نوشته شده توسط : zwembril

ران پال كه به خاطر مواضع اصولی در بخش سیاست خارجی امریكا به نامزد ضد جنگ معروف شده و محبوبیت زیادی بین مردم پیدا كرده است، در دو انتخابات گذشته نتوانست حریف جنگ رسانه ای و تبلغیات میلیاردی گینگریچ و رامنی شود به همین در دو انتخابات گذشته در مكان های سوم و یا چهارم قرار داشت و میزان محبوبیت او براساس نظرسنجی ها كاهش چشمگیری پیدا كرد.

نتایج اخرین نظرسنجی ها نشان می دهد كه در ایالت نوادا رقابت اصلی بین رامنی و پال است، زیرا نهضت تی پارتی در این ایالت نفوذ زیادی دارند و ران پال پدرفكری روشنفكران این حزب خوانده می شود.

اروپام 1908/ 3404



:: برچسب‌ها: عروسی , نور , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril
فیس بوک

ارزش کلی فیس بوک رقمی میان ۸۰ تا یکصد میلیارد دلار تخمین زده می شود

فیس بوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، برای نخستین بار بخشی از ارزش شرکت خود را در بازار بورس عرضه می کند.

فیس بوک اعلام کرده که پنج میلیارد دلار از ارزش واقعی خود را به صورت سهام عرضه خواهد کرد. این رقم تنها نیمی از پیش بینی های کارشناسان بورس بود.

ارزش کلی فیس بوک رقمی میان ۸۰ تا یکصد میلیارد دلار تخمین زده می شود.

فیس بوک که تنها هشت سال از راه اندازی آن می گذرد اکنون با بیش از ۸۴۵ میلیون کاربر، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود و ورود آن به بازار بورس بزرگترین خبر از نوع خود پس از فروش سهام شرکت گوگل در سال ۲۰۰۴ محسوب می شود.

این شبکه اجتماعی که با ابتکار چند دانشجوی دانشگاه هاروارد راه اندازی شد، تنها در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار درآمد داشته است.

با تصمیم فیس بوک برای پیوستن به بازار سهام، برای نخستین بار مدارک مالکیت و اسناد حسابداری این شرکت انتشار عمومی یافته است.

از جمله اینکه سهم مارک زوکربرگ، بنیانگذار اصلی فیس بوک، تنها حدود ۲۹ درصد از کل سهام این شرکت است و دیگر اینکه فیس بوک حدود ۴۵۰ میلیون کاربر روزانه و فعال دارد در حالی که بیش از ۸۵۰ میلیون نفر تا امروز در آن برای خود صفحه شخصی ایجاد کرده اند.

ناظران اقتصادی پیش بینی کرده اند که همزمان با آغاز عرضه سهام فیس بوک، سرمایه گذاران استقبالی چشمگیر از آن خواهند کرد. همچون زمانی که برای خرید سهام گوگل بی تابی می کردند.

از طرفی با ورود این شرکت موفق خصوصی به عرصه عمومی و سهامی عام، ممکن است بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی بخواهند که بخشی از سرمایه خود را در شرکتی که محصولش مدت هاست از اعضای خانواده شان شده سرمایه گذاری کنند.



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , موسیقی , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در گزارش روز چهارشنبه وزارت موقعیت های اضطراری اوكراین خاطرنشان شده است: در روزهای اخیر 28 نفر در خیابان های شهرهای مختلف اوكراین سرمازده و قربانی شدند.

بر پایه این گزارش، در شهرهای اوكراین هشت نفر در بیمارستان و هفت نفر نیز در خانه بر اثر سرمازدگی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش سازمان هواشناسی اوكراین، درجه برودت هوا در برخی مناطق این كشور به زیر 20 درجه سانتیگراد زیر صفر كاهش یافته است.

بنابراین گزارش، پیش بینی می شود كه در روزهای آینده سرمای هوا در اوكراین به 30 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

گزارش مزبور حاكی است؛ در روزهای اخیر همچنین در اوكراین 720 نفر سرمازده شده و در بیمارستان بستری شدند.

دولت اوكراین برای جلوگیری از قربانی شدن مردم بر اثر سرمای شدید، یكهزار و 700 پناهگاه موقت ویژه در شهرهای مختلف این كشور دایر كرده است.

اروپام/2242**518**1597



:: برچسب‌ها: خانه , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

رهبران و نمایندگان برخی از احزاب سیاسی پاکستان روز سه‌شنبه (۳۱ ژانویه) در یک کنفرانس درهتل کانتیننتال پیشاور، نظریاتشان را برای رسیدن به صلح در افغانستان و منطقه ارائه کردند.

این نشست تحت عنوان "مساله افغانستان؛ اثرات آن بالای منطقه و رسیدن به صلح" به ابتکارقاضی حسین احمد رهبر سابق جمعیت اسلامی پاکستان برگزارشد.

در این مجلس، ژنرال حمید گل رییس پیشین آی اس آی، مولانا فضل الرحمن رهبر جماعت علمای پاکستان، سناتور افراسیاب ختک عضو ارشد حزب عوامی نشنال (ای ان پی)، و تعداد دیگری از نمایندگان ارشد احزاب سیاسی پاکستان شرکت کرده و نظراتشان را ارائه کردند.

