نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،در معاملات امروز بازار سرمایه،نمادهای قندی مثل چند روز گذشته همچنان مركز توجه بازار بودند و بیشترین رشد قیمت و صف های خرید متعلق به این گروه ها بود.

همچنین به نظر می رسد بازار با نزدیك شدن به پایان سال جاری در حال بررسی صنایع مختلف برای تعیین صنعت پیشرو سال آینده است و در این میان صنایع كوچك بیشتر از صنایع بزرگ مورد توجه قرار گرفته اند.

پتروشیمی ها نیز پس از روزها رونق مدتی است با بی اقبالی بازار مواجه شده اند و بانكی ها نیز در قعر جدول جای گرفته اند.

در داد و ستدهای روز جاری بورس اوراق بهادار تهران، فعالان این بازار بیش از 119 میلیون سهم و حق تقدم را تغییر مالكیت دادند.

در معاملات امروز 119 میلیون و 663 هزار و 126 برگه سهم و حق تقدم به ارزش 393 میلیارد و 163 میلیون و 99 هزار ریال در 16 هزار و 811 نوبت معاملاتی در بازار داد ستد شد.

در نتیجه این معاملات شاخص كل 143 واحد افت كرد و به رقم 25 هزار و 436 واحد رسید. شاخص صنعت نیز افتی 122 واحدی را تجربه كرد و شاخص 50 شركت فعالتر 5 واحد پایین آمد. همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 131 و 86 واحد نزول را تجربه كردند.

بیشترین تاثیر منفی در شاخص نیز در نتیجه معاملات نمادهای معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد مباركه اصفهان، سایپا، توسعه معادن و فلزات، صنایع ملی مس ایران، مخابرات ایران، پتروشیمی خارك و بانك ملت بود. در مقابل نماد فولاد خراسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت كرد.

نمادهای پربیننده بازار امروز نیز صدرا، سایپا، قند ثابت خراسان، فولاد مباركه، بانك ملت، صنایع ملی مس، قند شیرین خراسان، گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و بانك پاسارگاد بود.

همچنین در پایان ساعت معاملات بیشترین حجم معاملات نیز در نمادهای بانك ملت، سایپا، صدرا، بانك پاسارگاد، چادرملو، سرمایه گذاری بوعلی، توسعه معادن و فلزات، زامیاد و مپنا ثبت شد.

صدرنشینان بازار امروز با بیشترین رشد قیمت نمادهای شهد، قند قزوین، فولاد خراسان، قند اصفهان، قند پیرانشهر، نوسازی و ساختمان تهران، قند ثابت خراسان، قند نیشابور، توریستی و رفاهی آبادگران و صنایع آذرآب بودند.

این در حالی بود كه نمادهای سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، حق تقدم كاشی و سرامیك حافظ، حق تقدم جام دارو، بین المللی محصولات پارس، آذریت، چادرملو، لعابیران، حمل و نقل بیم المللی خلیج فارس، زامیاد و توسعه معادن و فلزات با بیشترین كاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سنگین ترین صف های خرید بازار امروز نیز به سهام شركت های قند نیشابور، صنایع آذرآب، قند نقش جهان، قند قزوین، سامان گستر اصفهان، شهد، قند پیرانشهر، قند ثابت خراسان، فولاد آلیاژی و قند هكمتان تعلق گرفت.

این در حالی بود كه صنایع پتروشیمی كرمانشاه، تهران شیمی، گروه صنعتی ملی، بانك اقتصاد نوین، سرمایه گذاری اعتبار ایران، ایران خودرو، لیزینگ صنعت و معدن، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، نورد آلومینیوم و ماشین سازی اراك با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

اقتصام** 9141 **1561



:: برچسب‌ها: طبیعت , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

اقتصاد بیمار و آسیب دیده پس از فروپاشی شوروی و لزوم چاره اندیشی برای این مشكل، مقام های كرملین را به سوی بهره گیری از امكانات غرب و گسترش تعامل با آنان به پیش برد؛ اما در مدتی كه روسیه سرگرم بهبود روابط با غرب بود، قدرت های غربی با استفاده از خلا ایجاد شده، به سمت فضای پیرامونی روسیه حركت كردند.

