نوشته شده توسط : zwembril

نوزدهم بهمن سال 1358 در سالروز رژه باشكوه همافران نیروی هوایی در حضور امام‌خمینی(ره)، این روز به یاد ماندنی به عنوان روز نیروی هوایی نام گرفت، نیروی هوایی یكی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه مسوولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی از نیروهای رزمی دیگر را به عهده دارد.

سابقه نیروی هوایی به زمانی برمی گردد كه ایران برای نخستین بار در 1298هجری خورشیدی از هواپیما به منظور مقاصد نظامی استفاده كرد و آن زمانی بود كه قشون احمدشاه با حمایت دوفروند هواپیمای انگلیسی قیام میرزا كوچك خان جنگلی را سركوب كرد.

اواخر سلطنت سلسله قاجار، قشون متحدالشكل و ارتش نوین ملی تشكیل و به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی چند فروند هواپیما از دوكشور روسیه و المان خریداری شد.

سپس با برپایی دفتر هواپیمایی در ارتش، هسته مركزی نیروی هوایی ایران تشكیل شد و تا اواخر سال 1302، نیروی هوایی ایران دارای هفت فروند هواپیما بود كه خلبانان و تكنسین های آلمانی و روسی آنها را هدایت و نگهداری می كردند.

سرانجام در مرداد 1303 یك گروه ده نفری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و آموزش در رشته خلبانی به روسیه اعزام شدند تا به یادگیری علوم مربوطه بپردازند و بتوانند كشور را در این زمینه یاری كنند.

ایران در سال 1304 به منظور غنی سازی نیروی هوایی خویش 20 فروند هواپیمای دیگر را از فرانسه، آلمان و روسیه خریداری كرد كه بر این هواپیماها علاوه بر شماره های مخصوص، اسامی گوناگونی همچون عقاب، تیهو، كركس، شاهین، هما و ...گذاشت.

در سال های بعد با بازگشت افسران تعلیم دیده، سازمان هواپیمایی براساس دو گردان به نام های هواپیمایی و تعلیماتی به كار خویش ادامه داد و در سال 1311 سازمان هواپیمایی ایران دارای یك گروه آموزشی، یك گردان شكاری و یك گردان بمباران و اكتشافی بود، در نهایت با پیشرفت این سازمان، نیروی هوایی از نیروی زمینی جدا شد و سازمان مستقل هواپیمایی، مركب از یك هنگ، فرماندهی و ستاد هنگ شكل گرفت.

با شروع جنگ جهانی دوم و حمله متفقین به ایران در شهریور 1320، نیروهای ائتلاف انگلیس و روسیه كنترل دو پایگاه هوایی ایران یعنی مهرآباد و قلعه مرغی را در دست گرفتند و نیروی هوایی نوپای ایران را در واقع از فعالیت باز نگه داشتند.

نیروی هوایی پس از این حادثه تا چندین سال كاركرد چشمگیری نداشت، تا آنكه با افزایش درآمد نفتی كشور دولت، اقدام به خرید 72 فروند هواپیمای F14 كرد تا بتواند این نیرو را دوباره كارآمد و فعال سازد.

یكی از ماندگارترین و باارزش ترین اقدامات نیروی هوایی ایران در سال 1357 اتفاق افتاد و آن همگام شدن با احاد مردم كشور در مقابله با رژیم پهلوی بود، این نیرو هنگامی كه اولین نشانه های فروپاشی در رژیم پهلوی را احساس كرد به امواج انقلاب پیوست و در این میان همافران این نیرو نقش بارزی در هدایت نیروی هوایی به سمت انقلاب داشتند.

پس از ورود امام خمینی(ره) همه منتظر تحقق وعده امام(ره) مبنی بر سقوط قریب الوقوع رژیم بودند ولی حكومت وقت مدعی بود كه اوضاع را تحت كنترل دارد و با استفاده از ارتش مانع از وقوع هر اتفاقی می شود.

