نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، سردار 'احمد سوداگر' چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افزود: 82 درصد این دانشجویان از دانشگاه آزاد اسلامی و 18 درصد از دانشگاه های دولتی، پیام نور و علمی كاربردی بوده اند.

وی با بیان این كه امروز 20 درصد از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس از سرداران و امیران دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، تصریح كرد: 700 استاد دوره های مدرسی این درس را گذرانده اند و گواهی تدریس دارند.

به گفته وی، جمع كسانی كه این دوره ها را گذرانده اند یك هزار و 600 نفر است كه باقی مانده آنان در حال دریافت مدرك طی دوره هستند.

وی اظهار داشت: اساتید این درس باید دوره چهار روزه توانمندسازی را گذرانده باشند تا هم زبانی و اطلاع از همه زوایای جنگ حاصل شود.

وی با بیان این كه 28 نفر از اساتید این درس از بانوان هستند، یادآور شد: در مدت شش ترمی كه این درس ارائه شده، اثربخشی خاص و عام آن دیده شده است.

رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه كرد: تا قبل از ارائه این درس نگاه دانشگاه به حوزه دفاع مقدس نگاهی ضعیف و متأثر از فیلم ها و كتاب ها بود، اما اكنون به این موضوع رسیده اند كه دفاع مقدس مفاهیم علمی و كاربردی دارد كه تاكنون به آن پرداخته نشده است.

وی بیان داشت: در آینده ای نزدیك ابلاغیه 4 رشته ادبیات، مهندسی، جغرافیا و تاریخ در این حوزه نیز به دانشگاه های سراسر كشور ارسال خواهد شد.

سوداگر در ادامه گفت: دانشگاه های ایران استاد محور است اما اساتید نیز بر اساس سرفصل ها منبع معرفی می كنند و نمی توانند سرفصل ها را تغییر دهند.

وی تصریح كرد: زمان و تعداد واحد در این درس، كم و محتوا گسترده است و این دو واحد بیشتر برای خودشناسی، داشنگاه شناسی و شناساندن خود به دانشگاه بوده است.

وی افزود: فضای دانشگاه ها آماده است و جا دارد در كاروان های نور نیز از این اساتید استفاده شود.

7467/602/508



:: برچسب‌ها: سفید , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، الشروق روز پنجشنبه افزود: ایجاد جوی از تهدیدها با كمك رسانه های آمریكایی، نویسندگان وابسته و وانمود كردن بر افروخته شدن جنگ تمام عیار با ایران، چنین تصور كرده كه تنها موضوع مهم برای جهانیان، وقوع جنگی فراگیر در منطقه است.

براساس تحلیل روزنامه پرتیراژ الشروق، رژیم صهیونیستی قصد دارد به فلسطینیان تلقین كند كه دیگر به فكر آزاد سازی سرزمین های خود نباشند واین قدرت را دارد كه با آنان برخورد مستقیم كند.

به نوشته این روزنامه، اسراییل و غرب به بهانه فعالیت های هسته ای ایران، تلاش دارند با دور كردن دیدگاه ها از موضوع فلسطین، افكار عمومی جهان را متوجه ایران كنند.

این روزنامه نوست: اسراییل نه تنها توانایی حمله به ایران را ندارد بلكه جرات انجام آن را نیز نخواهد داشت و باید همانگونه كه واقعیت وجود حزب الله در لبنان را پذیرفت، ایران را نیز به عنوان قدرت بزرگ و هسته ای در منطقه بپذیرد.

خاورم ** 1200*1516



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

در گوشه ای از این جهان اما، دانش آموزان یك مدرسه جشن سالگرد پیروزی انقلاب در مدرسه خود را بهانه ای برای تمرین نیكوكاری و نوعدوستی قرار داده و در اقدامی خودجوش و زیبا با دستان كوچك خود دست به كار بزرگی زدند و با پاهای نحیفشان،گام های محكمی در راهی با ارزش برداشتند.

