نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'دنی آلوز' كه امشب (چهارشنبه) تحت عمل جراحی قرار می گیرد، در حالی‌ دچار مصدومیت در قسمت استخوان ترقوه شده كه تیم بارسلونا در خط دفاعی خود، 'كارلس پویول' كاپیتان اسپانیایی تیم را به دلیل مصدومیت در زانوی راستش در بازی جام حذفی از دست خواهد داد.

ترقوه، استخوانی دراز است كه همراه با استخوان كتف، بازو و جناغ، كمربند شانه‌ ای را تشكیل می‌ دهند. این استخوان از سمت داخل به جناغ و از سمت خارج به استخوان كتف متصل می شود.

'پپ گواردیولا' سرمربی‌ تیم بارسلونا برای دیدار فینال جام حذفی كه روز 25 ماه مه جاری و در مقابل تیم فوتبال 'آتلتیك بیلبائو' برگزار خواهد شد، اكنون باید بازیكن دیگری را برای جایگزینی 'دنی‌ آلوز' پیدا كند.

اروپام ** 1234 **

1589



:: برچسب‌ها: عکس , رقص , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال 91 كل كشور بند الحاقی 15 را به تصویب رساندند.

در این ماده هزینه های مربوط به مراكز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاه های ذیربط اعم از بنیاد شهید و امورایثارگران و سازمان بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امورخیریه در ابتدای هر سال تحصیلی پرداخت می شود.

نمایندگان در بند الحاقی 16 تصویب كردند، دستگاه‌های اجرایی و دارندگان ردیف مكلفند نسبت به اجرای كلیه احكام مربوط به خانواده‌ شهداء،‌ ایثارگران و خانواده آنان كه در برنامه پنجساله پنجم توسعه به آن تصریح شده است در سقف بودجه مصوب اقدام نمایند.

** تامین آب شرب شهرها و روستاها از محل اعتبارات وزارت نیرو

در بند الحاقی 17 لایحه بودجه 91 آمده است، بمنظور تأمین آب شرب سالم و بهداشتی شهرها، روستاها و محل‌های اسكان عشایر كه فاقد آب شرب سالم بوده و در سال‌های اخیر نیز از بابت خشكسالی مشكل آنها تشدید شده است در سال 1391 وزارت‌ نیرو با اولویت موارد مذكور ازمحل اعتبارات و ازجمله خرید تضمینی آب اقدام كند.

** تامین زیرساخت های لازم برای شهرهای جدید و مسكن مهر

به موجب بند الحاقی 18 نیز در سال 1391 دولت موظف است در طراحی و اجرای شهرهای جدید و مسكن مهر نسبت به احداث فضاهای بهداشتی، درمانی، فرهنگی، مذهبی، آموزشی و سایر زیرساخت‌های موردنیاز اقدام كند.

**نحوه پرداخت حقوق و مزایای كاركنان قراردادی دانشگاه ها مشخص شد

در بند الحاقی 19 نیز آمده است كه در سال 91 پرداخت حقوق و مزایای كاركنان قراردادی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور طبق روش بند (و) قانون بودجه سال 89 كل كشور قابل انجام است.

** اختصاص 1500 میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات كشاورزی

در بند الحاقی 20 آمده است در سال 1391 بند (ش) ماده(224) قانون برنامه پنجساله پنجم به‌شرح ذیل اصلاح می شود:

1- بعد از عبارت 'جمعیت هلال احمر' عبارت 'صندوق بیمه كشاورزی' اضافه گردد و بعد از كلمه 'سوانح' عبارت 'و پرداخت خسارت بیمه‌ شدگان محصولات كشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه ازقبیل خشكسالی، سیل، زلزله، سرمازدگی، تگرگ، آفت و بیماریهای فراگیر محصولات كشاورزی و دامی و اپیدمی دامی' اضافه شود.

مبلغ یك‌ هزار و پانصد میلیارد (1.500.000.000.000) ریال از محل اعتبارات موضوع بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه به صندوق بیمه محصولات كشاورزی تخصیص می ‌یابد.