در این رایزنی همچنین احمد شاه احمد زی از مقامات سابق جهادی در پیشاور، میرویس یاسینی از اعضای پارلمان افغانستان، حبیب الرحمن، پسرگلبدین حکمتیار، قطب الدین هلال غیرت بهیر از مقامات ارشد حزب اسلامی حکمتیار، نیز حضور دشاتند و سخنانی نیز ایراد کردند.

قطب الدین هلال وغیرت بهیر در اظهارات خود، طرح های چند فقره ای را که به دولت افغانستان پیشنهاد کرده بود بازخوانی کردند.

ژنرال حمید گل در سخنانی گفت که "افغانستان قلب و دل من است" و افزود که مردم افغانستان شاهد هستند که حتی بعد از بازنشستگی هنوز برای آوردن صلح به افغانستان آرام ننشسته ام.

حمیدگل افزود که آمریکای شکست خورده می‌خواهد برخی از افراد طالبان را به بهانه مذاکره قطر از به نوعی تحت کنترل درآورد.

مولانا فضل الرحمن نیز در سخنانی گفت آمریکا می‌خواهد، پاکستان را از مذاکره با طالبان دور سازد و خودش با طالبان مستقیما مذاکره ‌کند. فضل الرحمن افزود وقتی روسها (از مجاهدین در افغانستان) شکست خوردند، پاکستان نتوانست به افغانستان نزدیک شود و افغانستان در نهایت به دامن هند افتاد و اکنون یکبار دیگر و بعد از ۱۰ سال، آمریکا مذاکرات مستقیم را با طالبان آغاز کرده و با دارد پاکستان را دور می‌زند.

گفتگوبا قاضی حسین احمد

قاضی حسین احمد، رهبر سابق جمعیت اسلامی پاکستان که میزبانی این نشست را به عهده داشت در پاسخ به این سوال من که هدف اصلی از این نشست چه بوده است گفت: "من تازگی نهادی را به نام به 'اداره فکر وعمل' ایجاد کرده‌ام که در آن درباره مسایل مختلف داخلی و خارجی پاکستان با نشست رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی بحث و تبادل نظر می شود. خوشبختانه در اولین مجلس این نهاد تازه تاسیس، ما روی مساله افغانستان و آوردن صلح در این کشوربحث و تبادل نظر کردیم."

از قاضی حسین احمد پرسیدم که به نظر او در حال حاضر وضعیت در منطقه به کدام جهت روان است؟ او گفت: "در منطقه فساد روان است و مسوول این فساد آمریکاست. اگر امریکا از افغانستان بیرون شود، نباید یکبار دیگر جنگ خانگی که بعد از خروج نیروهای شوروی سابق صورت گرفت تکرار شود از این رو ما از پاکستان، ایران، عربستان سعودی و کشور های همسایه می‌خواهیم تا بعد از خروج آمریکا در افغانستان مداخله نکنند و به تفاهم برسند."

او در پاسخ به این پرسش که آیا بالاخره آمریکا در نهایت دستک برای ۱۰ سال آینده در افغانستان می ماند گفت: "من باور ندارم این کشور بتواند به زور در افغانستان حکومت کند. آمریکا بهتر است برای خروجش راهی بیابد."

قاضی حسین احمد در این باره که مذاکرات مستقیم طالبان و آمریکا تا چه حد موفق است گفت: "هیچ گونه مذاکره ای کامیاب و موفق نخواهد بود تا همه مردم منطقه و تمام افغان ها به شمول حزب اسلامی و طالبان دور هم جمع نشوند. مذاکره طالبان و آمریکا به تنهایی قابل قبول نیست."



:: برچسب‌ها: پاریس , اروپا , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم بزرگداشت داود رشیدی كه چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر برگزار شد، 'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسم ادب، شاخه گلی به این بازیگر سینما اهدا كرد.

همچنین رشیدی لوح تقدیر خود را از 'جواد شمقدری' معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت كرد.

رشیدی سپس گفت: از همه مردم ایران، هنرمندان، مسوولان و همه افرادی كه در كنار آنها در این خاك مقدس تا به امروز نفس كشیده ام، تشكر می كنم.

وی افزود: تشكر ویژه ای نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور سینمایی و دبیر جوان جشنواره فیلم فجر دارم.

بازیگر فیلم سینمایی 'كمال الملك' یادآور شد: دهه فجر جشن ملی ایرانیان است و به همه تعلق دارد. من به عنوان عضو كوچكی از اعضای خانه سینما، از مدیران و متولیان سینمایی كشور درخواست دارم كه مسایل پیش آمده درباره خانه سینما را با همدلی و تفاهم حل كنند، زیرا مهم پیمودن راه پر افتخار سینمای ایران به سمت سعادت است.

رشیدی افزود: سینما برای موفقیت به اعتماد نیاز دارد و می توانیم در سایه اعتماد، اتحاد و همدلی، مشكلات خانوادگی سینما را در محیطی صمیمی برطرف كنیم.