با خارج شدن روس ها از بحران های به جا مانده از شوروی سابق، كم كم این كشور به حضور قدرت های دیگر در مرزهای مجاور خود واكنش نشان داد و بازگشت به عرصه بین الملل را به عنوان اولویت خود تعریف كرد.

روس ها برای رسیدن به جایگاه بازیگری مهم و تاثیرگذار در عرصه تحولات جهانی راه های مختلفی را پیشرو داشتند كه یكی از آنها استفاده از ابزار انرژی بود.

از یك سو رشد و توسعه اقتصادی كشورها، افزایش تقاضا برای انرژی به سبب تزاید جمعیت جهان طی30 سال آینده، اهمیت بالای تامین انرژی برای سیاستگذاران كشورهای مختلف و نیافتن جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی قرار داشت.

از سوی دیگر، اقدام های آمریكا و اروپا برای جلوگیری از بازگشت روسیه به جایگاه كشوری تاثیرگذار همراه با آغاز نفوذ خزنده آنان در آسیای مركزی و قفقاز روس ها را به سمت استفاده سیاسی از انرژی سوق داد.

با وجود اینكه منابع خلیج فارس همچنان تامین كننده قسمت اعظم انرژی جهان است اما تاثیر بحران های خاورمیانه بر قیمت انرژی بویژه نفت و نیز تلاش هرچند ظاهری برای كاهش وابستگی به انرژی خلیج فارس، قدرت های غربی را متوجه منابع جدید انرژی در منطقه پیرامون روسیه كرد.

حوزه دریای خزر یكی از بزرگ ترین منابع شناخته شده انرژی جهان است. فقط چهار جمهوری آذربایجان، قزاقستان، تركمنستان و ازبكستان از میان هشت كشور آسیای مركزی و قفقاز، دارای ذخایر ثابت شده 17/1 تا3/31 میلیارد بشكه نفت و 6/57 تریلیون متر مكعب گاز هستند.

منابع عظیم انرژی این منطقه به عنوان منابع جایگزین انرژی خاورمیانه از اهمیت فراوانی برای جهان غرب برخوردار است و ایالات متحده همواره به چشم ابزار كنترل اوپك و نیز دولت های خاورمیانه به آن نگاه می كند.

در چارچوب مولفه های ژئوپلیتیك، مهمترین هدف واشنگتن به طور عام بازداشتن قدرت های منطقه ای یعنی چین، روسیه و ایران و جلوگیری از تبدیل شدن این قدرت ها به بازیگر موثر منطقه و به صورت خاص، فعالیت در زمینه استحصال و انتقال نفت و گاز بوده است.

در این رابطه سعی آمریكا بر این بوده است تا با شعار ' نه شمال نه جنوب، غرب یا شرق ' و با استراتژی ' خط لوله چندگانه ' با انتقال نفت و گاز منطقه از طریق روسیه و ایران مقابله كند.

بنابراین غرب نیز استفاده سیاسی از انرژی را در پیش گرفت و سیاست احداث خطوط لوله انتقال انرژی منطقه با هدف حذف روسیه و ایران از خطوط انتقال انرژی را دنبال كرد.

خطوط لوله 'باكو-تفلیس- جیحان'، 'باكو-تفلیس-ارزروم' و 'باكو-سوپسا' و تلاش برای احداث خط لوله 'ناباكو' از جمله مهمترین اقدام های آمریكا و اروپا برای كاهش نقش روسیه در جریان انتقال انرژی منطقه خزر بوده است.

با این وجود روس ها بخوبی می دانند كه حتی با احداث چندین خط لوله، آنان همچنان تامین كننده اصلی انرژی اروپا خواهند بود، زیرا با توجه به میزان نیاز اروپا به انرژی و روند رو به رشد آن، منابع انرژی حوزه خزر آن هم با وجود چالش های متعدد در انتقال آن پاسخگوی تامین نیاز انرژی اروپا نخواهد بود.