2- منابع بند (ش) ماده (224) برنامه می ‌تواند علاوه بر مواد مندرج دربند یادشده بصورت كمك‌ بلاعوض، یارانه، حق بیمه محصولات ، یارانه سود تسهیلات ، تسهیلات قرض‌ الحسنه یا بصورت تركیبی در همه بخش ها بطور مستقیم یا از طریق بانك‌ها و مؤسسات اعتباری وصندوق‌ها نیز حسب مورد اقدام، پرداخت، هزینه و مصرف شود.

** رییس قوه قضاییه می تواند اعتبارات دستگاه های قضایی را جابجا كند

در بند الحاقی 21 نیز نمایندگان موفقت كردند كه رییس قوه قضاییه مجاز است اعتبارات تملك دارایی های سرمایه ای قوه قضاییه و سازمان های وابسته را با رعایت قانون برنامه 5 توسعه بدون افزای در سرجمع اعتبارات، بین دستگاه های مذكر جابجا كند.

**بیمه خدمات درمانی از محل بیمه ایرانیان برای بیماران روحی و روانی دفترچه صادر می كند

در بند 22 الحاقی سازمان بیمه خدمات درمانی مكلف شد برای افرادی كه به دلیل بیماری های روحی و روانی و اعتیاد از طریق قوه قضاییه یا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برحسب ضرورت به بیمارستان اعزام می شوند و دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی نیستند از محل بیمه ایرانیان نسبت به صدور دفترچه درمانی رایگان اقدام نموده و مطابق صورت هزینه های ارسالی دانشگاهی و مراكز درمانی نسبت به پرداخت هزینه اقدام كند.

**بازنشستگان با حداقل 10 سال سابقه‌بیمه، حقوق بازنشستگی می‌گیرند

در بند 23 الحاقی سازمان تامین اجتماعی مجاز است به افرادی كه حداقل ده سال حق بیمه پرداخت نموده‌اند و به سن شصت‌سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص كمیسیون‌های موضوع ماده (91) قانون تأمین اجتماعی مصوب 3/4/1354 و اصلاحات بعدی آن در سنین كمتر از موارد فوق از كار افتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند؛ متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی آنان را پرداخت نماید.

افرادی كه كمتر از ده‌سال حق بیمه پرداخت كرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق كارگر و كارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند.

آیین‌نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترك وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور حداكثر ظرف سه‌ماه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

**بانك مركزی مجاز به انتشار ایران چك شد

نمایندگان تصویب كردند در بند 25 الحاقی بانك مركزی جمهوری اسلامی مجاز است اقدامات لازم را در زمینه تداوم چاپ و انتشار ایران چك بانك مركزی با طرح های موجود و با مسدود نمودن معادل ریالی مبالغ ایران چك های منتشره تحت نظارت اندوخته اسكناس موضوع ماده 21 قانون پولی و بانكی كشور به عمل آورد.

** 10 میلیارد تومان به اتحادیه فرش دستباف تخصیص یافت

براساس بند الحاقی 26 لایحه بودجه در اجرای بند (ن) ماده (194) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه به منظور آموزش و سطح‌بندی قالیبافان و ناظران فنی، تهیه مواد اولیه داخلی و خارجی، تولید فرش‌های مناسب، پرداخت اجرت تولید، تبلیغات داخلی و خارجی، بازاریابی خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و ایجاد مراكز دائمی فروش در كشورهای مورد نظر، مبلغ یكصد میلیارد (100.000.000.000) ریال از محل ردیف 48-550000 جدول شماره‌ (9) این قانون به اتحادیه ها فرش دستبافت پرداخت می‌ گردد تا با همكاری مركز ملی فرش ایران به اتحادیه‌ها و تعاونی‌های تحت پوشش خود پرداخت كند.

مركز ملی فرش ایران و اتحادیه های فرش دستبافت، متعهد به نظارت بر اجرای این بند هستند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مكلف به پیگیری و وصول وجه فوق از دولت و پرداخت به اتحادیه های فرش دستبافت است.