بازیگر فیلم سینمایی 'گلهای داوودی' با بیان آنكه اكنون شاهد حضور جوانان با استعداد در عرصه سینمای ایران هستیم، ادامه داد: دلگرمی و انگیزه این جوانان نیروی محرك سینمای كشور است و از مسوولان تقاضا دارم در كنار حمایت از سینمای كشور، جوانان و نیروهای خلاق سینمایی را فراموش نكنند.

رشیدی گفت: همچنین در كنار تمام حمایت ها، باید به هنرمندانی فكر كنیم كه نیاز به حمایت معنوی و مالی دارند.

'رسول صدر عاملی' كارگردان فیلم بزرگداشت داود رشیدی نیز در سخنانی گفت: حضور در كنار بازیگر بزرگی همانند داود رشیدی افتخار بزرگی است و سعادتمندم كه نخستین فیلم خود را با این استاد هنرور كار كردم زیرا از او بسیار آموختم.

وی ادامه داد: نه تنها سینما، بلكه هنرهای نمایشی نیز به داود رشیدی مدیون است و جمع بزرگی از بازیگران حاضر در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، شاگردان وی در عرصه سینما و تئاتر هستند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'هادی طباطبایی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: تیم پرسپولیس پس از حضور 'مصطفی دنیزلی' در راس كادر فنی خود، فوتبال مطلوبی به نمایش گذاشته است و اشتباهات فردی بازیكنان، دلیل نتایج ضعیف این تیم بوده است.

طباطبایی ادامه داد: در صورتی كه بازیكنان پرسپولیس در بازی فردا مقابل استقلال دچار اشتباه فردی نشوند، تیم استقلال بازی دشواری را پیش رو خواهد داشت.

وی تصریح كرد: هر چند تیم استقلال در چهار شهرآورد گذشته مقابل پرسپولیس به برتری رسیده و تیم پرسپولیس نیز نتایج ضعیفی در فصل جاری لیگ برتر كسب كرده است اما بازی فردا برای آبی پوشان پایتخت بسیار سخت خواهد بود.

دروازه بان اسبق تیم استقلال افزود: امیدواریم دو تیم در بازی فردا، فوتبال جوانمردانه ای را به نمایش بگذارند و هواداران شاهد بازی زیبایی از دو تیم باشند.

تیم فوتبال استقلال تهران، ساعت 18 فردا (پنجشنبه) در هفتاد و چهارمین شهرآورد سرخابی های پایتخت به مصاف تیم پرسپولیس تهران می رود.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، خط دفاعی تیم ملوان بندرانزلی 631 دقیقه مقابل تیم های تراكتورسازی تبریز، پرسپولیس تهران، راه آهن تهران، مس سرچشمه كرمان، شاهین بوشهر، ذوب آهن اصفهان و صبای قم، گلی را دریافت نكرده است.

این در حالی است كه ملوان در فصل نقل و انتقالات لیگ یازدهم ، هادی تامینی بازیكن با ارزش خود را از دست داد و این مدافع بلند قامت ملوان پس از 10 سال حضور در این تیم گیلانی به سپاهان پیوست.

ابوالحسن جعفری نیز پس از پایان دو سال سربازی خود در بندرانزلی به اصفهان بازگشت تا قوی سپید، لیگ یازدهم را بدون دو مدافع اصلی خود شروع كند.

با رفتن تامینی، علی جراح كار زوج سعید سالارزاده در دفاع میانی ملوان شد، زوجی كه تا پایان هفته پنجم لیگ برتر نمایش قابل قبولی داشتند.

قابل ذكر است، ملوان در پنج هفته ابتدایی لیگ، بدون شكست

بود تا این كه در هفته ششم به دیدار صبا در قم رفت، در این بازی، سالارزاده و جراح كار غایب بودند و رضا طلبه و احمد آهی برای ملوان به میدان رفتند، مدافعان جوان و كم تجربه ای كه انتظارات فرهاد پورغلامی را برآورده نساختند.

در ادامه لیگ برتر، سالارزاده و جراح كار برای ملوان بازی كردند كه در چند دیدار، اشتباهات فردی آنان سبب عدم كامیابی قوی سپید شد.

در اواخر نیم فصل اول، علی جراح كار دچار پارگی رباط صلیبی زانو شد و به ناچار پایش را به تیغ جراحان سپرد. با خارج شدن جراح كار از تركیب اصلی ملوان، فرهاد پورغلامی به احمد آهی اطمینان كرد و این بازیكن نیز به خوبی جواب اطمینان مربیش را داد.

در دفاع راست با رفتن جعفری به سپاهان، بابك پورغلامی نفر ثابت ملوانان در این پست شد، برادرزاده فرهاد پورغلامی به واسطه نسبت فامیلی با سرمربی تیم ملوان به شدت زیر ذره بین قرار داشت تا این كه در بازی حساس ملوان و داماش در بندرانزلی، گل داماش از ناحیه وی به ثمر رسید و با اوج گیری انتقادها از كاپیتان ملوان، فرهاد پورغلامی به رامین خسروی بازی داد.

خسروی در اواخر نیم فصل اول، دچار كشیدگی عضله ران شد و بابك پورغلامی مجددا به تركیب اصلی قوهای سپید ایران برگشت و در بازگشت مجدد عملكرد قابل قبولی را از خود ارایه داد.