دانش آموزان مدرسه ایرانیان برلین روز چهارشنبه همچون دیگر همكلاسی های هموطن در كشورهای مختلف دنیا و همینطور امیدهای انقلاب در داخل كشور، جشن سالگرد به بار نشستن انقلابشان را با آذین بستن دیوارهای كلاس، كشیدن نقاشی های متفاوت از روزهای خاطره انگیز بهمن 57 و همچنین طراحی روزنامه دیواری هایی با مضمون دهه مبارك فجر گرامی داشتند، اما كار زیبای دیگری در كارنامه این نونهالان ثبت شد كه درسی بزرگ داشت.

دختران و پسران ایرانی مدرسه ایرانیان برلین امروز با پختن غذا های رنگارنگ ایرانی و فروش آن در محل مدرسه به همكلاسی ها و والدینشان،برای كودكان محروم و یتیم كشور، پول جمع كرده و یكی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را كه همان 'كمك به محرومان و مستضعفان' بود ،به زیبایی هر چه تماتر معنا كردند.

'محمد رضا سیمی' دبیر ریاضی این مدرسه كه ناهار خود و خانواده را امروز از شاگردانش خریده بود در مورد این اقدام دانش آموزان، گفت: بچه ها امروز تمرین كردند كه در آینده هم وقتی بزرگ شدند و از تمكن مالی برخوردار، كمك به همنوعان نیازمند را فراموش نكنند و سرلوحه كار خود قرار دهند.

این معلم مدرسه افزود:امروز بچه ها گشاده دستی و نیكوكاری را به زیبایی هرچه تمام تر صرف كردند و در واقع این آنها بودند كه امروز درس بزرگی به همه ما دادند.

خانم دلیری مادر یكی از دانش آموزان دختر كه از صبح زود برای پختن یك غذای خوشمزه سخت تلاش كرده و بعد از آماده شدن، آن را به دوستان و خانواده ها فروخته است، گفت: بچه ها امروز برای برگزاری جشن پیروزی انقلاب دور هم جمع شدند و با پختن غذا و فروش آن تصمیم گرفتند برای كمك به بچه های بی بضاعت و یتیم كاری كرده باشند.

یكی دیگر از مادران كه دو برابر هر روز برای خانواده خود غذا خریده بود،گفت: هرچند كه با پرخوری مخالفم اما امروز چندین نوع غذا برای ناهار خانواده خریدم تا به این بهانه پول بیشتری پرداخت كنم.

همسر سفیر ایران در آلمان نیز امروز میهمان این سفره با بركت بود، درحالی كه غذاهای خریداری شده را در ساك جای می داد،گفت: كار امروز بچه ها بسیار زیبا بود و آنها درس قشنگی به ما دادند.

فریده شیخ عطار، افزود: زیبایی این كار در این بود كه امروز یكی از درس های مهم انقلاب اسلامی كه همان كمك به محرومان است،توسط نونهالان انقلاب درس داده شد.

وی با قدردانی از مسوولان مدرسه برای كمك به انجام این كار پسندیده ، ابراز امیدواری كرد این اقدام دانش آموزان مدرسه ایرانیان برلین آغازگر حركت های بعدی باشد و این اقدام پسندیده در مناسبت های گوناگون تكرار شود.

شاید پولی كه از این كار زیبای دانش آموزان جمع آوری و اهدا شد، از نظر مادی چندان چشمگیر نباشد اما مطمئنا بركت و ارزش معنوی آن قابل سنجش و اندازه گیری با معیارهای دنیوی نخواهد بود.

اروپام** 1701 **



:: برچسب‌ها: بارسلونا , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'پانته آ گیاهچی' روز چهارشنبه در همایش مخاطرات زمین شناختی با اشاره به شعار این همایش مبنی بر 'كاهش مخاطرات با تكیه بر مطالعات زمین شناسی' ابراز امیدواری كرد: جایگاه علم زمین شناسی و نقش آن در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی پررنگ تر شود.

وی خاطرنشان كرد: حوادث طبیعی بلا نیستند، ولی چون ما روی آنها مطالعه نمی كنیم و راههای كنار آمدن با آنها را نمی دانیم، آن را بصورت بلا نگاه می كنیم.