در زمان حاضر اتحادیه اروپا 50 درصد نیاز مصرفی خود را وارد می كند و بر اساس پیش بینی ها این میزان واردات تا سال 2030م. (1409) به 70 درصد خواهد رسید؛ زیرا تولید نفت خام اروپا در منطقه دریای شمال تا سال 2020م. (1399) از میزان فعلی (هفت میلیون بشكه در روز) به چهار میلیون بشكه در روز تنزل خواهد كرد.

این، در حالی است كه در آینده استخراج انرژی در مناطقی چون روسیه افزایش خواهد یافت. همچنین نباید اهمیت روزافزون گاز در تبادلات انرژی جهانی به عنوانی سوختی مناسب تر را فراموش كرد كه همین امر، جایگاهی بی نظیر را به روسیه به عنوان بزرگ ترین كشور دارای ذخایر گاز جهان می بخشد.

** افتتاح خطوط لوله؛ راهی برای حذف واسطه ها

------------------------------------------------------

مسیر جریان شمالی (نورد استریم)، شامل دو خط‌لوله موازی است كه اینك نخستین خط آن به بهره‌برداری رسیده است و دومین آن قرار است در سال 2012م. (1391) به بهره برداری برسد.

اولین نطفه‌ این خط‌ لوله در سال 1997م. (1376) منعقد شد اما از سال 2006 (1385) به بعد شركت 'گازپروم' روسیه، عزم خود را برای احداث آن جزم كرد. این پروژه پس از رفع موانع آن، در سال‌های 2010 و 2011م. (1389 و 1390) ظرف مدت كوتاهی اجرایی شد.

این خط‌ لوله، گاز روسیه را بدون عبور از خاك هیچ كشوری، از بستر دریای بالتیك به خاك آلمان می‌رساند و در آنجا به شبكه خطوط‌ لوله اروپا متصل می‌شود.

احداث این خط لوله را باید همچنان با توجه به سیاستهای راهبردی روسیه برای افزایش نقش خود در مبادلات انرژی اروپا و حفظ جایگاه خود به عنوان تامین كننده اصلی انرژی اروپا، اما این بار فارغ از نقش كشورهای ترانزیتی به حساب آورد.

در این میان نباید از دلایل سیاسی احداث این خط لوله چشم پوشید.

از سوی دیگر، مسیرهای انتقال گاز روسیه به اروپا در زمان شوروی به گونه ای ساخته شدند كه از دو كشور اوكراین و بلاروس عبور می كند.

پس از فروپاشی شوروی تنش های مختلفی میان روسیه و این دو كشور به ویژه اوكراین بر سر قیمت گاز و تعویق پرداخت بدهی این كشور به روسیه ایجاد شد.

هرچند در بسیاری از مواقع روسیه به دلیل تبعات منفی قطع گاز بر اروپا از انجام هر اقدامی خودداری می كرد اما در سال 2006م. (1385) با اوج گیری بحران گازی اوكراین و روسیه و با توجه به تنش بین غرب و مسكو، این كشور جریان گاز را قطع كرد.

از همان زمان اهمیت انرژی و لزوم تامین امنیت آن برای اروپاییان آشكارتر شد.

تكرار این بحران در سال 2008م. (1387) وابستگی غرب به انرژی روسیه را به همراه تبعات ناخواسته آن بیش از پیش آشكار كرد. همین امر نیز اروپاییان را به سمت تعریف گزینه های دیگر انتقال انرژی از جمله ساخت خط لوله ناباكو به پیش برد.

اما حذف دو مسیر اوكراین و بلاروس از خط لوله نورد استریم و احتمالا 'ساوث استریم' موجب افزایش قدرت روسیه در انتقال انرژی و نیز حذف قدرت مانور اوكراین و بلاروس و حتی احتمال قطع گاز آنها در مواقع لزوم خواهد شد كه این امر ترس مقام های سیاسی این دو كشور بویژه اوكراین را در پی داشته است.