در دفاع چپ، علیرضا رمضانی در طول فصل نوسان نداشت و یكی از بهترین فصول بازیگری خود را در ملوان پشت سر گذاشت. رمضانی در همه بازی های ملوان به جز 20 دقیقه پایانی بازی با سپاهان در اصفهان به میدان رفته و ركورددار بیشترین زمان حضور در تركیب اصلی تیم ملوان در لیگ برتر یازدهم است.

سیدعلی حسنی صفت و مسعود پورمحمدجعفر دو دروازه بان ملوان هستند كه تا هفته بیست و سوم لیگ برای ملوان به میدان رفته اند.

پورمحمد كه اوایل فصل به علت مصدومیت حسنی صفت، دروازه بان اصلی قوی سپید شده بود، نتوانست از موقعیت پیش آمده استفاده كرده و خود را درون دروازه تثبیت كند.

حسنی صفت هم كه در بازی های ملوان با نفتی های لیگ، گل های بدی خورده بود، در نیم فصل دوم از اشتباهات گذشته درس گرفته و به روزهای خوب خود بازگشت. اوج كار او مهار ضربه پنالتی مهدی مهدوی كیا در هفته هجدهم بود.

فرهاد پورغلامی سرمربی تیم ملوان بندرانزلی در مورد 631 دقیقه بسته ماندن دروازه این تیم در لیگ یازدهم گفت: در هفت بازی اخیر ملوان، خط دفاع و دروازه بان بدون اشتباه بودند و دفاع تیمی نیز نقش تعیین كننده ای در ثبت این ركورد داشت.

پورغلامی اضافه كرد: البته در بازی با صبای قم خوش شانس بودیم كه دروازه ملوان باز نشد.

علیرضا رمضانی، مدافع ملوان نیز در این زمینه گفت: در هفت بازی آخر، در دفاع تیمی و فردی بسیار خوب عمل كردیم و اجازه ندادیم حریفان از موقعیت ها استفاده كنند.

وی با اشاره به تدابیر سرمربی ملوان در مورد انسجام كارهای دفاعی این تیم افزود: نباید دچار غرور شویم زیرا بازی های سختی را در ادامه دور برگشت پیش رو داریم.

رمضانی تصریح كرد: هنوز در نیمه دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار داریم و باید امتیازات لازم را برای قرار گرفتن در منطقه امن جدول جمع آوری كنیم.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ساعت 16 عصر روز جمعه (پس فردا)

میهمان تیم صنعت نفت آبادان است و باید دید مدافعان ملوان تا چه زمانی می توانند دروازه این تیم را بسته نگه دارند.ك/4

گزارش از: كاوه چلمبری.

7151



:: برچسب‌ها: موزه , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

'توبی ماتیسن' محقق در بخش تحقیقات خاورمیانه در دانشگاه كمبریج در روزنامه آلمانی زبان Neue Zurcher Zeitung به بررسی تحولات در كشورهای عربی پرداخت و نوشت: در حالیكه مردم كشورهای عربی در حال قیام هستند، غرب، عربستان سعودی را سنگری در برابر ایران و شریك استراتژیك برای خود می داند. واشنگتن نیز بر این امر تاكید دارد و به همین دلیل در ماه دسامبر سال گذشته قرارداد فروش سلاح های مدرن زیادی به قیمت 30 میلیارد دلار به ریاض را امضا كرد. ولی در این كشور سلطنتی محافظه كار نیز مقاومت در برابر خاندان سلطنتی و نحوه اداره مستبدانه كشور از سوی آن توسط مردم این كشور بویژه از سوی شیعیان وجود دارد.

در 16 ژانویه در عوامیه در نزدیكی شهر خطیف، هزاران شیعه به خیابان ها رفتند تا پیكر یك جوان 22 ساله شیعه به نام عیسی محمود ابو عبدالله را تشیع كنند. نامبرده در 12 ژانویه توسط نیروهای امنیتی عربستان كشته شده بود. البته وزارت كشور رژیم ریاض تاكید می كند چند جوان در اتومبیل با بمب آتش زا ماموران امنیتی را تهدید نمودند كه این امر باعث درگیری شد كه چند نفر زخمی و این جوان 22 ساله نیز كشته شد.

فعالان سیاسی در عوامیه تاكید كرده اند كه تشیع پیكر این جوان بعدا به یك تظاهرات ضد رژیم عربستان سعودی تبدیل شد كه حاضران در آن شعارهایی علیه رژیم حاكم رباض سر می دادند.

**خواسته مردم عربستان از آزادی زندانیان فراتر رفته است

-----------------------------------------------------------------

به نوشته این مقاله، در شرق عربستان سعودی كه اكثرا شیعیان در آنجا زندگی می كنند از آغاز بهار عربی اعتراضاتی وجود داشته است. در حالیكه تظاهركنندگان در فوریه سال 2011 در تظاهرات خود خواهان آزادی زندانیان سیاسی بودند، ولی در ماه مارس شعارهای آنها به حق حاكمیت بر سرنوشت خود و آزادی و دمكراسی و رعایت حقوق بشر تبدیل شد. ضمنا نیروهای امنیتی رژیم ریاض نیز به شدت تظاهركنندگان را سركوب كردند.