وی یادآور شد: در كشوری مانند هندوستان با مطالعه برای یافتن صفحه مستحكم زمین درمیان پنج گسله، نیروگاه اتمی ساخته اند.

همچنین مشاور رییس سازمان زمین شناسی كشور در این همایش گفت: می توان با تمهیداتی مخاطرات زمین شناختی نظیر زمین لغزش، سیل و یا آسیب های ناشی از زمین لرزه را كاهش داد.

'منوچهر قریشی' یادآور شد: زمین لرزه رودبار، سه شهر و 70 روستا را تخریب كرد و درس هایی به ما داد كه باید با توجه به آن در زلزله های بعدی شاهد چنین آسیب هایی نباشیم.

وی اظهار داشت: سازمان زمین شناسی با توجه به اهمیت شناخت مخاطرات زمین شناختی به منظور كاهش تلفات و آسیب های انسانی و مادی در برنامه های توسعه ای خود جدی است.

مدیركل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز گفت: باید با مطالعه و تحقیق و كسب اطلاعات علمی، رفتارمان را با طبیعت تغییر و آن را اصلاح كنیم.

'افشین عزیزی' خاطرنشان كرد: باید به گونه ای رفتار كنیم كه محیط زندگیمان را كم خطر سازیم.

همایش مخاطرات زمین شناختی با حضور استادان و كارشناسان ارشد سازمان زمین شناسی كشور و تنی چند از مسوولان محلی و دانشچویان این رشته در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شركت كننده در این همایش بر لزوم ارزیابی مخاطرات زمین شناختی پیش از اجرای طرح های عمرانی تاكید كردند.ك/2

620/695



:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از مالزی، این تحلیلگر آمریكایی روز پنجشنبه در مقاله ای كه در پایگاه خبری - تحلیلی 'به سوی آینده' مالزی منتشر شد،می نویسد: آمریكا همواره در حالت تهدید، هشدار و ماجراجویی نظامی به انتخاب های غلطی دست می زند.

این تحلیلگر آمریكایی تاكید می كند: رهبران ایران از ابتدای انقلاب تاكنون از تحریم های آمریكا استقبال كرده و آن را فرصتی برای تقویت بنیه داخلی خود و خودكفایی اقتصادی می دانند. مواضع ایران در برابر ما هر روز سخت تر و محكم تر می شود.

وی تاكید می كند: شكاف بین حرف و عمل سیاستمداران آمریكایی به نقطه ای رسیده است كه تعبیر مائو از ببر كاغذی برای آمریكا واقعیت بیرونی یافته است.

رهبر عالی ایران به صراحت اعلام كرده است كه از محور مقاومت در برابر اسراییل و طرح های آمریكایی در منطقه حمایت می كند.

وی ادامه می دهد:هرگاه سازمان ملل و یا نهادهای بین المللی دیگر خواسته اند تا تصمیمات جدیدی برای منع اشاعه هسته ای برخلاف منافع آمریكا و متحدانش بگیرند با مخالفت و كارشكنی های آمریكا روبرو شده اند.

این تحلیلگر آمریكایی می افزاید: اكنون نیز اوباما مدعی است برای حفظ صلح باید راه دیپلماسی را در پیش گرفت. آیا منظور از دیپلماسی همان كاری نیست كه نیكسون پس از سال ها در انزوا قرار دادن چین از سوی آمریكا انجام داد و بالاخره چند دهه روابط سرد را به همكاری های اقتصادی گسترده با چین تبدیل كرد،زیرا اقتصاد آمریكا درحال ركود بود و چین می توانست اقتصاد آمریكا را نجات دهد.

این منتقد رسانه ای آمریكا تاكید می كند:اوباما به دیپلماسی شكست خورده تحریم و منزوی كردن روی آورده كه از سال 1960 تاكنون تلاش كرده است تا كوبا را به زانو در آورد.اما اكنون پس از 60 سال كوبا همچنان نظام سیاسی خود را حفظ كرده و ما همچنان از شناسایی دولت كوبا و موجودیت آن سرباز می زنیم.

