نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر كه چهارشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد، از تعدادی از هنرمندان سینما كه در سال 1390 دار فانی را وداع گفتند، تقدیر و تصاویری از فعالیت های آنان پخش شد.

مهری ودادیان، عباس امیری، محمد ورشوچی، فرهاد فارسی، ابوالحسن علوی طباطبایی، فواد نجف زاده، رضا بدیعی، منوچهر طبری، میرمحمد تجدد، شاه علی سرخانی، امیر هوشنگ قطعه ای، عبدالله بوتیمار و حیدر صارمی از جمله هنرمندان فقیدی بودند كه نكوداشت آنها برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر، چند نماهنگ كه بخش هایی از فیلم های سی امین جشنواره فیلم فجر را به تصویر می كشیدند، به نمایش در آمد.

همچنین جشنواره فیلم فجر در گذر زمان در نماهنگی برای حاضران در مراسم افتتاحیه مرور شد.

فیلم كوتاهی از آثار برگزیده سی دوره جشنواره فیلم فجر همچون 'در مسیر تندباد'، 'آپارتمان'، 'نیاز'، 'روز واقعه'، 'از كرخه تا راین'، 'باران'، 'بچه های آسمان'، 'هیوا'، 'آژانس شیشه ای' نیز به نمایش در امد.

پخش تصاویری از اهدای جوایز به هنرمندان فقید همچون حمیده خیرآبادی، خسرو شكیبایی و رسول ملاقلی پور از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر بود كه با ابراز احساسات و تشویق حاضران همراه شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: عکاسی , غروب , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،' محمود احمدی نژاد' شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدعوین همایش بین المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی در ساختمان شهید بهشتی ریاست جمهوری با یادآوری این كه در نهضت های الهی و آسمانی زنان نقش اول را ایفا كرده اند تاكید كرد :امروز نیز زنان باید وارد عرصه شده و نقش اساسی خود را ایفا كنند.

رییس جمهوری با بیان این كه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز زنان پیشگام بوده اند یادآور شد: آنها ابتدا خواسته ها و انگیزه های خود را تغییر دادند كه در نتیجه این انگیزه ها به سرعت به جامعه منتقل شد.

احمدی نژاد ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب زمانی كه زنان تغییر كردند جامعه نیز همچون آنها به سرعت تغییر یافت به طوری كه دیكتاتورترین دیكتاتور معاصر به سقوط و تباهی كشیده شد.

وی با تاكید بر این كه باید یك نهضت بزرگ در جهان برای بازگشت زنان به جایگاه حقیقی اشان به راه انداخت، این امر را شدنی دانست و گفت: برای این تغییر و بازگشت نیازمند الگویی الهی هستیم و چه بهتر این كه این الگو حضرت زهرا (س) از زنان آسمانی باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امروز روز معرفی الگو و بازگشت حقیقت انسانی و پیگیری در رسیدن به كمال انسانی است.

احمدی نژاد ادامه داد : دنیا در حال تحول است به طوری كه بعد از به تاریخ پیوستن ماركسیست، بزودی اومانیسم و لیبرالیسم نیز كه در سرازیری هستند به تاریخ می پیوندند.

رییس جمهوری در ادامه نقش زنان در حركت كمال جامعه بشری را بسیار برجسته و ممتاز دانست و گفت: هیچ كمال و ارزشی در جهان یافت نمی‌شود كه پشت سر آن، مجاهدت و تلاش یك زن مشاهده نشود.

وی با بیان اینكه خداوند جنس زنان را از جنس ایثار، محبت و ارزش آفرینی قرار داده است، خاطرنشان‌كرد: اگر ایثار، شجاعت و ایمان زنان نبود، در آن صورت حیات جامعه بشری ادامه پیدا نمی‌كرد و شجاعت و ایمان نیز در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بی‌معنا بود.

احمدی‌نژاد در عین حال از زنان به عنوان 'رمز كانون و چشمه محبت' یاد كرد و گفت: نقش اصلی زنان در عالم، مهرورزی و نشر انسانیت و ارزش‌های اخلاقی در جهان است.

وی تصریح‌كرد: چنانچه این نقش از زنان گرفته شود، در ابتدا زنان پژمرده می‌شوند و سپس جامعه بشری نیز به این سرنوشت دچار می‌شود.