* بند (ن) ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه: توسعه و هدفمندسازی پژوهش، آموزش، تولید و تبلیغات و همچنین توسعه تجارت الكترونیك فرش و ایجاد خانه فرش در بازارهای هدف و موردنظر برای هویت‌بخشی، ارتقاء كیفیت تولید و روان‌سازی، سفارش‌پذیری، حمایت از ایجاد و توسعه و تجهیز كارگاههای متمركز و غیرمتمركز و اتحادیه‌ها و شركتهای تعاونی فرش دستباف روستایی و شهری سراسر كشور و نیز صنایع و خدمات جانبی فرش دستباف به منظور ارتقاء و بهبود بهره‌وری، تثبیت و افزایش سهم صادراتی و بازاریابی‌های داخلی و خارجی

تبصره ـ وزارت بازرگانی مكلف به پیگیری حكم این بند در دولت است.

**بانك ها از دریافت سود بیش از نرخ شورای پول و اعتبار منع شدند

با موافقت نمایندگان مجلس در بخش 2 بند الحاقی 27 آمده است در راستای حمایت از تولید و سرمایه و كار ایرانی: بانك ها و مؤسسات مالی اعتباری دولتی و خصوصی مجاز به دریافت سود و كارمزد بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نمی ‌باشند.

در بخش 12 همین بند الحاقی بمنظور ترویج فرهنگ مصرف كالاهای تولید داخل، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است ازمحل منابع داخلی نسبت به تهیه برنامه‌های ویژه و عمومی در جهت فرهنگ‌سازی مصرف كالای تولید داخلی حمایت از سرمایه و اشتغال، اقدامات لازم معمول نماید و نرخ تبلیغات موضوع این بند در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را نسبت به سال 1390 افزایش ندهد.

در بخش 13 نیز نمایندگان موافقت كردند بمنظور تسهیل، حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال، تسریع امور، شفافیت، كاهش هزینه‌های تولید و خدمات، دولت موظف است با رعایت قوانین موضوعه حداكثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون نسبت به بازنگری و تصویب كلیة مراحل، فرایندها، استعلام‌ها و سایر موارد مشابه و نیز وجوه دریافتی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات كشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی از اشخاص حقیقی و حقوقی تحت هر عنوان و نیز تعرفه، عوارض، هزینه خدمات، نصاب، حقوق مالكانه و مشابه آنها و همچنین وجوهی كه برای صدور هرگونه گواهی یا مجوز یا پروانه و نظایر آن أخذ می‌گردد و نیز پروانه‌ها و مجوزها و موارد موضوع ماده (62) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، اقدام و مراتب را ازطریق روزنامه رسمی و رسانه‌های عمومی و روش‌های مقرر در ماده مذكور، اعلام عمومی نماید.

كلیة دستگاههای اجرایی موضوع ماده(5) قانون محاسبات عمومی و ماده(5) قانون مدیریت خدمات كشوری مشمول حكم این بند بوده و فقط درحدود مصوبات موضوع این بند مجاز به أخذ هرنوع وجه و استعلام از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌باشند.

**پرداخت 10 میلیارد ریال به وزارت جهاد كشاورزی از سوی وزارت صنعت و معدن

در بند 29 الحاقی آمده است وزارت صنعت ، معدن و تجارت مكلف است به ازای هر كیلوگرم واردات گوشت قرمز مبلغ دو هزار و پانصد (2500) ریال و گوشت مرغ مبلغ یك هزار (1000) ریال از واردكنندگان دریافت و به حسابی كه به همین منظور نزد خزانه‌داری كل كشور افتتاح می‌شود، واریز نماید.

از وجوه واریزی تا سقف ده میلیارد (10.000.000.000)ریال برای انجام تحقیقات كاربردی به منظور قطع وابستگی به واردات محصولات پروتئینی دامی و رسیدن به خودكفایی و تولید بهینه محصولات یادشده در اختیار وزارت جهاد كشاورزی (تحقیقات كاربردی علوم دامی كل كشور) قرار می‌گیرد.

**دولت جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی در سال 1391 را همراه با ارائه لایحه بودجه 1392 گزارش می دهد

به موجب بند 30 الحاقی، دولت موظف است گزارش جدول موجودی و گردش وجوه صندوق توسعه ملی سال‌1391 را همراه لایحه بودجه سال 1392 ارائه نماید.

