نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگاران ایرنا، از نقاط مختلف استان تهران، مردم متدین و ولایت مدار در ساعت 21 با سردادن شعارهای الله اكبر و ' خامنه ای رهبر ' عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام كردند.

مردم متدین و ولایت مدار شهرستان های ورامین، پیشوا، پاكدشت، دماوند، فیروز كوه، شهرری، شهر قدس، شهریار، ملارد، رباط كریم، بهارستان، اسلامشهر، شمیرانات و تهران بزرگ با رفتن بر پشت بامها همگام با دیگر مردم شهرها و استانهای كشورمان ندای الله اكبر سر دادند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاكی است، به رغم بارش باران در برخی نقاط استان تهران مردم با حضور بر پشت بام ها، فریاد الله اكبر خود را به آسمان بلند كردند و باران نیز نتوانست حضور مردم را كمرنگ كند.

گلدسته های مساجد نیز همنوا با مردم، فریاد الله اكبر را در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سردادند و یاد آور این حقیقت شدند كه مساجد همچنان سنگر انقلاب هستند.

آسمان شهرستانهای استان تهران نیز در شب پیروزی انقلاب و با هدف گرامیداشت ایام الله دهه فجر نورافشانی شد.

بسیاری از مردم نیز با پخش شیرینی و شربت شادی خود را با دیگران تقسیم كردند.

مردم استان تهران فرداد 22 بهمن با حضور در راهپیمایی بزرگ این روز حماسه ای دیگر خواهند آفرید.

تهرام/7254/1144



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , کالیفرنیا , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، 'عبدالرضا كاهانی' در نشست نقد و بررسی فیلم بی خود و بی جهت افزود: هدف من این است كه در آثارم فرم را كمتر كنم و هرچه جلوتر می روم راههای بهتر و بیشتری برای این كار پیدا می كنم.

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است كه خیلی ها معتقدند در فیلمهایم بازیگران به خوبی دیده می شوند. تلاش می كنم تا خود را تا حد امكان حذف كنم و سایر عوامل هم كنار بروند تا زندگی دیده شود.

نویسنده، كارگردان و تهیه كننده فیلم بی خود و بی جهت توضیح داد: در هنگام نوشتن فیلمنامه سعی می كنم تا آنجا كه توان دارم به جزییات بپردازم اما رسیدن به جزییات دقیق موقع تمرین با بازیگران حاصل می شود.

كاهانی در پاسخ به این پرسش كه آیا نقدهای فیلم های قبلی اش باعث تغییر در فیلمسازی او شده است؟ گفت: من نقدها را می خوانم و از آنها یاد می گیرم.

'نگار جواهریان' یكی از بازیگران فیلم بی خود و بی جهت نیزگفت: در مورد لحن صحبت كردن شخصیتی كه نقش آن را بازی می كردم با كاهانی مدت ها صحبت كردیم ، چرا كه یكی از كلیدهای شخصیت او بود.

مهرزاد دانش كه به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت درباره فیلم بی خود و بی جهت گفت: این فیلم نشان داد كه عبدالرضا كاهانی به یك سبك و بیان ویژه و مخصوص به خود دست یافته است. روندی كه از فیلم هیچ آغاز شد در فیلم اسب حیوان نجیبی است به یك اعتلا رسید و با این فیلم به غنای كامل دست یافت.

وی ادامه داد: امروز می توان به راحتی از ویژگی های سینمای كاهانی یاد كنیم. او در فیلم هایش جزییات معمول و گاه مبتذل زندگی روزمره انسان ها را به بهترین نحو به نمایش می گذارد. البته منظور از مبتذل بودن به معنای منفی كلمه نست بلكه منظورم كارهای ظاهرا بی اهمیتی است كه ما در طول روز انجام می دهیم.

نویسنده و منتقد سینمایی تاكید كرد: هنر كاهانی این است كه از این جزییات روزمره و ظاهرا بی اهمیت یك درام می سازد و با وجود اینكه به نظر می رسد قصد قصه گویی ندارد، ریتم فیلم را به شكلی پیش می برد كه هم سرگرم كننده است و هم می تواند به تماشاگر تلنگر هم وارد می كند.

وی یادآورشد: امتیاز كاهانی این است كه از هیچ، فضایی گسترده خلق می كند و با آن برای تماشاگر تعلیق به وجود می آورد.

فیلم بی خود و بی جهت جدیدترین ساخته عبدالرضا كاهانی امروز در مركز همایش های برج میلاد - سینمای رسانه ها- به نمایش درآمد.

این فیلم داستان مشكل دو زوج است كه باید وسایل خانه خود را جا به جا كنند تا آماده مراسم عروسی یكی از این دو زوج شوند.