رییس جمهوری به چگونگی تعیین الگو از سوی غرب با توسل به زنان نیز اشاره كرد و گفت: اكنون در غرب به طور دائم از زنان الگویی مسخ شده و بی‌هویت معرفی می‌كنند كه از اصالت و بنیان انسانی جدا شده است.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه چنین اقداماتی از سوی غرب اتفاقی نیست، افزود: آنها با اقدامات خود چنان شخصیت و وجود زن را ساقط كردند كه زن به عنوان ابزاری برای تبلیغ یك كالا مبدل شده است؛ در واقع این مساله به آن معناست كه كالای تبلیغ شده اهمیت بیشتری از زنان دارد.

** حاكمیت طاغوتها و انسان‌های خودخواه مشكل كنونی جامعه بشری است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه مشكل كنونی جامعه بشری در رنگ، نژاد و فاصله جغرافیایی نیست، گفت: حاكمیت طاغوتها و انسان‌های خودخواه و ساقط شده در دره‌های برتری‌طلبی، مشكل كنونی جامعه بشری است.

وی ادامه داد: سلطه‌طلبان برای پر كردن خزانه‌های خود حاضرند همه انسانها را به مسلخ بكشند.

احمدی‌نژاد روش كار آنها برای سیطره بر جامعه بشری را ایجاد تفرقه و فاصله انداختن میان انسانها دانست و گفت: آنها با بكار بردن كلماتی همچون سیاه، سفید، عرب، غیرعرب و حتی مسیحی و مسلمان و بهانه‌های دیگر می‌خواهند انسانها را از هم جدا كنند در حالی كه حقیقت همه پیامبران یكی است.

وی با بیان اینكه سلطه‌طلبان حتی اگر فرصت كنند برای ایجاد تفرقه وارد خانه‌ها نیز خواهند شد، افزود: هدف دیگر خودخواهان دنیا، تحقیر و سركوب شخصیت ملتها و استعدادهای انسانها است.

رییس جمهوری ادامه داد: آنها قدرت و توانمندی خود را به رخ بشریت كشیده و خود را قدرتمند و جاودانه معرفی می‌كنند و از سوی دیگر سایر ملتها را ناتوان می‌شمارند.

احمدی نژاد با بیان اینكه سلطه‌گران تلاش دارند نقش‌های زنان، جوانان و سالخوردگان را تغییر دهند، افزود: اگر هركسی نقش خود را ایفا كند، در آن صورت جامعه به سعادت خواهد رسید.

وی در ادامه با یادآوری اینكه خداوند الگویی برای حركت به سمت سعادت انسانها معرفی كرده است، حقیقت انسان را واحد دانست و گفت: وقتی از مرزها عبور می كنیم، جنسیت معنا ندارد.

رییس جمهوری همچنین افزود: اگر رنگها، نژادها، زبانها و فاصله‌های جغرافیایی را در كنار خودخواهی‌ها، سركشی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها برداریم، در آن صورت فقط یك حقیقت كه همان فطرت الهی انسانهاست، باقی می‌ماند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه همه دنیا به دنبال نظم، عدالت، كرامت و سعادت است، این پرسش را مطرح كرد كه چه كسی می‌تواند سعادت را تضمین كند؟

وی افزود: این نظمی كه دنیا به دنبال آن است برقرار نمی‌شود مگر آنكه انسانی آسمانی و از جنس انبیاء الهی بر جهان حاكم شود.

رییس جمهوری گفت: اكنون ماموریت اصلی همه ما این است كه به جای نظم سرمایه‌داری و حاكمیت استعماری اندیشه مادی، نظم انسان الهی را به جهانیان معرفی و برای تحقق آن تلاش كنیم.

وی خاطرنشان كرد، باورم این است كه در تحقق این حقیقت، بار دیگر زنان جامعه بشری بویژه زنان مسلمان نقش پیشگام را خواهند داشت.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم 'مریم مجتهدزاده' رییس مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزیران امور زنان افغانستان و تونس، یك استاد دانشگاه اردنی و خانم 'ملیسا كارتر' كارگردان آمریكایی سخنرانی كردند.

در این مراسم زنانی از 22 كشور جهان و اقلیت های مسیحی و كلیمی حضور داشتند كه برای شركت در 'همایش بین‌المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی' در تهران به سر می‌برند.

در پایان مراسم بعد از آنكه بانویی از یك كشور آفریقایی، به رسم یادبود تابلویی را به رییس جمهوری كشورمان اهدا كرد، تعدادی از شركت‌كنندگان ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با دكتر احمدی نژاد، با وی عكس یادگاری گرفتند.

