نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم كه در نخستین همایش بین المللی عفاف و حجاب برگزار شد علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعی از شخصیت ها و مسئولان فرهنگی و كشوری از جمله آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تسخیری و سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان نیز حضور داشتند.

علاوه بر فعالان عرصه عفاف و حجاب در كشور، از فعالان در عرصه های بین المللی از كشور فرانسه، كوزوو، یونان، آرژانتین، انگلیس، آلبانی و جمعی از فعالان زنان در تونس، یمن و عربستان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

نخستین همایش بین المللی عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور 'سید محمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تسخیری، سردار محمد رضا نقدی، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، همسر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن و جمع كثیری از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1574



:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، پوتین روز دوشنبه در دیدار با جمعی از سیاستمداران، در پاسخ به پیشنهاد 'ولادیمیر ژیرینفسكی' گفت: ناتو به درد هیچ كشوری نمی خورد زیرا كه زاییده دوره جنگ سرد است.

'ولادیمیر ژیرینفسكی' رهبر حزب لیبرال دمكرات و نامزد ریاست جمهوری روسیه پیشنهاد كرد كه روسیه در ازای انحلال ناتو به اتحادیه اروپا كمك كند.

نخست وزیر روسیه گفت: چرا باید به كشورهای عضو اتحادیه اروپا كه ثروتمندتر از ما هستند كمك مالی كنیم.

وی در باره پیشنهاد انحلال ناتو گفت: هر چند كه این پیشنهاد دور از واقعیت است اما صحیح می باشد زیرا كه ناتو مورد نیاز هیچ كس نیست و زاییده و بخشی از دوره جنگ سرد می باشد.

اروپام/2242**518 ** 1574



:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril


:: برچسب‌ها: هالووین , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

این روزنامه در مطلبی با عنوان ' تلاش های دیپلماتیك فرانسه ، امریكا و قطر ' افزود كه این كشورها به دنبال ایجاد ائتلافی از كشورهای مخالف سوریه برای رسیدن به اهداف خود هستند.

الوطن در ادامه به نقل از ' آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه نیز نوشت: تلاش های پاریس - واشنگتن تاكنون در ارتباط با ایجاد ائتلاف علیه سوریه و متمركز كردن مخالفان این كشور در كنار هم ناكام مانده است.

*** كشف و ضبط اسلحه در دوما

خبرگزاری سوریه (سانا) امروز اعلام كرد كه نیروهای امنتیی این كشور در منطقه دوما و مزارع اطراف آن در استان ریف دمشق در نزدیكی دمشق مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات كشف و ضبط كردند.

بعضی از این سلاح ها اسراییلی است و تلفن های همراه ماهواره ای نیز در بین سلاح های كشف شده وجود دارد.

از جمله دیگر لوازم كشف شده در دوما می توان به لباس های نظامی ارتش سوریه ، درجه های آن ، نقشه حمله به مراكز دولتی و خصوصی ، خودروهای سرقتی و لوازم پزشكی اشاره كرد.

*** بیانیه اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در ارتباط با حوادث این كشور

اتحادیه روزنامه نگاران در سوریه با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه شبكه های تلویزیونی العربیه و الجزیره از تمام موازین حرفه ای و اخلاقی دست كشیده و به جعل حقایق در ارتباط با سوریه ، تحریك مردم و ایجاد جنگ تبلیغاتی و روانی روی آورده اند.

در این بیانیه كه امروز در روزنامه البعث چاپ دمشق منتشر شد ، آمده است : هدف از این اقدامات از سوی شبكه های مزبور بدنام كردن نیروهای سوری است و این شبكه ها شریك اقدامات افراد مسلح در خونریزی مردم سوریه هستند.

در ادامه این بیانیه از رسانه های گروهی عربی و بین المللی درخواست شده است هنگام انتشار اخبار خود به موازین حرفه ای ، اخلاقی و اطمینان از صحت و درستی منبع خبر توجه داشته باشند.

انتشار برخی از تصاویر مربوط به افراد كشته شده از سوی افراد مسلح در روز شنبه این هفته از سوی شبكه های العربیه و الجزیره به حمله به برخی از سفارتخانه های سوریه در برخی كشورهای منجر شد.

در همین ارتباط شماری از افراد ساكن در شهر حمص در مركز سوریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق اعلام كردند كه جنازه های نشان داده شده از شبكه الجزیره و العربیه در روز شنبه مربوط به افراد ربوده شده در روزهای گذشته از سوی افراد مسلح بوده كه پس از كشته شدن با دست های بسته از این شبكه ها به عنوان افراد كشته شده توسط ارتش سوریه به نمایش گذاشته شده است .