اما پرسنل ارتش كه تا آن زمان بصورت پراكنده و مقطع حمایت خود را از حركت انقلابی امام اعلام كرده بودند، در یك حركت نمادین و در اقدامی بی سابقه، آشكارا و جسورانه در 19 بهمن 1357 پرسنل متعهد نیروی هوایی با حضور در اقامتگاه امام خمینی(ره) در مدرسه رفاه و با انجام رژه نظامی با معمار كبیر انقلاب بیعت كردند و تمامی رویاهای رژیم را نقش بر آب ساختند و اینگونه برگی زرین از حماسه و رشادت فرزندان این آب و خاك را در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

امام خمینی (ره) در این مورد فرمودند:'... كاری كه شما عزیزان در این روزها در روز 19 بهمن انجام دادید از حیث معنویت بزرگترین كارها و با ارزش های دنیایی هم بزرگترین ارزش ها بود. آن روزی كه باز پیروزی به آن جا نرسیده بود كه مورد اطمینان باشد و شما در معرض خطر بزرگ بودید، از جان گذشته و به اسلام پیوستید و از سپاه اسلام شدید... '

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق با حمایت و تحریك قدرت های بزرگ، به منظور تصرف قسمت های وسیعی از خاك ایران قصد حمله به خاك ایران را داشت و در نهایت در 31 شهریور 1359 به ایران حمله و آغازگر جنگی هشت ساله و تحمیلی شد.

نخستین نیرویی كه در پاسخ به تجاوز ارتش بعث عراق، واكنشی مناسب و سریع از خود نشان داد، نیروی هوایی ارتش بود.

نیروی هوایی در اول مهرماه 1359 با به پرواز در آوردن حدود 200 هواپیما و عبور 140 فروند آنها از مرزها، تمامی پایگاهها و مراكز مهم نیروی هوایی عراق را مورد هدف خویش قرارداد، طی این دوران تیزپروازان نیروی هوایی ارتش، نقشه های حكومت بعث را با عملیات های مختلف جنگی نقش بر آب و سهمی بزرگ در دوران دفاع مقدس ایفا كردند.

نیروی هوایی جمهوری اسلامی با وجود آزاد مردانی جسور، دلیر و ازخودگذشته نقش های مهم و اساسی را در روند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا كردند و كارنامه ای درخشان را برای خود در تاریخ ایران ثبت و ماندگار كردند.

این روز بهانه ای برای قدردانی از تمامی تلاش های خالصانه پرسنل نیروی هوایی و مدافعان تیزپرواز این مرزو بوم است تا بدانند كه مردم ایران هماره در كنار و به یاد آنانند.

**2059**2002



:: برچسب‌ها: سگ , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'حجت آقبا' مسوول كمیته مسابقات انجمن موی‌تای روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا، گفت: با توجه به در پیش بودن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی تصمیم گرفتیم یك دوره مسابقات موی‌تای قهرمانی كشور را با حضور ورزشكاران سراسر كشور به میزبانی سالن شهید همت ورزشگاه شهید شیرودی برگزار كنیم.

وی افزود: طبق اعلام 'جواد نصیری' رییس انجمن موی‌تای قرار است این مسابقات در 3 وزن 63 و نیم ، 71 و 91+ كیلوگرم برگزار و نفرات برتر آن با نظر كمیته فنی انجمن به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

آقبا تصریح كرد: این رقابت‌ها با عنوان جام پیروزی انقلاب با حضور مدعیان 31 استان كشور برگزار می شود و هر استان می تواند در هر وزن یك نماینده و در مجموع 3 نفر را در 3 وزن ذكر شده راهی این مسابقات كند.

رییس كمیته مسابقات انجمن موی‌تای در پایان با اعلام اینكه وزن‌كشی مسابقات موی‌تای گرامیداشت جام فجر صبح جمعه برگزار می‌شود تاكید كرد كه رقابت موی‌تای كاران طی یك روز برگزار و به پایان خواهد رسید.

3783**1440



:: برچسب‌ها: اقیانوس , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'سید اكبرالدین' در گفت و گو با خبرنگاران در عین حال، تصریح كرد: هم اكنون هیچ نیازی به همكاری كشورهای خارجی در جهت حل مشكل مالدیو وجود ندارد.

وی گفت: تصمیم 'محمد نشید' رییس جمهوری مالدیو به كناره گیری از قدرت و واگذاری آن به 'محمد وحید' معاونش، یك موضوع داخلی است و مردم خود باید در این باره تصمیم بگیرند و امیدواریم كه همه مسائل به شیوه ای صلح آمیز و دمكراتیك حل شوند.

نشید رییس جمهوری مالدیو روز سه شنبه و در پی هفته ها نا آرامی عمومی بر سر دستور وی برای بازداشت یك قاضی ارشد، استعفا داد و قدرت را به معاون خود محمد وحید حسن واگذار كرد.