كشور ما كه از درون انقلاب زاده شده است هنوز انقلاب 33 سال پیش در ایران را به رسمیت نمی شناسد و اوباما به نام دیپلماسی تحریم های بیشتری را بر علیه ایران وضع می كند.

به جای هرگونه دیپلماسی، آمریكا كشتی های جنگی بیشتری به منطقه می فرستد تا ایران را در محاصره قرار دهد در حالیكه اسراییل نیز مظنون به انجام اقدام تروریستی در قتل دانشمندان ایرانی است. هر روز نیز تهدیدهای مختلفی در خصوص اقدام علیه ایران شنیده می شود اما بسیاری از ایرانیانی كه من به تازگی در كنفرانسی در تهران با آنان برخورد كردم به هیچ وجه از این تهدیدها هراسی ندارند و كشورشان را دارای توانایی لازم در پاسخگویی به هرگونه تهاجم احتمالی می دانند.

به راستی دیپلماسی آمریكا به چه مسیری می رود. به جای كاهش تنش ها، رسانه های ما مدام بر افزایش خطر ایران هسته ای برای آمریكا و حمله ناگهانی ایران به آمریكا تاكید می كنند. هر چه شواهد و مدارك در این زمینه كمتر است شایعات و دروغ در اخبار رسانه های ما بیشتر می شود. حتی در حالی كه تعدادی از نیروهای القاعده در زندان های ایران در بازداشت بسر می برند و این گروه مورد حمایت فكری و مادی عربستان قرار دارد، رسانه های ما از حمایت ایران از القاعده حرف می زنند.

وی می نویسد: به نظر می رسد اوباما تنها به فكر انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری است و گرنه معنای دیپلماسی گفتگو و تلاش برای یافتن خطوط مشترك است نه تهدید و تحریم.

آساق**335



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اطلاعیه پلیس راه راهور ناجا، این اطلاعیه همچنین می افزاید: مركز كنترل ترافیك پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555( 10خط ) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های كشور (جوی و ترافیكی ) و یا امداد رسانی احتمالی به همه هموطنان عزیز است.

**1536**



:: برچسب‌ها: سیاه , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، این موزه در ساختمان تفریحی و تاریخی سپهسالار قزوین كه متعلق به اواخر دوره قاجاریه است در یك هزار و 400 مترمربع و دو طبقه ایجاد شده است.

برای فضاسازی و تجهیز این موزه كه از مصوبات سفر سوم هیات دولت به قزوین است، با مشاركت اداره كل میراث فرهنگی و سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین، هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این موزه به لحاظ وسعت وتجهیزات به نمایش گذاشته شده در آن به عنوان بزرگترین موزه كشاورزی كشور شناخته می شود.

گزارش ایرنا حاكی است، حدود یك هزار قطعه از ادوات مختلف كشاورزی قدیمی از جمله اولین تراكتور كشاورزی وارد شده به ایران كه با نفت كار می كند،برای بازدید عموم مردم در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

7392/616/508



:: برچسب‌ها: دریا , بهار , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

در این بازی كه شامگاه چهارشنبه در سالن شهید اقدمی تبریز انجام شد، تیم میزبان در حالی كه دو بر صفر از میهمان خود جلو بود با نتیجه سه بر دو مغلوب حریف شد.

در گیم شماری این دیدار نیز شهرداری در یك دیدار نزدیك و سنگین در گیم های اول و دوم و با نتایج 27 بر 25 و 26 بر 24 میهمان خود را شكست داد اما در گیم های سوم، چهارم و پنجم و با نتایج 25 بر 19، 25بر 18 و 15 بر 13 مغلوب حریف خود شد.

قضاوت این بازی راكه نزدیك به سه هزار تماشاگر از آن دیدن كردند 'حسین پوركاشیان' به كمك 'علیرضا قریب' برعهده داشت.

شهرداری تبریز با كسب یك امتیاز از این بازی 30 امتیازی شد اما همچنان در رده هشتم جدول رده بندی باقی ماند.