خط لوله ساوث استریم، گاز روسیه را از طریق یونان، صربستان و مجارستان به كشورهای بلغارستان یا رومانی و در مراحل بعدی به ایتالیا و اتریش انتقال می‌دهد و قرار است عملیات اجرایی آن از سال 2013م. (1392) آغاز شود.

** خط لوله ای برای متوقف كردن اروپا

-------------------------------------------

باید تمامی اقدام های روسیه در زمینه انرژی را با توجه به مسائل سیاسی و تنش این كشور با آمریكا و سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) كه یكی از بحرانی ترین دوران خود را می گذراند، تحلیل كرد.

پس از فروپاشی شوروی، ناتو با تكیه بر دو عامل 'استقرار و تثبیت دموكراسی در جهان' و 'تامین و تقویت امنیت و ثبات اروپا'، اهداف جدیدی را برای خود در نظر گرفت.

البته بسیاری از صاحبنظران بر این باورند كه مشی رسمی ناتو و دلیل واقعی گسترش این سازمان عمدتا جلوگیری از خطر مسكو بوده است.

هراس از احیای یك دولت مستقل و نیرومند در پهناورترین كشور جهان، بار دیگر غرب را به تلاطم انداخته است. آنها می خواهند از شكل گیری چنین قدرتی در مسكو جلوگیری كنند.

دراین میان ناتو مهمترین ابزاری است كه می تواند روسیه را مهار كند. ناتو با برنامه 'مشاركت برای صلح' (پی. اف. پی) درصدد جذب كشورهای آسیای مركزی و قفقاز در حلقه خود و محاصره كردن روسیه است.

تحكیم و پیشبرد ثبات منطقه در جهت منافع و اهداف غرب و جلوگیری از روسی شدن ارتش های منطقه از دیگر اهداف گسترش ناتو به شرق و آسیای مركزی است.

روسیه نیز بارها درباره گسترش ناتو به شرق هشدار داده و علاوه بر تلاش برای تقویت جبهه پكن-مسكو- تهران، درصدد افزایش نقش خود در بازار انرژی اروپا و وابسته تر كردن این قاره و قدرت های آن به انرژی خود است.

احداث سریع خط لوله نورد استریم آن هم بدون واسطه ها و احداث ساوث استریم در آینده نه چندان دور، حكایت از تبدیل شدن انرژی به ابزاری هدفمند در سیاست خارجی روسیه دارد.

یكی دیگر از مواردی كه نباید در زمینه بحران میان روسیه و غرب فراموش كرد بحث امنیت ملی روسیه است. در فضای كنونی، مسلما روسیه نگران امنیت خود بویژه در مسائل مرتبط با قفقاز است.

رابطه گرجستان و آذربایجان با غرب و امكان حضور نیروهای غربی در كنار خطوط مرزی روسیه و مناطق قفقاز شمالی بر ترس مسكو می افزاید.

همچنین جنجال ها بر سر سامانه دفاع موشكی ناتو و عملكرد مداخله گرانه این سازمان در بحران لیبی، مسكو را همچنان به سمت استفاده از اهرم های بازدارنده خود علیه اروپا و آمریكا همچون انرژی سوق می دهد.

پیش بینی می شود در آینده روسیه نقش اصلی را در تعیین قیمت انرژی بویژه گاز در اروپا بازی كند زیرا بالا رفتن تقاضا، فرصت مناسبی را در اختیار مسكو خواهد گذاشت تا متناسب با افزایش تقاضا، قیمت را بالا ببرد.

از سوی دیگر، استفاده روسیه از انرژی به عنوان یك ابزار سیاسی ممكن است موجب اختلال در امنیت انرژی اروپا شود كه این مساله اروپا را به سمت توجه بیشتر به منافع روسیه خواهد كشاند تا به این ترتیب از حساسیت های مسكو بكاهد.

یافتن راه های جدید برای تامین انرژی نیز خواه ناخواه ذهن دولتمردان قاره سبز را مدت هاست به خود مشغول كرده است.