هیات عامل موظف است گزارش عملكرد صندوق توسعه ملی را به صورت سه ماهه در پایان هر فصل به كمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارائه كند.

**پرداخت و دریافت وجوه دستگاه‌های دولتی منوط به قانون برنامه پنجم توسعه

در الحاقی 31 آمده است دریافت و پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان توسط دستگاههای اجرائی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات كشوری و ماده(5) قانون محاسبات عمومی باید در چهارچوب قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه و این قانون و قوانین موضوعه كشور از جمله قانون هدفمندكردن یارانه‌ها باشد و هرگونه دریافت و پرداخت بر خلاف مفاد این بند در حكم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است. كلیه مسؤولین و مقامات ذی‌ربط، معاونین، مدیران، ذی‌حسابان و مدیران مالی حسب مورد مسؤول اجرای این حكم می‌باشند.

** سقف افزایش حقوق و مزایا در سال 90

براساس الحاقی 32 این لایحه سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی‌های نقدی و غیرنقدی شركت‌های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، بانك‌ها و بیمه‌ها موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات كشوری به كاركنان و مدیران خود در سال‌1390 توسط هیات وزیران تعیین می‌گردد.

از ابتداء سال، اجرای بودجه شركت‌های مذكور در سقف یاد شده امكان‌پذیر است. در اصلاحیه بودجه سال 1390 عناوین مذكور، افزایش پرداخت نقدی و غیرنقدی از قبیل حقوق و مزایا، پاداش تحت هرعنوان، عیدی و نظایر آن و همچنین كمك‌های نقدی و غیرنقدی به كاركنان و مدیران و اعضای هیأت مدیره نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شركت‌های دولتی و شركت‌هایی كه شمول قانون در مورد آنها مستلزم ذكر یا تصریح نام است، علاوه بر پرداخت‌های قانونی منظور شده در بودجه سال 1390 شركت‌های مزبور، مندرج در پیوست شماره (3) این قانون، ممنوع است.

درمواردی كه حقوق و مزایا و سایر پرداخت‌ها كمتر از متوسط سال قبل باشد تا سقف افزایش متوسط سال قبل پس از تایید معاونت برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور و تصویب مجمع عمومی یا شورای‌ عالی یا هیأت امناء و عناوین مشابه بلامانع است.

سیام**9103** 1418



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، رییس دانشكده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان در این همایش گفت: توجه ویژه به فرآورده های آرایشی-بهداشتی كه عنوان جدید 'داروآرایی' را گرفته، از وظایف دارو سازان است.

وی با بیان اینكه قبل از توزیع فرآورده داروآرایی به بازار، باید مراحل تولید دارویی آن طی شود، تصریح كرد: باید پرونده و مراحل كارآزمایی بالینی و تاثیر دارو بررسی و سپس وارد بازار شود.

به گفته وی، برخی تولید كنندگان فرآورده های داروآرایی مدعی اند كه تاثیر محصول آنها به مراتب از دیگر محصولات دارویی بهتر است ولی باید مطالعات و مقایسه هایی با سایر محصولات انجام داد تا صحت این ادعا بررسی شود.

مصطفوی با بیان اینكه بسیاری از مردم برای تهیه این فرآورده ها به داروسازان مراجعه می كنند، تاكید كرد: داروسازان در این زمینه باید اطلاعات و مهارت خود را ارتقا دهند.

وی تصریح كرد: افزایش اطلاعات دارو آرایی، اعتماد مردم به داروسازان را بیشتر می كند.

رییس دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان اظهار داشت: این دانشكده در زمینه توسعه علوم دارویی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینكه دانشكده داروسازی و علوم دارویی اصفهان نخستین وارد كننده فرآورده های آرایشی-بهداشتی به كشور است، افزود: درصد زیادی از این فرآورده ها به صورت قاچاق وارد كشور می شود.

مصطفوی با اشاره به تولید فرآورده های داروآرایی گیاهی،‌ این تفكر كه این فراورده ها كم عارضه تر از داروهای شیمیایی است را نادرست دانست و افزود: برخی از فرآورده های داروآرایی گیاهی نه تنها تاثیری ندارند بلكه عوارضی هم در آنها مشاهده شده است.

