل در مساله سوریه مبنی بر آغاز گفت و گوهای سیاسی میان طرف های مناقشه در این كشور تكمیل شود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه از تلاش های عنان و نمایندگان وی برای كمك به مشاركت مخالفان دولت سوریه در روند حل و فصل مسایل این كشور اعلام حمایت شده است.

روسیه در این بیانیه از اظهارات یكی از سران ارتش به اصطلاح آزادی سوریه كه تهدید به حمله به نیروهای دولتی سوریه كرده است، به شدت انتقاد كرد و افزود: آتش بس موجود در سوریه كه از روز 12 ماه آوریل گذشته با زحمت فراوان برقرار شده است، باید كاملا رعایت شود.

در پایان بیانیه وزارت امور خارجه روسیه بر ضرورت اجرای كامل طرح شش ماده ای عنان برای حل مسایل سوریه از طرف دولت این كشور و گروه های مخالف آن به منظور جلوگیری از كشتار، رنج و آزار مردم سوریه تاكید شده است.

اروپام**2242**518**1080**1597



:: برچسب‌ها: دریا , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'علی افسری' درمورد این طرح و اعلام انتشار فراخوان مشاركت در اجرای طرح ایستگاههای مطالعه به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح جهت افزایش كمی و كیفی وضعیت كنونی مطالعه و كتابخوانی در جامعه ایجاد شده است.

وی افزود: در این طرح با آسیب شناسی و بررسی برخی علل و دلایل ناكافی بودن وضعیت كتابخوانی در جامعه همچون در دسترس نبودن كتابهای مناسب و مورد نیاز مردم، پایین بودن شمارگان كتابهای منتشره و ضرورت ارایه كتابهای متنوع در موضوعات مختلف تلاش داریم تا به نیاز جامعه پاسخ دهیم.

وی افزود: لزوم استفاده از فرصتهای اوقات فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از ظرفیت مراكز پر رفت و آمد و به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به این نتیجه رسیدیم كه در راستای ایجاد و گسترش یك شبكه گسترده در سطح جامعه به واسطه سرمایه گذاری اولیه با كمك نهادهای مختلف اقدام به عرضه كتابهای عمومی مورد نیاز در جامعه كنیم.

افسری توضیح داد : ایستگاههای مطالعه همانند باجه های تلفن در بیشتر نقاط شهر در دسترس هستند كه در مراكز پررفت و آمد مستقر شده و به راحتی امكان دسترسی به كتاب را برای عموم فراهم می سازد ، افراد با مشاهده این ایستگاهها می توانند كتابهای مورد نیاز خود را برای مطالعه در زمینه های مختلف انتخاب كنند.

وی گفت: پایانه های مسافربری ، ادارات دولتی و غیر دولتی ، مراكز بهداشتی و درمانی و تمامی مراكز سرپوشیده پر مراجعه در این طرح قابل استفاده خواهد بود.

افسری خاطر نشان كرد : هر ایستگاه دارای 15 عنوان كتاب است و برای هر عنوان حداقل 200 نسخه كتاب در هر ماه شارژ صورت می گیرد ، در هر ایستگاه ماهانه حداقل 3 هزار نسخه كتاب توزیع خواهد شد، با فرض راه اندازی یك هزار ایستگاه در مراحل اولیه سالانه بیش از 36 میلیون جلد كتاب در سطح كشور توزیع خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در این طرح 15 عنوان با محوریت موضوعی دین، ادبیات، زن و خانواده،علوم وفنون ، نوجوانان ، خردسالان و كودك به شهروندان ارائه می شود.

وی درمورد شیوه های مشاركت در طرح گفت : نهاد كتابخانه های كشور در راستای اهداف و رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش فرهنگ كتابخوانی در كشور زمینه اجرای این طرح و مشاركت در آن را فراهم آورده است ، یكی از این راهها مشاركت در پرداخت هزینه تولید كتاب (صدقه ) است كه علاقمندان برای مشاركت در آن می توانند بخشی از هزینه های اجرای این طرح را تامین و به این منظور به شماره حساب 2020 بانك تجارت شعبه بلوار كشاورز به نهاد نهاد كتابخانه های عمومی كشور واریز كنند.