رضا عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام و احمد مهران فر در این فیلم ایفای نقش كردند.

برنامه نمایش فیلم های سی امین جشنواره فجر تا 23 بهمن ادامه دارد.

فراهنگ**2024



:: برچسب‌ها: عکس ها , عروسی , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril


:: برچسب‌ها: مربع , شب , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ، در این دیدار كه از هفته هشتم لیگ برتر فوتسال بانوان باشگاههای كشور روز جمعه در سالن پیروزی اصفهان برگزار شد، تیم فولاد ماهان اصفهان با نتیجه دو بر یك نیوساد گیلان را شكست داد.

این دیدار را 'شهرزاد ملكی' به عنوان داور اول و 'هاجر خراسانی' به عنوان داور دوم قضاوت كردند.

مح / 7132/607



:: برچسب‌ها: مربع , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، بیش از 40 نفر از منتقدان، خبرنگاران و اهالی مطبوعات با امضای نامه ای خطاب به 'محمد خزاعی' دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر نسبت به برخوردهای ناشایست صورت گرفته توسط تهیه كننده یكی از فیلم های حاضر در جشنواره به اهالی رسانه اعتراض كردند.

در این نامه كه جمعی از خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های رسمی آن را امضا كرده اند،آمده است: در پی توهین پی در پی یكی از تهیه كنندگان فیلم های حاضر در جشنواره فجر، بدین وسیله به اطلاع می رساند اینجانبان خبرنگاران ، روزنامه نگاران و منتقدان مطبوعات سینمایی تصمیم خود را مبنی بر تحریم خبری تهیه كننده مزبور 'س-ح' به مدت 6 ماه كه با گفتار خود عمق شخصیت خود را نشان داد، اعلام می داریم و امید آن داریم كه عوامل تولید و فیلمسازان حاضر در جشنواره را به گونه ای توجیه فرمایید كه ما اهالی رسانه را دشمن خود ندانند و تحمل انتقاد را داشته باشند.

روز گذشته و همزمان با هشتمین روز برپایی سی امین جشنواره فیلم فجر،در نشست نقد و بررسی یكی از فیلم ها در سالن ویژه اصحاب رسانه ،تهیه كننده فیلم در پاسخ به انتقادات خبرنگاران و منتقدان واكنش های تندی نشان داد كه اخبرنگاران در اعتراض به این برخورد سالن نشست را ترك كردند.

برنامه نمایش فیلم های جشنواره فجر تا 23 بهمن ماه ادامه دارد.

فراهنگ**9173**



:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، دكتر 'سید محمد حسینی' عصر جمعه در كنگره 'مسجد، كانون بصیرت و بیداری اسلامی' در مدرسه دارالشفاء قم افزود: آشنایی جهانیان با نظام مقدس جمهوری اسلامی درحال افزایش است و ملت های مختلف، ایران را تحسین كرده و آن را به عنوان الگوی خود برگزیده اند.

وی، با بیان اینكه امروز باید تجربیات ارزشمند انقلاب اسلامی را در اختیار ملت های مسلمان قرار دهیم، خاطرنشان كرد: اصل و اساس حركت مردم در انقلاب های منطقه، اسلام و آموزه های دینی است این و حركت بزرگتر از آن است كه در واژه بهار عربی گنجانده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: پس از خیزش موج بیداری اسلامی، محدودیت ها و فضای اختناق حاكم بر كشورهای منطقه از میان رفت و این فرصت ارزشمندی است كه مبلغان پرورش یافته در حوزه های علمیه و جامعه المصطفی، فرهنگ اصیل اسلامی را هرچه بیشتر برای جهانیان تبیین كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد كانون های فرهنگی هنری مساجد را از جمله تجربیات ارزشمند انقلاب عنوان كرد و افزود: كانون های مساجد با ارایه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی، تاثیرات شگرفی در رفع معضلات میان نسل جوان و نوجوان ایفا می كنند.

حسینی با بیان اینكه امروز جوانان با ایمان كشورمان با عزم و اراده راسخ در عرصه حفظ و حراست از كیان نظام اسلامی حضوری پرشور دارند اظهار داشت: شخصیت ها و بزرگان دین كه در عصر خود از پیشقراولان بیداری و حركت های انقلابی بوده اند، باید برای جوانان الگوسازی شوند.

وی در پایان از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله نوری همدانی كه با روشنگری های خود در جریان فتنه، نقش موثری برای بصیرت افزایی و آگاهی دادن به جامعه ایفا نمود، قدردانی كرد.