از سوی دیگر، لزوم تامین انرژی، كشورها را به سمت امضای توافقنامه های دوجانبه با روسیه در زمینه واردات انرژی خواهد كشانید كه این توافقنامه ها نیز موجب افزایش تاثیرگذاری روسیه بر اروپا می شود. به این ترتیب، می توان افزایش شكاف های موجود میان اعضای اتحادیه اروپا را نیز در آینده ای نه چندان دور انتظار داشت.

** نتیجه گیری

------------------------

امروزه انرژی نقشی مهم را در عرصه تحولات جهانی بازی می كند. بر این اساس كشورهای دارنده سوخت های فسیلی از برگی برنده در معادلات جهانی برخوردار شده اند.

روسیه نیز برای احیای قدرت خود و نیز كاهش تهدیدها و فشارهای وارد شده، در صدد استفاده از انرژی به عنوان ابزاری بازدارنده در برابر غرب است.

آنچه روسیه را به این سمت هدایت كرده رفتارها و اقدام های غرب در فضای پیرامونی روسیه از جمله تلاش برای به خطر انداختن منافع روسیه در آسیای مركزی و قفقاز با به راه انداختن انقلاب های رنگی، احداث خطوط لوله با هدف حذف روسیه، گسترش ناتو به شرق و... است.

به نظر می رسد روسیه در آینده با جدیت بیشتری برنامه های خود را برای احداث خطوط لوله انتقال انرژی به اروپا دنبال كند.

افتتاح فاز اول نورد استریم نیز حكایت از این امر دارد كه مسكو براحتی بازار انرژی اروپا را به عنوان راهی برای فروش انرژی و كسب درآمد و ابزاری برای كنترل اقدام های برخاسته از كشورهای این قاره، از دست نخواهد داد.

تحقیق**7459**1961**1358



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری ها،این بازیكن 21 ساله كه در سال 2010 از اینترمیلان به لیگ برتر انگلیس رفت در این فصل تا كنون 12 گل زده است.

وی بعد از خطا روی 'اسكات پاركر' هافبك تاتنهام اكنون در حال سپری كردن چهار جلسه محرومیت خود است.

'مینو رایولا' مدیر برنامه های بالوتلی ماه گذشته گفته بود، این بازیكن اگر همچنان قربانی تصمیمات داوری در انگلیس شود ، به ایتالیا باز خواهد گشت.

با وجود این وقتی خبرهایی از تمایل میلان برای به خدمت گرفتن وی منتشر شد، رایولا گفت: ماریو می خواهد سه سال دیگر در در سیتی بماند. امیداریم فصل آینده هم در این تیم بازی كند گرچه هیچگونه احتمالی را رد نمی كنیم.

9126**1440



:: برچسب‌ها: مرخصی , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دیدار تیم های استقلال و سایپا عصر روز گذشته با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در این دیدار تیم استقلال در ثانیه های پایانی توسط 'حنیف عمران زاده' به گل دست یافت كه داور بازی به دلیل خطا به روی دروازه بان سایپا این گل را مردود اعلام كرد.

در این خصوص 'حسین عسگری' در گفت وگو با سایت فدراسیون فوتبال گفت: گل سوم استقلال به درستی مردود اعلام شد چرا كه خطای دو بازیكن آبی پوش به روی دروازه بان سایپا بسیار مشخص و واضح بود و از فیلم و عكس های این صحنه كاملا مشخص است كه خطا روی دروازه بان تیم سایپا انجام شده است.

وی ادامه داد: در صحنه ای كه گل اول استقلال به ثمر رسید، درباره خطایی كه منجر به ضربه آزاد شد ابهاماتی وجود دارد كه پس از بازبینی ویدئویی درباره آن اظهارنظر می كنیم.

عسگری در پایان گفت: در دیدار مس سرچشمه و ذوب آهن بر اساس گزارش ناظر بازی صحنه خاصی دیده نشده است.