اكبرالدین در ادامه سخنانش گفت: هند بطور سنتی دارای روابط نزدیك و دوستانه با مالدیو است و همچنان خود را به حمایت و همكاری كامل با دولت مالدیو در برقراری آرامش و تضمین رفاه مردم این كشور متعهد می داند.

وی افزود: ما همچنان وضعیت را در مالدیو با دقت تمام تحت نظر داریم و احساس می كنیم كه همه اتباع هندی در این كشور سالم هستند.

حدود 30 هزار نفر تبعه هندی در مالدیو زندگی می كنند.

آساق ** 2164** 589**1789**



:: برچسب‌ها: غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ،'شیخ منظور احمد' در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران كه بیش از سه دهه پیش به رهبری حضرت آیت الله خمینی (ره) پیروز شد، نه تنها به ملت ایران ،بلكه به مسلمانان سراسر جهان عزت و افتخار بخشید.

این روزنامه نگار برجسته هندی با اشاره به ایستادگی دولت و ملت ایران ،علیه قدرت های سلطه جو از جمله آمریكا گفت: این نتیجه و تاثیر انقلاب اسلامی است كه دولت و ملت ایران علیه دشمنان اسلام و مسلمانان ایستادگی كرده است.

وی افزود: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان رهبر جهان اسلامی ظهور كرده و ملت ایران برای مسلمانان كشورهای مختلف جهان به یك الگوی ارزشمند تبدیل شده است.

شیخ منظور احمد گفت: قیام مردم در كشورهای عربی و شمال آفریقا و دركل بیداری اسلامی ،از موفقیت ایران در پیروی اصول و اهداف انقلاب اسلامی تاثیر گرفته است.

رییس اسبق بخش اردو زبان خبرگزاری 'یو. ان. آی.' هند گفت: تاثیر و نفوذ انقلاب اسلامی ایران روز به روز گسترش می یابد و این موجب شكست قدرت های سلطه جو و امپریالیستی می شود.

آساق ** 589**5981



:: برچسب‌ها: سگ , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا،روزنامه الشرق قطر روز چهارشنبه به نقل از 'احمد الشعبی' نوشت:كنفدراسیون هندبال آسیا زمان برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات هندبال آسیا را از پنجم تا 16 ژوئیه اعلام كرده است.

به گفته وی، قهرمان این دور از رقابت ها به مسابقات قهرمانی جوانان جهان كه قرار است در سال 2013 برگزار شود، صعود می كند.

وی افزود: تیم هندبال قطر در دور گذشته این مسابقات كه در سال 2010 در تهران برگزار شد، عنوان قهرمانی را به دست آورد و فدراسیون قطر برای دفاع از عنوان قهرمانی خود و صعود به مسابقات قهرمانی جهان قصد دارد میزبانی این مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

به نوشته روزنامه الشرق قطر ، كنفدراسیون هندبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون های عضو زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان همچنین مسابقات باشگاههای مردان آسیا را اعلام كرده است.

كنفدراسیون آسیا اعلام كرد: فدراسیون های عضو می توانند آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات یاد شده به این كنفدراسیون اعلام كنند.

بر این اساس ، زمان برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات جوانان آسیا از پنجم تا 16 ژوئیه، مسابقات پنجمین دوره مسابقات نوجوانان آسیا از 16 اوت تا ششم سپتامبر و پانزدهمین دوره مسابقات باشگاههای آسیا از دهم تا 25 نوامبر سالجاری میلادی اعلام شده است.

7132**1440



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
فضيلة مبارك

فضيلة مبارك ساعتی بعد از آزادی در جمع معترضین در میدان آزادی حاضر شد

مقامات بحرین دو فعال حقوق بشر را آزاد کرده اند. این دو نفر سال گذشته به خاطر حمایت از جنبش دموکراسی خواه در این امیرنشین به زندان افتاده بودند.

فضيلة مبارك نزدیک یک سال بعد از آنکه به اتهام گوش دادن به "ترانه های انقلابی" در اتومبیلش بازداشت شد، روز دوشنبه از زندان آزاد شد.

نفر دوم، ناصر ال راس، یک شهروند کانادایی کویتی تبار به جرم نقض قانون بحرینی منع شرکت در تجمعات غیر قانونی، به پنج سال زندان محکوم شده بود.

این دو نفر در حالی آزاد می شوند که دولت بحرین هنوز درگیر خاموش کردن اعتراضات دموکراسی خواهانه ای است که از 14 فوریه سال 2011 آغاز شد. به گفته سازمانهای مدافع حقوق بشر، حداقل 60 غیر نظامی و چهار مامور پلیس در عرض این مدت کشته شده اند.