افراد مسلح امروز نیز در شهر حمص و زبدانی در نزدیك دمشق با حمله به برخی مراكز عمومی و خصوصی از جمله منازل مردم ، اتوبوس ها و خودروها شماری از ساكنان این شهرها را كشته و یا زخمی كردند.

این افراد همچنین شماری از ساكنان رستن را كه به مسجدی در این شهر پناه برده بودند در جریان به آتش كشیدن مسجد كشتند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**



:: برچسب‌ها: آب , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، طرح بهینه سازی و بهبود كیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان از طرح‌های زیست محیطی شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت است كه با اجرای آن، افزون بر تولید حدود 110 تن گوگرد در پالایشگاه، بخشی از خوراك ورودی پالایشگاه نیز تغییر كرده و فرآورده های آن بر اساس استانداردهای یورو 4 اروپا ارائه می‌شود.

پالایشگاه شهید تندگویان حدود 15 درصد ظرفیت پالایشگاهی ایران را تشكیل می‌دهد و با توجه به نزدیكی به شهر تهران (فاصله 15 كیلومتری) عمده نیاز مصرفی سوخت شهر تهران به خصوص بنزین را تامین می‌كند.

در راستای اجرای این طرح، خوراك این پالایشگاه از نفت خام آسیای میانه و اهواز آسماری به مارون و دزفول شمالی و اهواز آسماری تغییر می یابد؛ همچنین واحد گوگردزدایی از نفت سفید با ظرفیت تولید روزانه 31 هزار و 500 بشكه، گوگردزدایی از نفت گاز با ظرفیت تولید روزانه 53 هزار بشكه و واحد تولید هیدروژن، بازیافت گوگرد و تولید برق و بخار راه‌اندازی می شود.

علاوه بر این واحدها، واحدهای برج خنك كننده، جامد سازی گوگرد، تولید آب دمین، تصفیه گاز ترش و تاسیسات جدید شامل مخازن و مشعل از دیگر واحدهای این طرح است.

كاهش گوگرد در دو محصول نفت گاز و نفت سفید پالایشگاه شهید تندگویان مطابق استاندارد سال 2009 اروپا، رعایت الزامات زیست محیطی، مدیریت مصرف انرژی ، كاهش سوخت و ضایعات از اهداف اجرای این طرح هستند.

قرارداد طرح بهینه سازی فرآیند و بهبود كیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان با ارزش 500 میلیون دلار در سال 1386 بین شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران منعقد شده و زمان بهره برداری كامل از این طرح پایان سال جاری پیش بینی شده است.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، 58 هزار متر مكعب عملیات خاكی، 40 هزار متر مكعب عملیات بتنی، 380 هزار اینچ قطر جوشكاری لوله، 436 كیلومتر كابل كشی برق و ابزار دقیق و همچنین نصب یك مخزن كروی و 15 مخزن استوانه ای از جمله احجامی است كه در ساختمان و نصب این طرح برآورد شده است.

تاكنون واحدهایی از این طرح به بهره برداری رسیده یا آماده بهره برداری است كه در این بخش می توان به واحد هیدروژن با ظرفیت تولید روزانه 42 میلیون فوت مكعب هیدروژن اشاره كرد كه هدف از احداث این واحد تولید هیدروژن مورد نیاز برای سولفور زدایی واحدهای تصفیه نفت سفید و گازوئیل و افزایش ظرفیت بنزین ذكر شده است.

هزینه ارزی احداث این واحد كه آماده بهره برداری است ، شش میلیون و 490 هزار یورو و هزینه ریالی آن بیش از 125 میلیارد و 773 میلیون ریال برآورد شده است و یك میلیون و 300 هزار نفر ساعت در مراحل ساخت و نصب این واحد كار كرده اند.

همچنین واحد تصفیه نفتای سبك طرح بنزین سازی این پالایشگاه مشتمل بر سه واحد تا پایان بهمن ماه جاری راه اندازی خواهد شد. عملیات ساختمان و نصب دو واحد دیگر از واحدهای بنزین سازی این طرح پایان یافته و در حال پیش راه اندازی است.

با بهره برداری از طرح بنزین سازی و بهینه سازی پالایشگاه شهید تندگویان و ساخت واحد تصفیه نفتای سبك و ایزومریزاسیون گوگرد موجود در گازوییل و بنزین تولیدی این پالایشگاه به 10 پی‌پی‌ام و در نفت سفید به 40 پی‌پی‌ام خواهد رسید و فرآورده های آن بر اساس استاندارد یورو 5 اروپا تولید می شود.