به گفته افسری،همكاری در راه اندازی ایستگاههای مطالعه در اماكن عمومی ، وزارتخانه ها ، سازمانها ، موسسات و شركتهای دولتی و وخصوصی و.. كه قابلیت ارائه خدمات به عموم مردم را دارند می توانند از طریق انعقاد تفاهم نامه نسبت به ایجاد ایستگاه مطالعه در مراكز خود اقدام كرده و خدمتی فرهنگی به مردم ارائه دهند یكی دیگر از این اقدامات است.

وی افزود: مشاركت در انتشار كتاب نیز یكی دیگر از راههای مشاركت در این طرح است، ناشران ، مراكز فرهنگی ، سازمانهای دارای امكانات چاپ و... با توجه به حجم گسترده تولید و مصرف كتاب در این طرح می توانند در چارچوب تنظیم تفاهم نامه در انتشار این كتابها مشاركت كنند.

طرح آزمایشی ایستگاهای مطالعه در سال گذشته اجرا شده است .

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برپاست .

فراهنگ **1630**1588



:: برچسب‌ها: مکزیک , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا،'سید احمد دانش' روز پنجشنبه در نشست خبری كتابخوانی از منظر سینما در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران،گفت: زمانی كه انسان یاد می گیرد بنویسد و آن نوشته را به شعر تبدیل كند هنر متولد می شود و استفاده از این هنر به صورت طنز ، داستان و سرگرمی سینما را به وجود آورد.

دانش افزود: با بررسی سینماهای موفق متوجه می شویم كه عوامل آن همه كتاب خوان بوده اند.

مدیر سابق سایت خبری سینما به معنی مولف كه به فردی گفته می شود كه كتاب می نویسد اشاره كرد و توضیح داد: به كارگردانی كه سبك خاصی دارد نیز كارگردان مولف می گویند و این نشان می دهد كه سینما به ادبیات متصل بوده و بدون آن نمی تواند وجود داشته باشد.

نویسنده و منتقد سینما ادامه داد: افرادی كه به سینما تنها از جنبه اقتصادی نگاه می كنند در برهه ای از زمان به فراموشی سپرده می شوند اما آنهایی كه مولفند همیشه در ذهن مخاطبان باقی می مانند.

وی افزود: اگر اهالی سینما واقعا به دنبال هنر باشند باید ارتباط تنگاتنگ خود را با ادبیات حفظ كنند.

این منتقد سینما با یادآوری اینكه هیچ یك از بازیگران دارای سبك بدون خواندن كتاب نتوانسته اند به این درجه برسند،گفت: اگر بازیگری خود را با ادبیات قرین بداند قطعا آن بازیگر به یك بازیگر مولف تبدیل می شود.

دانش افزود: اگر بازیگری بدون این رابطه به اوج برسد خیلی زود افت می كند و فراموش می شود .

وی با یادآوری اینكه هنرمند بودن یك بازیگر و كارگردان به خواندن كتاب باز می گردد، گفت: اكنون هنرمندی كه اهل كتاب باشد كم داریم و جا دارد كه در این حوزه بیشتر كار شود.

به گزارش ایرنا،'حمید رضا پگاه' بازیگر سینما نیز در این نشست گفت: در سینما تاثیری كه كتاب می تواند داشته باشد این است كه هر چه اهالی سینما كتاب بشتری بخوانند، شخصیت های بیشتری را می توانند بشناسند و تحلیل كنند.

پگاه افزود: سینما در درجه اول باید سرگرم كننده باشد تا بتواند حرف خود را بزند و این اتفاق نمی افتد مگر اینكه دانش و آگاهی اهالی آن بالا باشد.