صدها نفر دیگر مجروح شده اند و هزاران نفر نیز از مشاغل خود اخراج شده اند. بسیاری از چهره های سیاسی، رهبران مذهبی و مدافعان حقوق بشر در دادگاه های نظامی محاکمه و به احکامی بین 4 سال زندان تا حبس ابد محکوم شده اند. ناظران بین المللی مستندات این احکام را فاقد وجاهت قانونی توصیف کرده اند.

اکثر قربانیان، مجروحان و زندانیان وقایع اخیر از شیعیان بحرینی هستند که اکثریت جمعیت این جزیره را تشکیل می دهند. شیعیان سالهاست که نسبت به تبعیض علیه هم کیشانشان توسط خاندان سنی مذهب حاکم معترض هستند.

اعتراضات در مراسم تشییع

ماه گذشته، ملک حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تلاش کرد تا با اعلام برخی اصلاحات در قانون اساسی که با هدف تقویت پاسخگویی مقامات دولتی تدوین شده بود، بخشی از مطالبات معترضان را برآورده کند.

پادشاه بحرین دستور داد تا مساجد شیعیان که توسط نیروهای دولتی تخریب شده بودند، بازسازی شوند و کارمندان اخراج شده دعوت به کار شوند. او همچنین دو حقوق دان برجسته بریتانیایی را مسئول اصلاح اساسی نظام قضایی بحرین کرد.

اما به نظر می رسد روشهای خشنی که کماکان توسط نیروهای امنیتی بحرین اعمال می شوند، تلاشهای پادشاه را خنثی کرده اند.

سازمان عفو بین الملل می گوید طی هفته های اخیر، چندین نفر از معترضین در اثر "کاربرد نامناسب گاز اشک آور" جان خود را از دست داده اند. این سازمان مدافع حقوق بشر نیروهای امنیتی بحرین را به شلیک گاز اشک آور در محوطه های بسته و منازل مردم متهم می کند.

مرگ مشکوک دو تن از معترضان در ماه گذشته نیز به موضوع مناقشه برانگیزی تبدیل شده است. وزارت کشور بحرین می گوید فرد اول در اثر غرق شدگی و فرد دوم در اثر عوارض طبیعی فوت کرده است.

خانواده این افراد مدعی شده بودند که آنها بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی، زیر شکنجه جان باخته اند و بی بی سی تصاویری را دریافت کرده که به نظر می رسد ادعای این خانواده ها را تائید می کند.

دولت بحرین تقاضای این دو خانواده را برای انجام کالبد شکافی مستقل رد کرده است.

مراسم تشییع جنازه این افراد در روستاهایی در نزدیکی منامه، پایتخت بحرین با اعتراض روستائیان خشمگین همراه شد. متعرضان به سوی نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و پلیس نیز مبادرت به شلیک گاز اشک آور و بمب های صوتی کرد.

"میدان آزادی"

در حالی که ناآرامی ها در روستاهای شیعه نشین ادامه دارد، فعالان ضد دولتی تلاش دارند تا با برگزاری راهپیمایی در قلب شهر منامه، در سالگرد آغاز اعتراضات مردمی، پایتخت را بار دیگر در اختیار بگیرند.

میدان مروارید که در دور قبلی اعتراضات به کانون تجمع مخالفان تبدیل شده بود، هنوز در محاصره نیروهای امنیتی است.

اما نبیل رجب، فعال پیشکسوت حقوق بشر بحرینی اعلام کرده روز چهاردهم فوریه پیشاپیش تظاهراتی برای باز پس گیری میدان مروارید حرکت خواهد کرد.

آقای رجب می گوید: "این میدان به مردم تعلق دارد، به عنوان نمادی از مبارزه آنها برای آزادی. ما به طور مسالمت آمیز آنرا پس خواهیم گرفت."

واکنش دولت این بوده که به جمعیتهای سیاسی بحرین اجازه دهد تجمعاتی را به طور قانونی برگزار کنند، تجمعاتی که هزاران نفر را به خود جذب کرده است.

این اقدام نشان می دهد در آستانه سالگرد آغاز اعتراضات، مقامات بحرین نگران اند که چگونه بدون برانگیختن محکومیتهای جهانی، موج جدید اعتراضات را مهار کنند.

یک فعال ضد دولتی به بی بی سی گفت: "دولت تلاش دارد سوپاپ اطمینانی باز کند."