در راستای تولید زیست محیطی، بنزین با اكتان 87 حاصل از واحد ایزومریزاسیون این پالایشگاه نیز برخلاف بنزین تولیدی سایر بخش ها كه داری تركیبات حلقوی زیادی هستند، به دلیل اینكه تركیبات آیزوپارافینی بیشتری دارد به عنوان مرغوب ترین بنزین تولیدی پالایشگاه ها محسوب می شود.

علاوه بر این، بنزین تولیدی این واحد عاری از تركیباتی نظیر نیتروژن، گوگرد، اكسیژن، الفین، آروماتیك و بنزن است.

پالایشگاه تهران مشتمل بر 2 پالایشگاه جنوبی و شمالی و یكی از قدیمی‌ترین پالایشگاه‌های كشور است. پالایشگاه شماره یك (جنوبی) در سال 1347 با ظرفیت 85 هزار بشكه در روز راه اندازی و پس از آن در سال 1352 پالایشگاه شماره 2 (شمالی) با ظرفیت یكصد هزار بشكه ایجاد شد. اكنون با تغییراتی كه در این دو واحد داده شده در مجموع ظرفیت این پالایشگاه به 250 هزار بشكه در روز رسیده است.

گفتنی است طرح بهینه سازی فرآیند و بهبود كیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان تهران فردا سه شنبه (18 بهمن ماه ) با حضور وزیر نفت افتتاح می شود.

اقتصام**9189**1319



:: برچسب‌ها: بچه ها , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه ، بن علوی خاطر نشان ساخت كه وزرای خارجه كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس ، شنبه آینده و یك روز پیش از جلسه اتحادیه عرب در قاهره ، جلسه ای در ریاض برای مشورت و تبادل دیدگاه ها در مورد اوضاع سوریه برگزار می كنند .

وزیر خارجه عمان تصریح كرد كه در این نشست حمایت از طرح اتحادیه عرب جهت حل بحران سوریه، علل ناكامی و همچنین راهكارهای حل این بحران بررسی می شود و شركت كنندگان به تبادل دیدگاه ها در پرتو شرایط جدید برای حل این بحران می پردازند .

بن علوی در ادامه تاكید كرد كه سلطان نشین عمان تنها راه حل برای این بحران را گفت و گوی طرفین می داند و راه حل در سوریه ضرورتا همانند یمن نیست و گفت و گو در این میان بسیار مهم است.

مترجمام ** 2041 **1369**



:: برچسب‌ها: غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'محمد ابراهیم' وزیر كشور مصر اعلام كرد مبارك كه از زمان محاكمه اش در مركز بین المللی پزشكی در قاهره در بازداشت به سر می برد بزودی به بیمارستان زندان طره منتقل خواهد شد.

خانواده های شهدا ومجروحین انقلاب مردمی مصر اخیرا نسبت به شیوه نقل وانتقال 'مبارك' به دادگاه برای حضور در جلسات محاكمه و محل اقامت وی كه صدها هزار دلار هزینه دربردارد اعتراض كرده اند.

مترجمام*1049**1369



:: برچسب‌ها: شیکاگو , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'سید عبدی افتخاری' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزادیان در نخستین گام پس از نامساعد بودن شرایط جوی اقدام به تخلیه پیست مبتدی می كند و برای اطمینان از نبود اسكی بازان به پیست دوم می رود كه به فاصله نیم ساعت با سقوط بهمن روبه رو می شود.

وی بیان داشت: از خود گذشتگی فواد آزادیان باعث در امان ماندن 150 اسكی باز و خانواده حاضر در پیست شد اما متاسفانه وی به هنگام خروج دو اسكی باز (زوج جوان مفقود شده) در مسیر بهمن قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شدت بهمن در پیست تاریك دره به قدری بالا بوده كه تمامی برف های شیارهای منتهی به پیست به سمت پایین ریزش كرده است.

وی افزود: خانواده های بسیاری برای اسكی بازی در روز حادثه در پیست حضور داشتند كه تجربه 'فواد آزادیان' و 'اكبر سماوات' باعث نجات آنان شد.

افتخاری با قدردانی از تلاش بی وقفه مجموعه فدراسیون اسكی كشور، كوهنوردان، اسكی بازان و دیگر عوامل امدادی بویژه نیروی انتظامی استان همدان گفت: هم اینك گروه هیمالیانوردی كشور نیز برای انتقال تجربه خود در محل حضور دارند.