امروز یك آرامش گمراه كننده در این كشور در بخش شیعه نشین وجود دارد. وزارت كشور عربستان سعودی در سال گذشته به كرات تاكید داشت كه هر گونه تظاهراتی غیرقانونی است و تحمل نخواهد شد. با این وجود تظاهراتی به ویژه در بخش های شیعه نشین كشور صورت گرفته كه ریاض از بروز خبرهای آن جلوگیری و همزمان آنها را سریعا سركوب كرده است.

وزارت كشور عربستان در اكتبر گذشته تاكید كرد كه حمله ای به یك كلانتری در شهر عوامیه صورت گرفته كه به تحریك یك قدرت خارجی بوده كه منظور عربستان، ایران است. البته فعالان شیعی تاكید می كنند كه این قضیه درباره دستگیری والدین دو جوان شیعه فراری بوده كه ماموران وزارت كشور آنها را دستگیر كرده بودند تا فرزندانشان را تحویل بدهند. واقعیت آن است كه پس از این حركت ماموران وزارت كشور عربستان، این شهر دچار وضعیت بحرانی شد و درگیری هایی رخ داد كه طی آن افراد زیادی زخمی شدند. اكنون ماموران امنیتی در آنجا اقدام به كنترل افراد در خیابان ها می كنند.

**تشعیع جنازه شهدا به تظاهرات گسترده تبدیل می شود

----------------------------------------------------------------

ماموران وزارت كشور عربستان پست های كنترل خیابانی در بخش شیعه نشین ایجاد كرده اند كه مرتبا درگیری هایی در كنار این پست ها بوجود می آید. در 20 نوامبر سال گذشته اولین شیعه در جریان این درگیری ها كشته شد.

در بخش شیعه نشین عربستان سعودی نیز مانند دیگر كشورهای عربی كه قیام در آنها در جریان است، پس از كشته شدن هر فردی، تشیع پیكر وی به یك تظاهرات ضدرژیم تبدیل می شود كه بازهم یك یا چند فرد دیگر در جریان آن كشته می شوند كه تشیع پیكر این فرد شیعه كه در نوامبر گذشته كشته شده بود باعث تظاهراتی شد كه صدها هزار نفر در آن شركت كردند كه این بزرگترین تظاهرات در تاریخ شهر خطیف بود. تظاهر كنندگان در این تظاهرات خواهان سرنگونی خاندان سلطنتی حاكم بر این كشور شدند كه در جریان این تظاهرات هم دو جوان دیگر كشته شدند.

رژیم سعودی با مخلوطی از قول اصلاحات، فشار و سركوب تلاش می كند تا ناآرامی ها در شهر خطیف را خاموش سازد. البته شیعیان هر ساله دهه اول محرم كه آغاز سال در كشورهای عربی است را به خاطر شهادت نوه پیامبر (ص) و امام سوم خود به ماتم می نشینند كه امسال این دهه با ماه دسامبر مصادف شده بود، اما در آن ده روز ناآرامی های خاصی صورت نگرفت.

روحانیون شیعه از سوی ریاض تحت فشار قرار گرفتند و بیانیه ای را منتشر كردند كه در این ده روز شیعیان فقط به عزاداری پرداخته و از تظاهرات خودداری نمایند. ضمنا رژیم ریاض قول رسیدگی در باره قتل هایی كه از شیعیان صورت گرفته را داده بود كه هرگز نتیجه این بررسی ها را منتشر نكرد.

**تعیین پاداش برای دستگیری شیعیان عربستانی

--------------------------------------------------------

رژیم عربستان سعودی بجای آنكه تلاش كند تا شیعیان را در سیاست كشور سهیم نماید، در اوائل ژانویه اطلاعیه ای با لیست 23 نفر شیعه منتشر ساخت و تاكید كرد هركسی سرنخی بدهد كه این افراد دستگیر شوند، ده هزار دلار پاداش دریافت خواهد كرد. این 23 نفر ظاهرا بخاطر تظاهراتی كه در عوامیه صورت گرفته از سوی رژیم ریاض تحت تعقیب هستند.

انتشار این اطلاعیه، شیعیان در شهرستان ها و روستا را بسیار رادیكالتر و عصبانی تر كرده است. شیعیان سال هاست كه خواستار مذاكره با مسئولین دولت محلی هستند تا وضعیت آنها را بهتر سازد ولی آنها تا به امروز هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته اند. امروزه جوانان به یمن ابزار مدرن ارتباطی دارای شبكه شده و فعالیت های خود را سازماندهی می كنند كه این امر در بقیه كشورهای عربی از جمله تونس، مصر، یحرین، یمن هم به همین منوال بوده است.

یك روحانی شیعه كه به شدت از عملكرد سران عربستان سعودی انتقاد می كند امروزه به رهبر شیعیان در مبارزاتشان علیه ریاض تبدیل شده است. نام این روحانی 'نیمران' است و نه فقط در عوامیه بلكه در بخش های دیگر شیعه نشین عربستان نیز نقش رهبری پیدا كرده و همه از او حرف شنوی دارند. او حتی در سال 2009 در مراسم نماز جمعه خواهان استقلال بخش شیعه نشین عربستان شد و بعدا مخفی گردید ولی از سال 2011 مجددا به صحنه آمده است.