شب دوشنبه، جمعیتی بالغ بر هزار نفر در میدان آزادی که در نزدیکی میدان مروارید واقع شده، با سر دادن شعار از حضور فضيلة مبارك در این میدان ابراز حمایت کردند.



:: برچسب‌ها: توکیو , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا،در بخش سفال فریده تطهیری مقدم ، اوژن سیروسی ، عشرت سیروس، شیرین كریم زاده ترابی، مهران هوشیار ، جعفر نجیبی، منیژه آرمین، رضوان مساله دان، فرتاش فریبرز، مسعود فریادشیران، علی علیشاه، نفیسه خلج ، رضا نوری، حسین بیطرف ، رضا تائبی ، ناهید ساده ، رجحانه حسینی، وحید عباس پور و احسان آرمان آثارشان را ارایه كرده اند.

ضمن اینكه منصور آذری، قدرت اله عاقلی ، رضا قره باغی، پریسا خضابی و محمد بهرامی در بخش غیررقابتی مجسمه سازی جشنواره تجسمی فجر آثارشان را به نمایش گذاشته اند.

25 اثر سفال و 5 اثر مجسمه در بخش رقابتی جشنواره تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران ارایه شده است.

آثار بخشی غیر رقابتی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی ، خوشنویسی، نگارگری ، سفال ، مجسمه ، عكاسی ، پوستر، تصویرگری و كاریكاتور به نمایش گذاشته شده است.

آثار غیر رقابتی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته های نقاشی ،خوشنویسی، نگارگری، پوستر، سفال ، عكاسی ، مجسمه سازی ، تصویرگری و كاریكاتور در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است و این نمایشگاه تا 14 اسفند ماه ادامه دارد.

چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر دررشته های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه سازی ، سفال و سرامیك، نگارگری ، عكاسی ، تصویرگری ، كاریكاتور ، پوستر و فیلم های هنرهای تجسمی 10 بهمن تا 14 اسفند ماه در 30 استان كشور برگزار می شود.

فراهنگ**9173**



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , خیابان , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، شبكه جهانی 'سحر' همزمان با جشنواره سی ام تئاتر فجر، ویژه برنامه این رویداد را تولید و پس از دوبله و بازسازی از سیماهای فرانسوی، اردو، كردی، آذری، انگلیسی و بوسنیایی پخش خواهد كرد.

بخش های مختلف سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از جمله 'فجر استانی'، 'رادیو تئاتر'، 'نمایشنامه خوانی'، 'كارگاه های آموزشی' و 'اجراهای نمایش های آیینی' در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد و در قالب تصویر، مصاحبه با بازیگران و عوامل نمایش ها و مصاحبه با تماشاگران به آنها پرداخته می شود.

محسن رخ دوست و علیرضا مهدوی تهیه كننده و كارگردان ویژه برنامه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند و تدوین این مجموعه برعهده سیدمحسن موسوی است و تصویربرداری آن را سید سعید شاهچراغ بر عهده دارد.

همچنین خبرنگاران شش سیمای شبكه 'سحر' نیز به صورت مستمر طی برگزاری سی امین جشنواره تئاتر فجر به تهیه گزارش از بخش های مختلف جشنواره پرداخته اند كه از بخش های خبری شش سیمای شبكه سحر در حال پخش است.

سی امین جشنواره بین امللی تئاتر فجر تا 22 بهمن ماه در تهران بر پا است.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: سبز , جزیره , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،بیشترین حجم معاملات و كاهش قیمت در بازارهای اول و دوم فرابورس را امروز بانك ایران زمین در بازار دوم داشت كه با جابجایی 7 میلیون و 200 هزار سهم و با كاهش قیمت 4.9 درصد به نرخ یك هزار و 505 ریال رسید.

مهندسی صنعتی روان فن آور نیز در بازار اول با خرید و فروش100سهم و با افزایش قیمت 4.7 درصد به نرخ دوهزار و 890 ریال رسید و كمترین حجم معاملات و بیشترین افزایش قیمت را داشت.

** حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، مشاركت مسكن مهر با حجم 15هزار و 350 برگه و گواهی سپرده سعدی با حجم 970برگه به قیمت هر برگه یك میلیون ریال جابجا شد.

قیمت امروز اوراق تسهیلات مسكن نیز كاهش اندكی داشت و در مرز 75 هزار ریال مبادله شد.