مدیركل ورزش و جوانان همدان بیان داشت: هم اكنون 9 دستگاه بیل زنجیری و بولدوزر در پیست تاریك دره كار حفاری را انجام می دهند.

وی مهمترین نیاز در این امدادرسانی را سوخت گازوییل و ممانعت پلیس از تردد خودروهای شخصی در محور تاریك دره عنوان كرد.

افتخاری با قدردانی از مدیران ارشد استان در توجه ویژه به امور و رسیدگی در این بحران طبیعی افزود: ریزش بهمن از حوادث طبیعی است و كوهستان این خطرات را در خود دارد و همه باید در امدادرسانی مناسب تلاش لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ بر اثر سقوط بهمن در پیست اسكی 'تاریك دره ' همدان در بعد از ظهر جمعه گذشته چهار نفر مفقود شدند.

'فواد آزادیان' فرزند 'یوسف آزادیان' رییس هیات اسكی استان همدان به همراه 'اكبر سماوات' راننده خودروی 'پیست كوب' ، 'سمیه قهرمانی' و 'فرهاد میرزاجانی' زوج جوان اسكی باز در این حادثه زیر بهمن مفقود شده اند.

7520/576/ 640



:: برچسب‌ها: به من , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز دوشنبه این وزارتخانه ، مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی كشور در تعدادی از مدارس مقطع ابتدایی استان تهران ، برنامه هایی از جمله آشنایی با خدمات اورژانس و برگزاری نمایش با هدف یادگیری نحوه تماس با اورژانس و كمك های اولیه با مشاركت دانش آموزان و همچنین برگزاری مسابقه برای دانش آموزان و خانواده آنان ، اجرا می كند.

براساس این گزارش، دانش آموزان طی این آموزش ها می توانند از آمبولانس اورژانس و تمام تجهیزات درون آن نیز بازدید كنند.

اجتمام**9185*



:: برچسب‌ها: اروپا , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

17 بهمن 1366

سران سه قوه در نامه‌ای به امام ‌خمینی(ره) خواستار تشكیل مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند. امام با این درخواست موافقت كردند و شورای مذكور تشكیل شد.

17 بهمن 1357

میلیونها نفر از مردم در سراسر كشور در یك راهپیمایی بزرگ حمایت خود را از حكم امام‌ خمینی(ره) در تعیین دولت موقت اعلام كردند.

17 بهمن 1357

'مهدی بازرگان' نخست وزیردولت موقت، مدرسه اقامتگاه امام‌خمینی(ره) را دفتر كار خود قرار داد.

17 بهمن 1357

ژنرال 'هایرز ' فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریكا به تهران، در پایان ماموریتش و در پی چند رشته مذاكره با مقامات سیاسی و نظامی كابینه بختیار ایران را به قصد واشنگتن ترك كرد.

17 بهمن 1327

آیت ‌الله 'سید ابوالقاسم كاشانی' در پی مجروح شدن محمدرضا پهلوی در جریان یك سوءقصد، دستگیر و در قلعه فلك الافلاك خرم‌آباد زندانی و از آنجا به لبنان تبعید شد.

17 بهمن 1325

آیت ‌الله 'حاج حسین قمی طباطبایی 'سرپرست حوزه علمیه نجف در بیمارستان مجیدیه بغداد در سن 84 سالگی درگذشت.

17 بهمن 1321

10 نفر از وزیران كابینه 'احمد قوام ' قوام‌ السلطنه، از مقام خود استعفا كردند.

17 بهمن 1301

دولت بریتانیا به شیخ بحرین دستور داد ایرانیانی را كه از سرزمین اصلی ایران به بحرین می آیند، ملزم به ارایه گذرنامه كند.

17 بهمن 1294

حاج'میرزا محمدرضا شریعت‌زاده' كه سالها سناتور و نماینده مجلس شورای ملی بود، از سوی دولت روسیه به عنوان وابسته افتخاری سفارت آن كشور در تهران انتخاب و به دولت ایران معرفی شد.

17 بهمن 1291

امتیاز خط آهن بندر خرمشهر تا خرم ‌آباد در غیاب مجلس به انگلستان واگذار شد.

17 بهمن 1290

بریتانیا دولتمردان روس را بخاطر حمایت مالی و سیاسی از'محمد علی شاه' مخلوع و فراری كه در خاك روسیه بسر می برد، مورد انتقاد قرار داد.

اطلاع**9131**



:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()