**شیعیان عربستانی دیگر تحمل تبعیض های ریاض را ندارند

------------------------------------------------------------------

به نظر ماتیسن مدت هاست كه در قسمت های شرقی عربستان اختلاف شدیدی بین شیعیان كه اكثریت ساكنان آنرا تشكیل می دهند با خاندان سلطنتی در ریاض وجود دارد. ولی بهار عربی در كشورهای عربی روح تازه ای به شیعیان در مخالفت شان با ریاض داده است.

شیعیان سال هاست كه از تبعیض ها از سوی رژیم از جمله در زمینه استخدام در ارتش، پلیس و سازمان های امنیتی گلایه می كنند. در حالیكه اكثریت سنی در عربستان، شیعیان را مسلمان ندانسته! و اجازه ورود آنها به ساختارهای دولتی و نظامی را نمی دهند. خاندان سلطنتی سعودی نیز بجای آنكه تلاش كند تا با شیعیان كنار بیاید، آنها را تحت فشار بیشتر قرار می دهد.

**تلاش دولت ریاض برای ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه

---------------------------------------------------------------

رژیم ریاض در كنار افزایش فشار بر شیعیان همزمان تلاش می كند تا ترس از شیعیان را نزد اكثریت سنی این كشور نیز افزایش دهد. رسانه های گروهی و مفسرین سعودی در سال گذشته و در سال جاری مرتبا تاكید می كنند كه قیام شیعیان در استان شرقی این كشور و همچنین در بحرین، یك توطئه از سوی شیعیان است. رژیم ریاض با این كار می خواهد از همبستگی سنی های معترض با شیعیان جلوگیری بعمل آورد. البته تا زمانی كه تظاهرات در عربستان به استان شرقی این كشور محدود باشد این هدف رژیم برآورده می شود.

**پژوهش** 9130**9123



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلمهای ایرانی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش، خانه فیلم وین و موسسه رسانه های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وین برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم های ایرانی امروز پنجشنبه 13 بهمن ماه با اكران فیلم 'آقا یوسف' در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' افتتاح می شود و طی یك هفته برگزاری این جشنواره 14 فیلم ایرانی به نمایش درخواهد آمد.

در این رویداد فرهنگی ، 'خانه فیلم وین' و خود اتریشی ها از بانیان برگزاری جشنواره فیلمهای ایرانی هستند و در این جشنواره 11 فیلم سینمایی و سه فیلم مستند ایرانی به نمایش درخواهد آمد.

علاوه بر فیلم سینمایی آقا یوسف، فیلمهای سینمایی كنعان، امشب شب مهتابه، میم مثل مادر، خیلی دور خیلی نزدیك، به نام پدر، تولد یك پروانه، تقاطع، اینجا بدون من، آدمكش و پسر آدم و دختر حوا در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.

سه فیلم مستند 'خرما'، 'دستها و نجواها' و 'فرشته ای روی شانه راست من' از دیگر فیلم های این جشنواره است.

این 14 فیلم ایرانی از 13 بهمن ماه طی یك هفته و در دو سانس جداگانه در ساعت های 19 و 21 در سالن سینمای 'خانه فیلم وین' به نمایش درخواهند آمد.

در جشنواره فیلمهای ایرانی در وین، محمد هادی كریمی كارگردان و لادن مستوفی بازیگر ایرانی حضور دارند.

اروپام 1344/ 3404



:: برچسب‌ها: پارک , فرانسه , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

عربستان و قطر دو كشوری هستند كه در روند بحران آفرینی در سوریه نقش داشته و در این راستا از گروهك های تروریستی در سوریه حمایت كرده اند، تا با گسترش تروریسم در این كشور هم آن را از درون متلاشی كنند و هم انحرافی در انقلاب های مردمی منطقه ایجاد كرده باشند. امیر قطر با كنار گذاشتن راهكارهای سیاسی برای حل بحران سوریه از طریق اتحادیه عرب، فعالیت های در اتكا به عناصر مسلح را گسترش داده و بدنبال تكرار استراتژی لیبی هستند.

**نقش قطر در بحران سوریه

-------------------------------

سعید لاوندی كارشناس مركز مطالعات استراتژیك الاهرام گفت: نقش قطر در منطقه تردید برانگیز است و این كشور ازسوی آمریكا و كشورهای غربی مورد حمایت قرار می گیرد و در ایجاد بحران سوریه نقش اساسی را داشته است و در واقع هم اكنون قطر زبان حال كشور های غربی می باشد.

سعید لاوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سوری 'سانا' در قاهره گفت: امیر قطر بنا به درخواست كشورهای غربی از كشور های عربی خواسته است كه نیروهای نظامی به سوریه اعزام كنند و همچنین دولت قطر خواستار ارجاع پرونده سوریه به شورای امنیت سازمان ملل است تا از این راهبرد سوریه را نیز مانند لیبی كند. درحالی كه این اندیشه ازسوی مردم و دولت سوریه پذیرفته شده نیست.