فراهنگ**2038**



:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

علی ملااحمدی روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزشهای روستایی و عشایری استان افزود: رعایت روحیه جوانمردی و پهلوانی در كنار ورزش قهرمانی یك اصل است كه باید مورد توجه قرار گیرد و این مهم با نهادینه كردن اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی در فضاها و میادین ورزشی امكان پذیر است.

وی اظهاركرد: ورزشكاران ایران اسلامی به عنوان نمایندگان كشوری كه در بین مسلمانان جهان و منطقه به الگوی برتر شهرت دارد باید توان و قدرت میدان داری و تقویت معنویت در ورزش را داشته باشندتا مبادا مورد میدان داری و مدیریت دیگران قرار گیرند.

ملااحمدی در ادامه تخصیص منابع مالی و ایجاد سخت افزارهای مناسب در راستای توسعه ورزش قهرمانی را مورد تاكید قرار داد و افزود: سال گذشته اعتبار خوبی در اختیار هیات های ورزشی قرار گرفت.

وی در خصوص ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه فرهنگ ورزش و فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در روستاها و مناطق محروم عشایری گفت: مهاجرت معكوس(از شهرها به روستاها) و ثبات زندگی در روستاها و ایجاد فضایی شاد و مفرح در این مناطق یكی از دغدغه های اصلی وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و هیاتهای مربوطه و ادارات كل ورزش و جوانان است.

ملااحمدی افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان در روستاها می تواند از بسیاری از شغل های كاذب در شهرها و مراكز استانها كاسته و با جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی كه با هزاران امید و آرزوی واهی به شهرها سفر می كنند، جلوگیری كند.

وی ادامه داد: ورزش تنها راه مناسب برای حل این مشكل است و امیدواریم با انجام تمهیدات لازم از سوی مسوولان كشوری و استانی شاهد حضور نخبگان ورزش روستایی و عشایری در میادین مهم بین المللی و برون مرزی باشیم.

7126/587



:: برچسب‌ها: زن , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان امروز در سومین جلسه بررسی لایحه بودجه سال 91 كل كشور، بند 1 ماده واحده این لایحه را تصویب كردند.

براساس مصوبه مجلس، وارادات و فروش فراورده های نفتی با رعایت كیفیت و استانداردهای عرضه هر فراورده در هر كشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط به بخش خصوصی مجاز است.

بهارستان نشین ها در بخش دیگری از این بند مصوب كردند كه وزارت نفت ازطریق شركت دولتی تابعه ذیربط موظف است علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مكعب گازطبیعی 50 ریال به عنوان عوارض از مشتركین دریافت و پس از واریز به خزانه داری كل كشور اعلام كند.

براساس مصوبه دیگر خانه ملتی ها به وزارت نفت اجازه داده شد اصل و سود اوراق مشاركت نفتی و یا صكوك نفتی را با رعایت قوانین و مقررات در سقف 10 میلیارد دلار اوراق مذكور به فروش برساند.

همچنین بانك مركزی جمهوری اسلامی موظف شد تا مبلغ 10 میلیارد دلار از محل منابع ارزی خود در خارج از كشور را به شركت های مذكور به صورت خط اعتباری اختصاص دهد.

نمایندگان مجلس همچنین تصویب كردند مالیات بر ارزش افزوده و عوارض نفت و گاز تولیدی و فراورده های وارداتی از همه فراورده های نفتی و گازی توسط شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی (شركت های پالایش نفت و شركت ملی گاز ایران) بر مبنای قیمت فروش داخلی محاسبه و پرداخت می شود. مالیات مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری كل كشور واریز می شود.

نمایندگان در ادمه تصویب كردند كه به هریك از شركت های گاز استانی اجازه داده شود راسا نسبت به دریافت تسهیلات مجموعا تا سقف 30 هزار میلیارد ریال از بانكهای كشور با هماهنگی در هر استان با تعیین بازپرداخت توسط وزارت نفت از طریق شركت تابعه ذیربط اقدام نمایند.