وی با تاكید بر اینكه باید دقت بیشتری در باره تبلیغات ماهواره ای برخی از فرآورده ها داشت، افزود: فرآورده های دارو آرایی تولید شده در داخل كشور بدلیل اینكه بر روند تولید آنها نظارت می شود، مورد اعتماد است.

دبیر اجرایی همایش دارو آرایی نیز گفت: فرآورده های داروآرایی از لحاظ اقتصادی و كارآفرینی ظرفیت بسیار زیاد دارند.

'محمدعلی شاه طالبی' افزود: تولید این فرآورده ها در كشورمان، نقش مهمی در حمایت از سرمایه ایرانی دارد.

به گفته وی، فرآورده های داروآرایی باید ویژگی های ایمنی، كارایی، پایداری و ماندگاری را داشته باشند و تحت شرایط خاص تهیه شوند.

این استاد دانشگاه داروسازی و علوم دارویی اصفهان تاكید كرد: برای اینكه بتوانیم فرآورده های تولید شده در داخل كشور را به دیگر كشورها صادر كنیم، باید به سمت استانداردهای ICH(كنفرانس بین المللی هماهنگ سازی) پیش رویم.

وی با بیان اینكه این فرآورده ها بیشتر در زمینه پوست و زیبایی مصرف می شود، افزود: این محصولات باید بگونه ای مصرف شود كه علاوه بر بالا بردن جلوه های زیبایی، سلامت پوست را حفظ كند و بهبود بخشد.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش داروآرایی ایران، با هدف جمع آوری نقطه نظرها و دست آوردهای متخصصان پوست، دندانپزشكان، داروسازان، مسوولان و كاركنان شركت های تولیدی و مصرف كنندگان در باره ویژگیهای مواد اولیه، فرایند تولید و نگهداری، اثر بخشی و ایمنی اینگونه فرآورده ها در اصفهان برپا شده است.

این همایش با حضور دست اندركاران تولید و توزیع مواد آرایشی بهداشتی و متخصصان استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس و اصفهان به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

پ/7140/607



:: برچسب‌ها: لا , استرالیا , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در مراسم وزن كشی این رقابتهای بین المللی، كشتی گیران سه وزن 55 ، 66 و 84 كیلوگرم روی باسكول رفتند و كشتی گیران این اوزان نیز حریفان خود را شناختند.

در وزن 55 كیلوگرم 17 كشتی گیر ، در وزن 66 كیلوگرم 28 كشتی گیر و در وزن 84 كیلوگرم 22 كشتی گیر داخلی و خارجی فردا (پنجشنبه) با یكدیگر رقابت خواهند كرد.

سومین دوره رقابتهای بین المللی كشتی آزاد جام شهید شیرودی روز پنجشنبه با شركت چهار تیم خارجی (گرجستان، روسیه، داغستان و ارمنستان) و 10 تیم داخلی در سالن ورزش امام رضا (ع) تنكابن آغاز خواهد شد.

برای نفرات اول تا سوم اوزان مختلف این رقابت ها به ترتیب 3 ، 2 و یك هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.ك/3

621/1654/402**1597



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از تارنمای رسمی باشگاه استقلال، 'پرویز مظلومی' پس از پیروزی تیم استقلال مقابل نسف قارشی اظهار داشت: تیم نسف در این بازی مقابل استقلال نمایش مطلوبی داشت و معتقدم جایگاه این تیم چهارم جدول نبود.

وی ادامه داد: تیم استقلال در دیدار مقابل نسف قارشی بازی خیلی خوب و منطقی ارایه كرد و به خصوص در نیمه نخست با برنامه دقیق و استفاده از ضدحملات به گل دست یافت.

مظلومی در خصوص رویارویی تیم استقلال مقابل سپاهان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا گفت: از اینكه در مرحله بعد یك تیم ایرانی باید حذف شود متاسفم.

سرمربی تیم استقلال ادامه داد: البته فرصت كمی برای این بازی داریم ولی به طور حتم با تمام توان برای شكست دادن تیم سپاهان و صعود به مرحله بعد تلاش خواهیم كرد.