**سیام**2023**1597



:: برچسب‌ها: بهار , استرالیا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'ابوالقاسم طالبی' چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر در تالار وحدت و در آیین بزرگداشت حسین زندباف، جایزه یك عمر فعالیت سینمایی را به این تدوینگر پیشكسوت سینما تقدیم كرد.

وی سپس در سخنانی با اشاره به سابقه زندباف در مبارزه با رژیم طاغوت، تقدیر از این سینماگر انقلابی را وظیفه خود دانست.

زندباف نیز در این مراسم گفت: امیدوارم این جشن ملی برای همه مبارك باشد و اتفاقات خوبی برای تمامی سینماگران رقم بخورد.

وی همچنین از همكاران خود شامل مرتضی افشار، روح الله امامی، مهدی رجاییان، عباس گنجوی، منوچهر اولیایی و داود یوسفیان قدردانی كرد.

كمال تبریزی كه فیلم بزرگداشت زندباف را تولید كرده بود در مراسم تقدیر از وی حضور نداشت.

در ادامه این مراسم، همچنین بزرگداشت علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشكسوت سینمای ایران برگزار شد.

وی در این مراسم گفت: همه توانمندی های خود را از سینما آموخته ام و امیدوارم چنین بزرگداشت هایی برای بسیاری از افراد پیشكسوت سینمای ایران همچون 'ناصر تقوایی' برگزار شود.

'محمدرضا باشه آهنگر' سازنده فیلم مربوط به بزرگداشت زرین دست، به همراه 'مجید انتظامی' جایزه این فیلمبردار صاحب سبك را به وی اهدا كردند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: موزه , دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در سخنانی در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور یزد، علوم دریایی چابهار و طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)، انقلاب اسلامی ایران را حركتی بنیادین و سرآغازی برای قیام فراگیر علیه استكبار، درجهان ذكر كرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، مستكبران و زور‌گویان را كه قرنها بر مسلمانان احاطه پیدا كرده‌اند، درهم كوبید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به شكل گیری انقلاب اسلامی و نقش رهبری حضرت امام (ره) گفت:‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی، قرآن‌ را به عرصه زندگی مردم‌ آوردند و موجب شدند كه امروز اسلام دركل دنیا عزت و اقتدار كسب كند.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه تاریخ و شناخت نسبت به نقشه های دشمنان در به انحطاط كشیدن مسلمانان گفت: غرب با جنگهای صلیبی و جهانی، سالها تلاش كرده بود تا مسلمانان را به حاشیه ببرد و زمانی كه دید تمام زحمات شان با حق‌جویی انقلاب اسلامی از بین می‌رود،‌ 35 كشور را به كمك صدام فرستادند تا مانع ثبات و استحكام نظام اسلامی شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: مدیریت قوی امام ‌(ره) این بحرانها را مهار كرد، جنگ را با عزت پشت ‌سر گذاشتیم و نظام امروز نیز بوجود فقیهی بسیار شجاع،‌ مدیر و مدبر ‌مانند آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در راس امور، افتخار می‌كند.

‌آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به همایش بیداری اسلامی جوانان مسلمان درتهران گفت:‌ در این همایش جوانی از بحرین درمحضر رهبر‌معظم انقلاب، اشعاری را در مظلومیت مردم بحرین خواندند كه همه را به گریه انداخت.

وی افزود:‌ این وضع دنیای امروز است كه دركشوری مانند بحرین با لشكر‌كشی عربستان سعودی مسلمانان را می‌كشند و به ناموس آنان تجاوز می‌شود، در این شرایط باید مقاومت و جهاد كرد.

/7404/556



:: برچسب‌ها: تورنتو , سیاه , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تالار وحدت، ضمن تبریك ایام الله دهه فجر و اعیاد پیش رو گفت: به پشتوانه جمعی از سینماگران در عرصه ارتقا جایگاه فرهنگ و هنر ایران اسلامی، مقدمات ایجاد سازمان امور سینمایی فراهم شد و در هفته آینده این سازمان بطور رسمی آغاز به كار می كند.

وی ادامه داد: این توسعه و ارتقا جایگاه برای هنر فراگیر سینما در شرایطی انجام می شود كه در برخی مواقع بویژه در دو سال اخیر شاهد در هم تنیده شده سه وزارتخانه بوده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این امر نشان از اهتمام دولت به هنر هفتم دارد.