لاوندی گفت: اندیشه ارسال ناظران به سوریه و همچنین پیشنهاد ارسال نیروهای عربی به سوریه یك اندیشه از سوی قطر بوده است و در واقع این طرح های قطر از سوی ایالات متحده و رژیم صهیو نیستی مورد حمایت قرار می گیرد. این كشور ها هدفشان این است كه در سوریه ناآرامی ایجاد كنند و منطقه خاورمیانه را كنترل كنند و اهداف و سیاست استعماری خویش را از این راهبرد به پیش برند.

لاوندی گفت: اكثریت مردم سوریه از بشار اسد و افكار اصلاح طلبانه وی و دیگر اصلاحات جوهری اش در سوریه حمایت می كنند.

**مواضع تحلیلگران مصری

------------------------------

شخصیت های سیاسی و ادبی و مطبوعاتی شركت كننده در همایش ائتلاف ملی مستقل مصر در قاهره كه در 4 بهمن برگزار شد، درمورد سوریه و چگونگی حل بحران این كشور برگزار شده بود از نقش قطر و برخی از كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مورد بحران سوریه پرده بر داشتند و گفتند كه هم اكنون نقش قطر و توطئه های آن در جهان عرب كمتر از كشورهای استعمارگر نیست.

در این همایش شركت كنندگان نقش قطر و عربستان سعودی و گروه اپوزیسیون سوریه را در ایجاد بحران سوریه از راهبرد تبلیغات مطبوعاتی محكوم كردند و از حمایت این دو كشور از تروریست ها و خونریزی در این كشور انتقاد كردند.

'محمد یوسف' نویسنده و تحلیلگر مصری و 'علی هادی' رهبر حزب الناصر مصر و 'سمیر نعیم' استاد جامعه شناسی دانشگاه 'عین الشمس' نسبت به نقش برخی از كشورهایی كه دولت سوریه را مورد هدف قرار داده اند هشدار دادند و از همه نیروهای ملی خواستند كه برای برپایی همگرایی و انسجام در سوریه تلاش كنند.

این نویسندگان و شحصیت های مصری پیش بینی كردند كه غربی ها در منطقه سیطره بر مناطق نفت خیز و گازخیز را در سر می پرورانند تا از طریق بندرهای سوریه آن را به دولت های غربی منتقل كنند.

این شخصیت های سیاسی و ادبی مصری اشاره كردند كه ارتش عربی سوریه كه در تلاش هستند آن را مورد هدف قرار دهند یك ارتش دارای اندیشه عقیدتی می باشد و دارای توان رزمی بالا است كه مانع هرگونه خطر و تعرض علیه حاكیمیت ارضی سوریه می شود.

**مواضع تحلیلگران عربی

----------------------------

همچنین شخصیت های اردنی و فلسطینی و عراقی تصمیم اتحادیه عرب در مورد سوریه را رد كردند و گفتند كه این تصمیم یك اقدام خصمانه است و در چارچوب طرح هایی است كه قطر آن را هدایت می كند تا به اراده مردم سوریه لطمه وارد كند. این شخصیت ها گفته اند كه تصمیم های اتحادیه عرب مانع همگرایی و دفاع ملی در سوریه نمی شود.

'خالد الزبیدی' سردبیر روزنامه 'الدستور' اردن در یك گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم های اتحادیه عرب در مورد سوریه خصمانه است و یك توطئه علیه سوریه به شمار می رود و نیاید به آن توجه شود. وی گفت هر حكومتی می تواند با گروههای تروریستی و كسانی كه علیه امنیت و ارتش و شهروندان فعالیت می كنند، مبارزه كند.

در این راستا 'جمال حداد' هماهنگ كننده نیروهای ملی علیه دخالت در امور سوریه گفت: قطعنامه ها و تصمیم های اتخاذ شده ازسوی اتحادیه عرب علیه دولت سوریه دخالت آشكار در امور داخلی سوریه است و این خیال كشورها تجزیه سوریه را در سر می پرورانند.

جمال حداد گفت: كسانی كه چنین تصمیمی را علیه سوریه اتخاذ كرده اند در كشورشان بویی از دموكراسی نبرده اند. همچنین تعدادی از فلسطینی ها تصمیمات اتخاذ شده علیه سوریه را محكوم و تاكید كردند كه برخی از كشورهای عربی درصدد اجرای طرح هایی هستند كه منطقه را به نفع استعمارگران تجزیه كنند.

'اكرم عطا الله' نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی گفت: برخی از كشورها اتحادیه عرب را به هر سمتی كه بخواهند سوق می دهند و این بیانگر ضعف در برخی از كشورهای عربی است كه ناگزیرند با این كشور ها همسو شوند.

'محمود ابوجابره' روزنامه نگار فلسطینی گفت: قطر درمورد سوریه طرح یك جانبه ای را در پیش گرفته است و از ارسال نیروها به سوریه حمایت می كند و پیش از این نیز از ارسال نیرو به لیبی حمایت كرده است.