كنگره 'مسجد، كانون بصیرت و بیداری اسلامی' با حضور آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید، دكتر 'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان كانون های مساجد و طلاب و فضلای حوزه های علمیه روز جمعه در قم برگزار شد و طی آن از صاحبان مقالات برگزیده با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

8146 / 1355/380



:: برچسب‌ها: خورشید , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از مالزی، موسی اربطی سرپرست تیم های ملی دوچرخه سواری ایران به خبرنگار ایرنا، گفت: در رده سنی بزرگسالان تیم ایران با تركیب علی عسگری و محمود و محمد پراش، صاحب گردن آویز برنز شد و با كسب این مدال، جمع مدال های تیم ملی ایران را به عدد 4 رسید.

سی و دومین دوره رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و نوزدهمین دوره مسابقات در رده سنی جوانان و اولین دوره رقابت ها در رده سنی زیر 23 سال، از روز چهارشنبه گذشته (نوزدهم بهمن ماه) به مدت 10 روز در شهر كوالالامپور كشور مالزی در حال برگزاری است.

در ماده اسپرینت دوچرخه سواری، ركابزنان چین و هنگ كنگ به ترتیب مقام های اول و دوم این ماده را كسب كردند.

در رده سنی جوانان نیز تیم ایران با تركیب ابوالفضل زارع زاده، سعید مسلمی مقدم و امیر حسین شفیعی مقام پنجم را از آن خود كرد، در این ماده ركابزنان هنگ كنگ، كره و ژاپن به ترتیب مقام های اول تا سوم را كسب كردند.

در رده سنی بزرگسالان بانوان تیم ایران با تركیب آتوسا عباسی و زهرا صادق زاده در رده هشتم مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی ایستاد.

محمود پراش صبح پنجشنبه موفق شد در رقابت های یك كیلومتر تایم تریل بزرگسالان نشان نقره این مسابقات را از آن خود كند. نشان طلای این رقابت به شركت كننده ای از مالزی رسید و ورزشكار هنگ كنگی با كسب مقام سومی نشان برنز دریافت كرد.

تیم دوچرخه سواری كشورمان در نخستین روز از رقابت های قهرمانی آسیا، به وسیله علیرضا حقی به یك نشان طلا دست یافته بود.

در این دوره از مسابقات تیم آقایان با 12 ورزشكار، تیم بانوان با 9 ورزشكار و تیم جوانان آقایان و بانوان در مجموع با6 ورزشكار حضور دارند.

مربیگری جوانان در بخش آقایان و خانم ها بر عهده 'رسول هاشم كندی' است و 'محمد ابو حیدری' نیز مربیگری تیم سرعت آقایان و بانوان را بر عهده دارد. سرمربی تیم های ملی ایران در این دوره از مسابقات 'ماركوس نیگل' از آلمان است.

آساق**335 ** 1574



:: برچسب‌ها: جشنواره , موسیقی , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رسانه های خبری تركیه ، داود اوغلو در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات سوریه با اشتون به گفت و گو پرداخت و نگرانی های خود را از حوادث اخیر در این كشور عنوان كرد.

اشتون نیز در این تماس از داود اوغلو برای شركت در نشست آتی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا دعوت كرد.

داود اوغلو همچنین با ' مارتی ناتالگاوا' وزیر امور خارجه اندونزی نیز در مورد رخدادهای سوریه تلفنی گفت و گو كرد.

خاورم *2012 ** 230**1609



:: برچسب‌ها: گل , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ،'آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد' ایام خجسته ولادت پیامبراعظم(صلوات الله علیه) و امام صادق(علیه السلام) هفته وحدت و دهه فجر به همه مسلمانان از جمله مردم ایران به ویژه مردم ولایت مدار اصفهان تبریك گفت.

امام جمعه اصفهان در پیامی به مناسبت یوم الله 22 بهمن گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور پایمردی‌ها و سلحشوری‌های رهایی بخش ملت سرافراز ایران در برابر حاكمیت طاغوت و سلطه خارجی است.

وی با تاكید بر اینكه حقیقت این انقلاب ودیعه ای است الهی كه خداوند بر ما منت گذاشته است، تصریح كرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال بسیار ویژه است چرا كه دشمن در قله دشمنی خود به واسطه پیروزی مسلمانان در كشورهای منطقه قرار گرفته و به همین واسطه در صدد لطمه زدن به ملت ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه در عصر حاضر بی تردید پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای تاریخ معاصر و ملت ایران محسوب می شود ، بیان داشت: دشمن با ایجاد تحریم ها قصد دارد فشار گرانی را به مردم تحمیل و آنها را از این حكومت دلسرد كنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینكه 22 بهمن امسال سر آغاز سی و چهارمین بهار انقلاب است، افزود: همه مردم باید در این راهپیمایی شركت كنند چرا كه انقلاب اسلامی همچون ارمغانی الهی و مائده ای آسمانی در تاریك ترین لحظات تاریخ ملت ایران به ما ارزانی شد.