حسینی با اشاره به افزایش اعتبارات در حوزه سینما تاكید كرد: بطور قطع برای رفع آسیب های موجود در سینما تلاش خود را به كار خواهیم بست تا جایگاه درخشان سینمای ایران را آنچنان كه طی سال های اخیر سیر صعودی داشته به جایگاهی در شان عظمت جمهوری اسلامی و ملت آن برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال در میان فیلم ها، چهره ها و نگاه های موجود در جشنواره فیلم فجر، تنوع مطلوبی را شاهد هستیم كه این خود نشان از حضور گسترده اهالی سینما در جشنی است كه به افتخار هنرنمایی آنان برپا است.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر 22 بهمن ماه پایان می یابد.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: ماکرو , دوستان , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

هرمان نکائرتس، رئیس هیات اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران سفرش به این کشور را سفری خوب توصیف کرد

هیات اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران اعلام کرده که قصد دارد در " آینده نزدیک" بار دیگر به این کشور سفر کند.

هرمان نکائرتس، رئیس هیات اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران روز چهارشنبه دوازهم بهمن ماه ( اول فوریه ) در بازگشت از این سفر سه روزه، در فرودگاه وین، پایتخت اتریش دیدار از ایران را سفری "خوب " توصیف کرد و افزود "مقامات ایران تاکید کرده اند که متعهد به رفع مسائلی هستند که درباره برنامه هسته ای این کشور وجود دارد."

تصمیم هیات اعزامی می تواند نشانه پیشرفت هایی در زمینه کسب اطلاعات راجع به اتهام فعالیت های محرمانه اتمی جمهوری اسلامی باشد.

آقای نکائرتس به جزئیات مذاکرات درطول این سفر سه روزه اشاره ای نکرد، اما گفت:" ما در طول این سه روز بحث هایی فشرده درباره اولویت هایمان داشتیم و متعهد هستیم تا تمام اختلافاتی را که هنوز درباره برنامه اتمی ایران وجود دارد، حل و فصل کنیم."

به گفته رئیس هیات اعزامی آژانس بین الملی انرژی اتمی به ایران " مقامات ایران هم تعهد خود را در این مورد اعلام کردند."

آقای نکائرتس افزود "هنوزکارهای زیادی دراین باره باید انجام شود" و از انجام سفر دیگری به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

در همین حال علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نشست سه روزه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت:" جلسات خوبی بود و قرار شد این رایزنی ها ادامه پیدا کند."

آقای صالحی در مورد بازدید کارشناسان آژانس از تاسیسات هسته ای ایران در جریان سفر به ایران گفت که دراین سفر بازدیدی انجام نشد، اما " آمادگی داشتیم که اگر خواستند بازدیدی را انجام دهند، آن را فراهم کنیم."

وزیر خارجه ایران همچنین در مورد پاسخ سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور به نامه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:" آقای جلیلی به عنوان مذاکره کننده ارشد در موضوع هسته ای قبلا آمادگی خود را برای مذاکره با گروه ۱+۵ اعلام کرده بود و مجددا این آمادگی را به صورت مکتوب اعلام می کند و امیدواریم این نشست در آینده نه چندان دور برگزار شود. "

هیات شش نفره اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست هرمان نکائرتس بامداد روز یکشنبه، نهم بهمن (۲۹ ژانویه)، وارد تهران شده بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرده است که اعلام آمادگی ایران برای گفت‌وگو در باره برنامه هسته‌ای این کشور، به مناقشه‌ای چندین ساله پایان دهد.

کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که برنامه‌های هسته‌ای خود را در راستای دستیابی به تسلیحات اتمی پیش می‌برد، اتهامی که ایران رد می کند

کشورهای غربی ایران را متهم می‌کنند که در صدد دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش برنامه های هسته ای مسالمت آمیز است اما مقامات جمهوری اسلامی همواره تاکید داشته اند که این فعالیت‌ها با اهدافی صلح‌جویانه دنبال می‌شود.

ایران همچنین متهم شده است که گاه به گاه با طرح پیشنهاد مذاکره بر سر فعالیت‌های هسته‌ای خود، سعی می‌کند روند رسیدگی به ماهیت این فعالیت‌ها را به تاخیر بیاندازد در حالیکه در عمل، همکاری مورد انتظار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با نمایندگان اعزامی این نهاد ندارد.

در هفته‌های اخیر، آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحت فشار گذاشتن ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرده اند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم بهمن (۲۳ ژانویه)، از اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران خبر داد که ممنوعیت خرید و فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی با ایران را هم شامل می‌شود.