3783**1440



:: برچسب‌ها: بهار , نیویورک , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام 'عبدالله حاجی صادقی ' در دومین همایش بازنشستگان (وابستگان) ستاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ، بازنشستگان را سنگرنشینان خط مقدم دفاع از انقلابی كه تولد جدید اسلام ناب محمدی(ص) است دانست و گفت: سنگرنشینی و پاسداری از این انقلاب كه بزرگترین زمینه ساز ظهور است بازنشستگی ندارد.

وی تبری از غیر ولایت الله و تولی به ولایت الله را از شروط اساسی برای ظهور دانست و تصریح كرد: انقلاب اسلامی به عنوان زمینه ساز ظهور در فاصله گرفتن از هر نوع حكومت غیرولایی و تولی به ولایت خداوند بیشترین نقش را داشته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی بابیان اینكه انقلاب اسلامی به جهانیان فهماند حكومت‌هایی كه غیر از ولایت خدا بر آنان حاكم است سرنوشتی جز بیچارگی نداشته و ندارند، گفت: امروز حرف اول بیداری اسلامی نیز نه گفتن به حاكمیت‌های غیر الهی است.

وی افزود: آمریكایی‌ها امروز بر این باورند كه نه تنها فقط بیداری اسلامی متاثر از انقلاب اسلامی ایران است بلكه توان و جرات حركت مردم در اروپا و كشورهای غیراسلامی نیز از جمهوری اسلامی ایران تاثیر گرفته است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به نامه نیكسون از سیاست‌مداران امریكا به رییس جمهور كشورش گفت: نیكسون در نامه‌اش خطاب به رییس جمهور امریكا می‌گوید' اقای رییس این انقلاب اسلامی زلزله‌ای را در عالم آغاز می‌كند كه نه كاخ كرملین می‌گذارد نه كاخ سفید و این زلزله كاخ خراب كن است.'

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در حال نهادینه كردن تبری در دنیاست و جهان را گرفتار وضعیتی جدید كرده است كه حاكمیت‌های غیر الهی تنها فرجامشان بن‌بست است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شاخصه ولایت محوری مردم ایران گفت: امروز دشمنان پس از تجربه چندین عملیات‌ مختلف مقابل انقلاب به واقعیتی رسیده‌اند كه یگانه عاملی كه انقلاب اسلامی ایران را از همه سختی‌ها و گردنه‌ها گذرانده و خنثی كننده همه توطئه‌ها بوده ولایت‌محوری مردم است.

وی خاطرنشان كرد: در نظام ولایی انسان ولایت‌مدار مطیع اراده ولی خداست و تنها راه عبور از فتنه‌ها و مایوس كردن دشمنان ولایت‌محوری است.

حجت الاسلام حاجی صادقی همچنین اظهار داشت: پیشكسوتانی كه در دهه اول، انقلاب را از گردنه‌های سخت، فتنه‌های دشوار و فشارهای بسیار عبور دادند در دهه چهارم انقلاب نمی‌توانند دغدغه انقلاب را نداشته باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان ضمن تاكید بر حضور و مشاركت حداكثری مردم در انتخابات گفت: مردم در انتخاب افراد اصلح باید ولایت‌محوری را جزو شاخصه‌های مهم و حیاتی انتخاب خود قرار دهند.

سیام **1708*1580



:: برچسب‌ها: غذا , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریابان 'عبدالله بن خمیس بن عبدالله الرئیسی' فرمانده نیروی دریایی عمان و هیات همراه پس از حضور در منطقه یكم نیروی دریایی ارتش بر روی ناوشكن جماران حاضر شدند و از بخش های مختلف این ناوشكن دیدن كرد.

بر اساس این گزارش ، این هیات نظامی بلند پایه كشور عمان در ادامه بازدید خود از اماكن ،تاسیسات و كارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مطقه یكم نیز دیدن كرد .

سیام**2022**



:: برچسب‌ها: چشم انداز , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی كل كشور،حجت‌الاسلام و المسلمین 'مصطفی پورمحمدی'در نشست هفتگی با كاركنان این سازمان، افزود: نفس حضور مردم در صحنه ،دشمن را ناكام می كند.