وی با بیان اینكه باید از دستاوردهای انقلاب و خون شهیدان پاسداری نماییم، افزود: با راهپیمایی یوم الله 22بهمن ایرانیان قدرتمند و سر بلند در قرن حاضر در اذهان جهانیان حماسه ای دیگر ترسیم و این مجاهدتها و رشادتهای امت اسلامی را در تاریخ همواره ثبت می نمایند.

آیت الله طباطبایی نژاد به انتخابات مجلس نهم و خلق حماسه ای دیگر توسط مردم اصفهان اشاره كرد و گفت: مردم با حضور خود پای صندوق های رای موجب دلسرد شدن و بر ملا شدن دروغ های دشمنان و مزدوران كه قصد جدایی بین مردم و دولت و مردم با مردم را دارند، می شوند.

وی افزود: باید به دنیا بفهمانیم كه مردم ایران همراه رهبری و حكومت اسلامی بوده و خواست دشمن برای تفرقه بین مردم و مسئولان به جایی نمی رسد.

8114/ 1011/506



:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

بایراكتار كه پنجشنبه شب در مراسم جشن سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران شركت كرده بود ، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ، ایران را همسایه بسیار مهم ، دوست و برادر تركیه قلمداد كرد و روزملی كشورمان را به دولت و ملت ایران تبریك و تهنیت گفت.

وی افزود: ایران و تركیه در كنار مناسبات عمیق همسایگی، از نظر سیاسی، استراتژیك، اقتصادی، تجاری، اجتماعی، فرهنگی، روابط گسترده و منافع مشتركی دارند و تركیه همواره برای تعمیق و گسترش هرچه بیشتر مناسبات با ایران در همه زمینه ها اراده قوی خود را نشان داده است.

او با تاكید بر اینكه تركیه خواهان استفاده از پیشرفتهای فناوری ایران و توسعه همكاریهای صنعتی و بازرگانی هرچه بیشتری با ایران است، گفت: افزایش سفر گردشگران ایرانی به تركیه و متقابلا تشویق گردشگران ترك به سفر به ایران، زمینه كشف و شناسایی هرچه بیشتر توانایی و استعدادهای دوكشور برای كار و همكاری بیشتری را فراهم می آورد.

بایراكتار با تاكید بر اینكه ایران و تركیه در بسیاری از زمینه ها می توانند مكمل یكدیگر باشند، افزود: ایران با توجه به اینكه سومین كشور بزرگ تولید كننده نفت و دومین كشور بزرگ تولید كننده گاز در دنیاست، همكاری دوكشور در زمینه های صنعتی و تجارت انرژی، مهمترین گام در راه ارتقای رفاه و سعادت هر دو ملت و ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه این درك و برداشت در طبقات مختلف دولتی و غیردولتی دوكشور وجود دارد و دولت و ملت تركیه اكنون بیش از هر دوره دیگری از تاریخ به این باور دست یافته است و ما چشم انداز خوبی را برای مناسبات دوكشور پیش بینی كرده ایم.

اردوغان بایراكتار با اشاره به اینكه اخیرا بیست و سومین نشست كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی و تجاری ایران و تركیه نیز در آنكارا با حضور علی اكبر صالحی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: من از آشنایی با چنین انسان خوشحالم. ما مذاكرات بسیار مفید و سازنده ای در سفر وی به آنكارا داشتیم. پروتكلی نیز در پایان این نشست امضا شد كه نقشه راه توسعه مناسبات اقتصادی برای دوره جدید را ترسیم می كند.

او اضافه كرد در آینده نزدیك به ایران سفر كرده، ضمن پیگیری توافقات مهم انجام شده در آنكارا، زمینه های همكاری بیشتری با ایران را با مقامات ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

بایراكتار كه پیشتر رییس اداره كل انبوه سازی دولتی بود به لحاظ موفقیتهای درخشانی كه در دوران مدیریتش بر این نهاد با تولید بیش از نیم میلیون واحد مسكونی در دوره كوتاهی بدست آورد، در انتخابات اخیر بعنوان نماینده ترابوزان وارد مجلس تركیه شد و توسط 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر به عنوان وزیر محیط زیست و شهرسازی تركیه منصوب گردید.

خاورم/2011**230*1832*



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()