دولت آمریکا نیز اخیر با تشدید تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، قانونی را تصویب کرده که شرکت‌ها و موسسه‌های طرف معامله با بانک مرکزی ایران را هدف مجازات هایی قرار می دهد.



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

فرماندار اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها كه با حضور استاندار اردبیل صورت گرفت، گفت: 21 پروژه از این تعداد اقتصادی و تولیدی و 49 پروژه عمرانی می باشد كه با یكهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و تقدیم ملت می شود.

یوسف اكبری، همچنین امسال را به عنوان سالی با بركت برای مردم اردبیل ذكر كرد و افزود: امسال مركز استان سه بار میزبان رییس جمهوری اسلامی ایران بوده كه برای افتتاح برنامه های مختلف فرهنگی، عمرانی و ... به استان سفر كرده بودند.

وی، افتتاح 10 پروژه در سوم خرداد ماه را یادآور شد و گفت: این پروژه ها با 97 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

اكبری همچنین به افتتاح 68 پروژه درهفته دولت سال جاری اشاره كرد و افزود: این پروژه ها نیز با 248 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

در جریان افتتاح یكی از پروژه های عمرانی به پاس تقدیر از خدمات و اطلاع رسانی خبرنگاران و به پیشنهاد استاندار اردبیل، خبرنگار ایرنا به صورت نمادین این پروژه را افتتاح كرد.

8124/530/587



:: برچسب‌ها: آسمان , غذا , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

احمد علیرضابیگی شامگاه چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر صنایع عراق، اظهاركرد: رییس جمهوری اسلامی ایران اعلام كرده كه آماده ایم تمام امكانات و تجربیات خود را با جهان اسلام به اشتراك بگذاریم و كشور عراق نیز به عنوان كشوری دوست و همسایه از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در شرایط كنونی رفت و آمد مسوولان دو كشور كمك زیادی به همبستگی آنها می كند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در علوم پزشكی و دارویی یافته های خوبی دارد كه می تواند آنها را به كشورهای جهان اسلام عرضه كند.

علیرضابیگی گفت: همچنین ما آمادگی انتقال دانش خود در علوم پیشرفته و هسته ای را نیز داریم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: داشته های جمهوری اسلامی چیزهایی است كه نظام سلطه از دادن آنها به مسلمانان دریغ می كند، ولی ملت ما با تلاش و كوشش به آنها دست یافته و حاضر است به اشتراك بگذارد.

وی تاكید كرد: كشور ما آمادگی دارد از هر امكاناتی برای پیشرفت و توسعه ملت عراق استفاده كند و در این راستا آذربایجان شرقی به عنوان استانی صنعتی می تواند از امكانات و داشته های خود در بخش صنعتی به عراق كمك كند.

وی گفت: آذربایجان شرقی در تولید خودرو سواری و انواع خودروهای سنگین قابلیت های خوبی دارد كه می تواند در این حوزه وارد همكاری با عراق شود.

استاندار آذربایجان شرقی عنوان كرد: اشتراكات زیادی بین دو ملت وجود دارد كه اشتراكات اقتصادی می تواند مكمل آنها باشد.

7237/587



:: برچسب‌ها: سفر , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

امام خمینی(ره) دیده بان همیشه بیدار انقلاب در روز 12 بهمن 1357 پس از 15 سال دوری و تبعید از وطن، با هواپیمای 747 فرانسه (ایرفرانس) به میهن اسلامی بازگشتند. ایشان در فرودگاه پاریس از میهمان نوازی دولت و مردم نوفل لوشاتو، تشكر كردند.

در جمع همراهان امام 150 خبرنگار خارجی حضور داشتند تا لحظه های ناب یك رویداد تاریخی را ثبت كنند، رویدادی كه در باور هیچ كس نبود. آری امروز مردی مقاوم و مطمئن، مستقل و آزاده با ایمانی وصف نشدنی به خانه اش بازمی گشت.

مردم به مباركی حضور پربركت امام شهر را گلباران و چراغانی كرده و جمعیت انبوهی برای استقبال رهبر خود به فرودگاه آمده بودند.

یاران و همراهان امام هم كه سالیان متمادی در سنگر مبارزه، دورادور همراه ایشان بودند اینك در كنار مردم در انتظار بسر می بردند و برای این روز كه در كنار و نزدیك امام و رهبر خود بنشینند لحظه شماری می كردند.