وی با بیان اینكه‌ انقلاب اسلامی شجره طیبه است افزود:دنیا از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران مقابل استكبار درس گرفت.

این مقام قضایی با اشاره به مخالفت دوباره روسیه و چین با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه گفت:تعابیری كه آمریكایی‌ها مقابل این اقدام روسیه و چین داشتند نشان‌دهنده خوی استكباری آن‌ها است.

پورمحمدی ادامه داد: هم اكنون شاهد هستیم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در حمله به ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای ما مسابقه گذاشته و در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای تدارك می بینند.

وی تصریح كرد: این شرایط نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را به درستی طی می كند و تشدید كینه‌ورزی دشمن با جمهوری اسلامی ایران نشان‌دهنده قدرت، سلامت و استواری ما است.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور با طرح این سؤال كه حال چه باید كرد كه زهر كینه دشمن كمتر به ما آسیب برساند، گفت:برای این‌كه چگونه بایستیم تا دشمن به اهداف خود نرسد، قرآن تعابیر مختلفی دارد؛ یكی از تعابیری كه خداوند به كار می‌برد، تعبیر تقوا و ایستادگی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه اخیر مواضع قاطع، محكم و صریحی علیه دشمن گرفتند، ایشان خیلی محكم اعلام كردند كه جمهوری اسلامی ایران جلوی استكبار را خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد صهیونیست‌ها به میهن ما تجاوز كنند، این، قول سدید و محكم است.

وی با اشاره به تعبیری از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر اینكه‌ وظیفه مردم همراهی با رهبرشان است گفت: مردم نیز باید ولایت خودشان را همراهی كنند، این تكلیف مردم است.

اجتمام **1313**1580



:: برچسب‌ها: آسیا , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت، وزیر كشور لبنان در این دیدار كه روز دوشنبه صورت گرفت، با اشاره به اینكه سرنوشت مهندسان ایرانی ربوده شده در سوریه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به محض دستیابی به هرگونه اطلاعاتی درخصوص خبر انتقال این افراد به شمال لبنان، نتیجه را به ایران اطلاع خواهیم داد چراكه این امر یك موضوع انسانی است.

وزیر كشور لبنان با توجه به اقدامات صورت گرفته در این خصوص خاطر نشان كرد: پیگیری ها برای تعیین سرنوشت مهندسان ایرانی توسط نیروهای تحت امر وی با جدیت ادامه دارد.

'غضنفر ركن آبادی' پیش از این هم در خصوص خبر منتشره درباره انتقال هفت مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه به شمال لبنان گفته بود: از دولت لبنان می خواهیم تحقیقات لازم را در این زمینه به عمل آورند.

وی مسئولان لبنانی را به ارائه توضیحات در این خصوص دعوت كرد و گفت: چنانچه این امر واقعیت داشته باشد، مقامات لبنانی باید اقدام لازم برای آزادسازی سریع این افراد را انجام دهند.

برخی منابع خبری چندی پیش از انتقال هفت مهندس ایرانی گروگان گرفته شده به شمال لبنان خبر داده بودند اما روزنامه 'الاخبار' چاپ لبنان نوشت كه تشكل موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' خبر برخی رسانه ها مبنی بر انتقال ربوده شدگان ایرانی در سوریه به شمال لبنان را رد كرد.

برخی از گروه های مخالف نظام سوریه آزادی این افراد را در گرو آزادی تمامی مخالفان دربند سوریه دانسته اند.

خاور**1030 ** 1574



:: برچسب‌ها: ایتالیا , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

اعتراضات از ماه گذشته در رومانی در مخالفت با برنامه ریاضت اقتصادی این کشور آغاز شد

امیل بوک، نخست وزیر رومانی در پی چند هفته اعتراضات خیابانی در مخالفت با برنامه های ریاضت اقتصادی دولت از سمت خود استعفا داده است.