'طه حسین سالم' نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: توطئه ای كه سوریه با آن مواجه می باشد با هدف سقوط حكومت این كشور و تجزیه این كشور انجام می شود. زیرا كه این كشور یكی از كشورهای مخالف رژیم اشغالگر قدس است.

'علی كریم حسن' سردبیر روزنامه 'نبض الشباب' عراق گفت: قطر خواستار دخالت آشكار در سوریه است، و همه طرح های گذشته كه علیه سوریه اتخاذ شده به شكست انجامیده است و طرح دخالت نظامی قطر در سوریه نیز یك طرح توخالی است.

'عبدالرووف حمید' سر دبیر روزنامه 'العربیه' عراق گفت: ما در عراق نیز شاهد حمایت مالی و تسلیحاتی هستیم كه امیر قطر و هواداران وی به گروههای مسلح می رسانند.

'مهدی الریماوی' نویسنده اردنی به مواضع 'حمد بن جاسم' وزیر امور خارجه قطر و بحران آفرینی وی در سوریه پرداخت و وی را یك نمونه از ابتذال سیاسی توصیف كرد كه در خدمت حكومت های لندن و واشنگتن و اسراییل است و نسیت به كشورهای عربی كینه توزی می كند.

ریماوی طی یك مقاله ظنزآمیز كه در هفته نامه 'المجد' اردن نوشت: حمد بن جاسم در این توهم است كه سوریه نیز مانند لیبی خواهد شد، اما نمی داند كه ارتش سوریه ارتشی سلحشور و شجاع است كه قابل توصیف نیست و مردم سوریه دارای انسجام ملی نیرومندی و مثال زدنی هستند و این مردم از جایگاه و احترام بالایی نزد همه ترقی خواهان برخورداراند و گروههای مقاومت در این كشور دارای عزم جدی و روحیه فداكاری اند كه بالاترین قدرت ها و اراده های امپریالیستی و واپسگرا و صهیونیستی را به چالش كشیده است.

الریماوی گفت: این همپیمانی اشرار توان سوریه را به سمت فرسایش برده و باعث بوجود آمدن فتنه و تنش در سوریه می شود، اما بسیار كوچكتر از آن است كه این كشور را ازپای درآورد و ابتكار عمل را از دست حكومت سوریه خارج كند.

'الیاس الخوری' نماینده اتحادیه حقوق دانان عرب در ژنو در گفتگو با تلویزیون سوریه گفت: تصمیم هایی كه ازسوی اتحادیه عرب علیه سوریه اتخاذ شده تمام منشورهای سازمان ملل و اتحادیه عرب را زیر پا گذاشته است، زیرا كه به حاكمیت سوریه لطمه می زند.

الخوری در یك گفتگو با تلویویون سوریه گفت: منشور اتحادیه عرب بر احترام حاكیمیت اعضا و بویژه سوریه تاكید دارد.

وی گفت كه بسیاری از كسانی كه با اسم عرب صحبت می كنند درواقع مزدوران و وكیلان شركت های احتكاری بزرگ هستند و طبق نظر آنها ایفای نقش می كنند كه در راس آنها حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر قرار دارد.

**مواضع تحلیلگران روسی

------------------------------

روزنامه الوطن سوریه نوشت كه پرفسور 'الكساندر دوگین' رییس سازمان اوراسیای روسیه و رییس كرسی جامعه شناسی در دانشگاه دولتی موسكو گفت: سوریه به عنوان مانعی در برابر طرح های تجاوزانه ای است كه ایالات متحده آمریكا به منظور تغییر مرزها و تغییرات ژئوپولوتیكی در منطقه درنظر گرفته است.

دوگین در گفتگو با خبرنگار 'سانا' در مسكو گفت: آمریكایی ها هیچ یك از كشورهای عربی را در طرح تجاوزكارانه خود در تغییر نقشه منطقه استثاء نكرده اند.

وی گفت: موضع برخی از كشورهای عربی و اسلامی درمورد سوریه باعث شگفتی و نارضایتی می شود. بویژه كه این كشورها قرابت روحی و ملی با مردم سوریه دارند، اما آشكارا خود را در خدمت آمریكا قرار داده اند. بویژه قطر و عربستان كه با این كارها می خواهند خود را نجات دهند، اما این روند هیچ سودی ندارد و بهار عربی به سوی آنها نیز خواهد رفت. وی گفت: موضع این دو كشور در مورد سوریه اشتباه و غیرمسوولانه است.

'بوریس دولگوف' یك پژوهشگر در انستیتو شرق شناسی وابسته به آكادمیك علوم روسیه در مسكو در گفتگو با خبرنگار 'سانا' گفت: اتحادیه عرب هم اكنون دیگر صبغه عربی ندارد بلكه به عنوان بازیچه در دست بیگانگان و غربی ها درآمده است.

وی گفت كه برخی از كشورهای عربی بویژه قطر و عربستان می خواهند كه از بحران سوریه برای تامین منافع خویش استفاده كنند و این بسیار تاسف برانگیر است.

دولگوف در گفتگو با خبر نگار 'سانا' در مسكو گفت: من در سفرم به سوریه شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از حكومت سوریه و دولت بشار اسد بوده ام.

پژوهش**الف.ی**9123



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()