...'امام آمد'... طنین امام آمد از فرودگاه به رسانه ها كشیده شد. رادیو و تلویزیون از روز قبل اعلام كرده بود كه مراسم ورود امام را مستقیما پخش می كند. در لحظه ظاهر شدن امام بر پلكان هواپیما آنچنان شور و شعفی در میان مردمی، كه در سالن انتظار فرودگاه بودند، به راه افتاد كه خشم نیروهای امنیتی را برانگیخت كه دستور قطع تصاویر را صادر كردند و در مدت كوتاهی، تصویر مراسم كه بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد ناگهان قطع و مردمی كه در خانه هایشان در سراسر ایران این رویداد را نظاره گر بودند، خشمگین تر از گذشته از خانه ها بیرون آمدند و به خیابان ها ریختند.

در همین حال، امام خمینی از بدو ورود خواهان زیارت قبور مطهر شهدای انقلاب در بهشت زهرا و ایراد سخنرانی در میعاد گاه این شهیدان بودند و با سخنرانی قاطع در بهشت زهرا روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

ایشان در این سخنرانی تاریخی، محكم و استوار بر مواضع انقلاب اسلامی تاكید كردند و با رد هرگونه مذاكره و ملاقاتی با سران حكومت، خواستار حذف رژیم شاهنشاهی و برپایی نظام اسلامی شدند.

ایشان در این روز ضمن اشاره به ستم حكومت های قاجار و پهلوی ویژگی های حكومت مبتنی بر اسلام را برشمردند و دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند.

ایشان همچنین گفتند كه دولت را مردم باید در انتخابات آزاد انتخاب كنند و این بزرگترین نشانه مردم سالاری دینی است. در این روز امام تشكیل دولتی مستقل را به مردم ایران نوید دادند.

غریو الله اكبر مردم، تائید سخنان امام بود كه فضای قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرا را عطرآگین ساخت.

طنین این غربو پس از 33 سال همچنان در ایران شنیده می شود.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: زن , فلوریدا , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

- امام خمینی(ره) قبل از ترك پاریس در پیامی از مهمان نوازی فرانسوی ها تشكر كردند.

- امام خمینی(ره) پس از 14 سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور مردم به ایران بازگشتند.

- حضور میلیونی مردم در مسیر فرودگاه تهران تا بهشت زهرا كه به استقبال امام خود نشسته بودند عشق، علاقه و اعتقاد بی‌نظیر آنها به مراد خویش را نشان می داد و جهان نظاره گر این عشق و اعتقاد بود.

- امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز در هواپیما، با آرامش خوابیدند. این در حالی بود كه همه علاقه مندان، دوستداران و نزدیكان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود كه همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.

- با وجود سرمای زمستان، دیشب هزاران مشتاق زیارت حضرت امام، در مسیر حركت ایشان خوابیدند.

- با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد 'الله اكبر' سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. استقبال كنندگان با خواندن سرود'خمینی ای امام'، اشك‌ شوق بر گونه‌هایشان جاری شد.

- حضرت امام (ره) طی بیاناتی در این روز فرمودند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر می‌كنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است كه نمی‌توانم جبران كنم. ایشان ضمن اشاره به اینكه طرد شاه از كشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ریشه‌های فساد ترغیب كردند. ایشان از فرودگاه عازم بهشت زهرا شدند.

- امام (ره) در نخستین سخنرانی خود در میان انبوه مستقبلین مشتاق در بهشت زهرا، فرمودند: من وقتی چشمم به بعضی از اینها كه اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی‌ای در دوشم پیدا می‌شود كه نمی‌توانم تاب بیاورم. محمدرضا پهلوی فرار كرد و همه چیز ما را به باد داد. مملكت ما را خراب كرد و قبرستان‌های ما را آباد.

- ایشان در ادامه خاطر نشان كردند كه من به ارتش یك نصیحت می‌كنم و یك تشكر ..... [ما] می‌خواهیم ارتش مستقل باشد. آقای ارتشبد شما نمی‌خواهید؟ آقای سرلشكر شما نمی‌خواهید مستقل باشید؟ و اما تشكر می‌كنم از قشرهایی كه متصل شدند به ملت.

- در حالی كه مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به سازمان رادیو و تلویزیون از ادامه پخش آن ممانعت كردند.

- عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون، از فرط عصبانیت گیرنده های تلویزیون‌ را به خیابان پرت كردند.

- روحانیون متحصن در دانشگاه، با انتشار آخرین اعلامیه خود ضمن تبریك و گرامی داشت ورود امام، به تحصن خود پایان دادند.

- امام خمینی(ره) در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای كمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تأكید فرمودند.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: لندن , ابرها , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()