**قند شیروان، قوچان و بجنورد 8 هزار و 200 ریال كشف قیمت شد

مدیر بازار فرابورس خبر داد: امروز در پی استقبال از عرضه اولیه قند شیروان، قوچان و بجنورد سهام این شركت هشت هزار و 200 ریال كشف قیمت شد.

'امیر هامونی' گفت: با افزایش قیمت و محبوبیت سهام قندی­ها در ماه­های اخیر و همچنین در پی بهبود عملكرد و ارتقای تولید و بهره­وری قند شیروان، سهام این شركت در حالی كه بازگشتی دوباره به بازار سهام داشت با استقبال سهامداران روبرو شد.

وی افزود: 5 میلیون سهم از این شركت 50 میلیارد ریالی در بازار دوم فرابورس عرضه شد كه معادل 10 درصد از سهام كل شركت بود.

مدیر بازار فرابورس تصریح كرد: این شركت به عنوان 34 شركت در بازار سهام فرابورس ایران مورد معامله قرار گرفت.

'محمدمهدی ناسوتی فرد'، مدیر عامل كارگزار عرضه كننده نیز در این خصوص گفت: سهام شركت قند شیروان، قوچان و بجنورد در كمتر از 30 ثانیه به فروش رسید كه با استقبال مناسب از سوی سرمایه­گذاران صورت گرفت.

وی ادامه داد: پس از خروج این شركت از بورس با تجدید ساختار و تغییر رویه از كارخانه داری به شركت داری و گسترش فعالیت­ها وضعیت مناسبی پیدا كرد حتی با اتخاذ سیاست تولید كارمزدی، تعداد روزهای كارخانه را به حداقل ممكن رسانده و تمام این مسائل سبب سود­آوری آن شده است.

مدیر عامل كارگزاری بهگزین، خبر از عرضه شركت­های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان در فرابورس داد و گفت: در حال حاضر در تلاش برای فراهم كردن مقدمات پذیرش عرضه شركت­های قند چهارمحال و فولاد جنوب كاوه كیش در فرابورس هستیم كه امیدواریم بتوانیم پس از پذیرش در بازار فرابورس عرضه كنیم.

**پتروشیمی كاویان به فروش رفت

455 میلیون سهم از پتروشیمی كاویان معادل 17.5درصد از سهام این شركت كه ارزش پایه هر سهم آن 8 هزار و 822 ریال و ارزش كل آن چهار هزار و 14 میلیارد و 10میلیون ریال تعیین شده بود ، امروز در بازار سوم فرابورس ایران به فروش رفت.

مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداكثر 20 روز كاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: موزه , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این عرضه سقف خرید برای هرمشتری بر خط (آن لاین) 10 هزار و هر ایستگاه معاملاتی 360 هزار سهم تعیین شده است.

ذوب آهن اصفهان با سرمایه 7هزار و 868 میلیارد و 406 میلیون ریال در زمینه انجام عملیات ذوب و ریخته گری و نورد فلزات آهنی و فولاد آلیاژی برای تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد تولید ورق فعالیت دارد.

شركت ذوب آهن دومین شركت دولتی است كه در راستای اصل 44 قانون اساسی در فرابورس پذیرش و عرضه می شود. پیش از این سازمان خصوصی سازی سهام شركت بالاست را به عنوان نخستین شركت دولتی در فرابورس عرضه كرده بود.

با اعلام عرضه 17/3 درصدی سهام شركت ذوب آهن اصفهان و برنامه واگذاری 250 میلیون سهم این شركت در بازار دوم فرابورس، روز دوشنبه 17 بهمن جلسه معارفه‌ای با حضور مدیران شركت ذوب آهن و فرابورس در مجموعه فرهنگی هنری تلاش واقع در چهار راه پارك وی تشكیل شد.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه گذشته 7 درصد سهام ذوب آهن معادل 550 میلیون و 788 هزار و 392 سهم این شركت در فرابورس عرضه شد كه به دلیل به حد نصاب نرسیدن و خریداری نشدن ، معاملات آن باطل شد.

طبق مقررات معاملات سهام شركت های تازه وارد در بورس و فرابورس، باید حداقل 50 درصد سهام عرضه شده شركت، در همان روز عرضه به فروش برسد، در غیر این صورت سهام معامله شده ، باطل می شود.

بر این اساس در راستای اجرای مفاد ماده 55 دستورالعمل اجرایی معاملات در فرابورس ایران، كلیه معاملات هفته گذشته ذوب آهن باطل شد.

اقتصام** 9141**1601



:: برچسب‌ها: شب , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()