مدت زمان بازپرداخت و استهلاك تسهیلات دریافتی طی مدت 5 سال است.

نمایندگان در قسمت دیگری از بند 1 لایحه بودجه 91 تصویب كردند به هر یك از وزارتخانه های نفت و نیرو از طریق شركت تابعه ذیربط اجازه داده می شود هر دو ماه به ترتیب مبلغ 500 ریال و 250 ریال از هر واحد مسكونی روستایی و مبلغ یك هزار ریال و 500 ریال از هر واحد مسكونی شهری اخذ كنند.

سیام**9121*



:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

پکتیکا از مناطق ناامن افغانستان است

مقام‌های محلی ولایت پکتیکا، در جنوب شرق افغانستان گفته‌اند که گروهی از مهاجمان انتحاری به یک اداره محلی حمله کرده اند.

دولت خان جدران، فرمانده پلیس ولایت پکتیکا روز پنجشنبه، ۲۱ ثور/اردیبهشت به بی‌بی‌سی گفت که مهاجمان شش نفر بودند.

به گفته او، این مهاجمان با بمب و سلاح سبک به ساختمان ولسوالی/فرمانداری "یحیی‌خیل" حمله کردند.

آقای جدران افزود که هر شش مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

سه مامور امنیتی افغان نیز در این نبرد کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مقامهای محلی گفته‌اند که پس از این درگیری، وضعیت در ولسوالی یحیی‌خیل تحت کنترل نیروهای امنیتی درآمده است.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته و یک سخنگوی این گروه گفته‌است که دفتر ولسوال/فرماندار یحیی‌خیل زمانی مورد هجوم مهاجمان قرار گرفت که مقامهای محلی افغان و خارجی باهم جلسه داشتند.

منابع دولتی تا حال در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که روز دوشنبه همین هفته چهار مهاجم انتحاری دیگر نیز در یک درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی در یک مرکز تجاری در شهر شرن، مرکز ولایت پکتیکا کشته شدند.

مقامهای محلی گفته اند که مهاجمان قصد داشتند از این مرکز تجاری مراکز دولتی در شهر را هدف قرار دهند.



:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'احمد شرفخانی' روز پنجشنبه در نشست خبری راهكارهای ترویج و توسعه فرهنگ وقف كتاب كه در سرای اهل قلم واقع در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران برگزار شده بود ، افزود: وقف یكی از احكام الهی و هدیه‌ای الهی است.

شرفخانی گفت: با بررسی تاریخ وقف متوجه می شویم كه قبل از اسلام هم، وقف وجود داشته است اما عنوان آن وقف نبوده بلكه ساختار آن ساختار وقفی بوده است.

وی خاطر نشان كرد: انسان پس از مرگ از سه طریق داشتن اولاد صالح، برجای گذاشتن علم و یا یك اثر علمی و وقف آن می تواند ارتباط خود را با جهان خاكی حفظ كند.

به گفته شرفخانی، انسان با وقف مدیریت اموال خود را تا روز قیامت به دست خواهد داشت و ثواب وقف دائما بر واقف جاری است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینكه بخش عمده موقوفات در رابطه با فرهنگ است،‌افزود: اكثر نویسندگان بهره خود را از كتابخانه های وقفی گرفته اند. همچنین بخش عمده ای از دانشگاه ها و كتابخانه های كشور موقوفه هستند.

شرفخانی با اشاره به وقفی بودن كتابخانه آیت الله مرعشی كه بهترین كتابخانه كشور است، گفت: هم اكنون بیش از 150 مجموعه موقوفه در كشور وجود دارد كه پشتوانه آموزشی هستند و اینها نشانگر این است كه در كشور ما بخش عمده فرهنگ و اندیشه مدیون وقف است.

وی همچنین در مقایسه ثواب صدقه و وقف گفت: ثواب صدقه آنی است اما بهره وقف ماندگار است.

نمایشگاه كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه درمصلای تهران برپاست.

فراهنگ**2038**1588



:: برچسب‌ها: قدیمی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()