آقای بوک گفته است که به خاطر فرونشاندن تنش های سیاسی و اجتماعی در کشور تصمیم به کناره گیری گرفته است.

از جمله برنامه های امیل بوک که اعتراضات گسترده ای را در پی داشت کاهش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت، منع افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش مالیات بر خرید کالا به میزان ۲۴ درصد بود.

از نظر اقتصادی، رومانی دومین کشور فقیر اروپا محسوب می شود و تظاهرکنندگان گفته بودند که اجرای برنامه ریاضت اقتصادی فشار غیرقابل تحملی را بر مردم وارد می کند.

در مقابل، حامیان برنامه های ریاضت اقتصادی تاکید داشته اند که هدف از اجرای این برنامه ها، ایجاد شرایط مناسب برای افزایش رشد اقتصادی این کشور بوده است.

علیرغم رشد اقتصادی رومانی در سال گذشته، این کشور در هفته های اخیر شاهد اعتراضاتی به شرایط اقتصادی بود.

مقامات رومانی اجرای برنامه ریاضت اقتصادی را برای بازپرداخت وام دریافتی از صندوق بین المللی پول لازم دانسته بودند.

قرار است انتخابات پارلمانی آتی رومانی در ماه نوامبر سال جاری برگزار شود و انتظار می رود که رئیس جمهور این کشور تا زمان برگزاری انتخابات، یک دولت موقت را منصوب کند.

تظاهرات اعتراضی در رومانی در ابتدا با اعتراضاتی در مخالفت با کناره گیری وزیر بهداشت، که از محبوبیت برخوردار بود، آغاز شد.

با این همه، به زودی ماهیت این اعتراضات تغییر کرد و تظاهرات به نمایش مخالفت با کل سیاست های اقتصادی دولت آقای بوک مبدل شد.



:: برچسب‌ها: هالووین , توکیو , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
پرچم های یونان و اتحادیه اروپا

یونان به کمک مالی اتحادیه اروپا برای نجات از ورشکستگی نیاز دارد

نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید یونان تنها چند روز فرصت دارد تا موافقت خود را با شرایط اعطای کمک مالی برای نجات اقتصاد یونان اعلام کند.

رهبران سه حزب دولت ائتلافی یونان بر سر تدابیر جدید ریاضتی دچار اختلاف نظر هستند و تحت فشارهای زیادی برای کاهش حداقل دستمزد به میزان ۲۵ درصد قرار دارند.

یونان به کمک مالی اتحادیه اروپا برای نجات از ورشکستگی نیاز دارد.

این در حالی است که احزاب چپگرای یونان و اتحادیه‌ها درصدد راه انداختن موج جدیدی از تظاهرات علیه تدابیر جدید ریاضتی هستند و می‌خواهند فردا، سه شنبه، ۷ فوریه دست به اعتصاب بزنند.

تا کنون از سوی اتحادیه های کارگری و دو حزب از دولت ائتلافی مخالفت های جدی نسیت به کاهش حداقل حقوق کارگران عنوان شده است.

آنها می‌گویند این اقدام منجر به شعله ورتر شدن ناآرامی های اجتماعی در یونان می‌شود.

دولت یونان تا کنون موفق به کسب حمایت و پشتیبانی نمایندگان مجلس برای اصلاحات جدی مالی نشده است.

اصلاحات مورد درخواست اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا پیش از اعطای وام به یونان باید به اجرا در بیاید.

برای دولت یونان دریافت بسته جدید کمک مالی خارجی برای بازپرداخت بدهی های این کشور ضرورت دارد.

هدف از اعطای کمک های مالی به یونان برای بهبود اقتصاد این کشور، آرام کردن بازارهای مالی و جلوگیری از سرایت این بحران به سایر کشورهای "بدهکار" اروپایی است.

دلیل اصلی مشکلات یونان "خرج فزون از دخل" در سال های اخیر بوده که باعث بدهی سنگین و فشار فوق العاده بر اقتصاد این کشور شده است.



:: برچسب‌ها: موزه , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()