این تیم روز یكشنبه هفته آینده و در هفته بیست و دوم این رقابت ها در تبریز میزبان گیتی پسند اصفهان كه با 34 امتیاز در رده هفتم قرار دارد، خواهد بود.

7233/587



:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، این فیلم قرار بود ساعت 20:45 در مركز همایش های برج میلاد (سینمای رسانه ها) در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر اكران شود اما این اتفاق به دلیل تاخیر در رسیدن كپی فیلم یك ساعت به تعویق افتاد.

پخش فیلم از ساعت 21:45 آغاز شد اما مشكل فنی و نا هماهنگی میان صدا و تصویر باعث شد پس از حدود 45 دقیقه، مهدی فیوضی كارگردان این فیلم از مسوولان جشنواره درخواست كند تا این نمایش متوقف شود و سانس دیگری به فیلم محرمانه تهران اختصاص داده شود.

این فیلم داستان یك جوان است كه برای یافتن دوست دوران كودكی اش و كشتن او وارد تهران می شود اما در این میان برایش اتفاقاتی پیش می آید.

در این فیلم علیرضا جلالی تبار، الهام جعفر نژاد و سحر قریشی بازی می كنند.

فیلم سه و نیم به كارگردانی نقی نعمتی در بخش آیینه سینمای ایران به عنوان آخرین اكران امروز سینمای رسانه ها از ساعت 11 به نمایش در می آید.

سی امین دوره جشنواره فیلم فجر تا 22 بهمن ادامه دارد.

2024



:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی لیالی' عصرچهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان حج و زیارت استان البرز افزود: حج، یك امر دینی برای اعلان و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس دین مبین اسلام است.

وی اظهار داشت: مصركشوری بود كه در خفقان امنیتی،سیاسی بود ولی بی بند و باری در آن بیداد می كرد و زایران مصری طی سالیان با حضور در حج و مشاهده رفتار زایران بویژه ایرانی ها، به ظلم هایی كه درحقشان روا می شد، واقف شدند و دست به نهضت اسلامی زدند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایران را در زمینه اعزام مردم به سفرهای زیارتی خارج از كشور بی رقیب دانست و افزود: سالانه حدود سه میلیون نفر از ایران به سفرهای زیارتی خارج از كشور شامل حدود 600 الی 500 هزارنفر به سوریه، یك میلیون و 500 هزار نفر به عتبات عالیات و 900 الی یك میلیون نفر به تمتع و عمره مفرده مشرف می شوند كه این رقم در هیچ كشور اسلامی سابقه ندارد.

وی اظهار داشت: درآخرین سال قبل از پیروزی انقلاب پنج هزار و 500 نفر به حج تمتع و عمره رفتند، ولی امروز این رقم به 900 هزار نفر رسیده است كه این مساله نشان از اراده نظام و حاكمیت است.

لیالی گفت: مردم ایران برای حفظ دین و مظاهر دینی خود وقت می گذارند و هزینه می كنند، بطوریكه در فراخوان اخیری كه طی یكماه برای عمره مفرده انجام شد، شش میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام كردند كه این عدد نشاندهنده یكی از دستاوردهای انقلاب و نظام است.

وی پایین آمدن سن حج تمتع و عمره را یكی دیگر از علامتهای اشتیاق مردم به این سفر زیارتی عنوان كرد و افزود: كمترین سن درحج تمتع حدود 14 سال است.

لیالی اظهار داشت: همچنین خیلی از جوانان ایرانی برای شروع زندگی خود، سفر به عمره مفرده را انتخاب می كنند كه سال گذشته سهمیه برای حدود 10 هزار زوج جوان دركشور اختصاص یافت و با توجه به اشتیاق جوانان این عدد امسال به 15 هزار زوج افزایش یافته است.

رییس سازمان حج و زیارت یكی از سرمایه های بی بدیل در سازمان حج را وجود كارگزاران زیارتی دانست و گفت: درپناه این نیروهای انسانی متدین، جلب اعتماد زایران دركاروانها صد درصد است.ك/2

693/1027



:: برچسب‌ها: آلمان , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()