مظلومی در خصوص رویارویی تیم های ملی ایران وازبكستان در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز اظهار داشت: تیم ملی كشورمان تدارك خوبی برای این بازی دیده و تیم ازبكستان بازی دشواری مقابل ایران خواهد داشت.

تیم فوتبال استقلال ایران امشب (چهارشنبه) با برتری دو بر صفر مقابل نسف قارشی ازبكستان در هفته پایانی رقابت های گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا، به مرحله حذفی این رقابت ها صعود كرد و حریف تیم فولاد مباركه سپاهان در این مرحله شد.

7537/1590



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته پایانی گروه ششم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا، امروز (چهارشنبه) برگزار شد و تیم اولسان هورنگ كره جنوبی با تنها گل 'كانگ مین سو' در دقیقه 37مقابل تیم 'اف. سی. توكیو' به برتری رسید.

صعود این دو تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا پیش از این قطعی شده بود.

در دیگر دیدار گروه ششم، تیم های 'بریسبین' استرالیا و 'بیجینگ گوان' چین به تساوی یك بر یك رضایت دادند.

'بسارت بریشا' در دقیقه 15 برای 'بریسبین' و 'لی هان بو' در دقیقه 34 برای 'بیجینگ گوان' گلزنی كرد.

بر این اساس، 'اولسان هورنگ' كره جنوبی در مرحله حذفی میزبان تیم 'گوانگ ژو' چین خواهد بود و تیم های 'اف. سی. توكیو' و 'كاشیوا ریسول' ژاپن مقابل یكدیگر به میدان می رود.

** جدول رده بندی گروه ششم لیگ قهرمانان آسیا:

تیم/ بازی/ برد/ مساوی/ باخت/ گل زده/ گل خورده/ تفاضل/ گل/ امتیاز

1 - اولسان هورنگ كره جنوبی 6/ 4/ 2/ 0/ 11/ 7/ 4/ 14

2 - اف. سی. توكیو ژاپن 6/ 3/ 2/ 1/ 12/ 6/ 6/ 11

3 - بیجینگ گوان چین 6/ 0/ 3/ 3/ 6/ 11/ 5-/ 3

4 - بریسبین استرالیا 6/ 0/ 3/ 3/ 6/ 11/ 5-/ 3

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: نیکون , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه شهر 'قارشی' ازبكستان برگزار شد، 'گوران جوركوویچ' در دقیقه 10 از روی پاس عمقی 'خسرو حیدری' با ضربه ای دقیق، نخستین گل بازی را برای تیم استقلال به ثمر رساند.

بازیكنان نسف قارشی كه امیدی به صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نداشتند، در نیمه نخست چند موقعیت خطرناك روی دروازه استقلال خلق كردند اما موفق به گلزنی نشدند.

در دقیقه 8، ضربه مهاجم تیم نسف قارشی به دیرك دروازه استقلال برخورد كرد و در دقیقه 26 نیز 'سیدمهدی رحمتی' ضربه از راه دور بازیكنان تیم نسف قارشی را با واكنشی مناسب به كرنر فرستاد تا نیمه نخست با برتری استقلال به پایان برسد.

در دقیقه 50 نیز 'مجتبی جباری' از روی نقطه پنالتی، دومین گل آبی پوشان را به ثمر رساند تا استقلال با این پیروزی خارج از خانه به دور حذفی لیگ قهرمانان صعود كند.

در دقیقه 70 نیز 'مهدی امیرآبادی' كاپیتان تیم استقلال با دریافت كارت زرد دوم از سوی داور مسابقه اخراج شد.

قضاوت این مسابقه بر عهده 'توگو مینورو' از ژاپن و كمك های 'آكانه یاگی' از ژاپن و 'مراد یاسر' از كویت بود.

'حنیف عمران زاده'، 'علی حمودی' و 'آندرانیك تیموریان' به دلیل محرومیت در این بازی، آبی پوشان را همراهی نكردند.

تیم فوتبال استقلال ایران با این پیروزی، 11 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی صعود كرد.

در این گروه، تیم الجزیره امارات عربی متحده با 13 امتیاز صدرنشین است و تیم 'الریان' قطر نیز با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

تیم استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، رو در روی تیم سپاهان قرار خواهد گفت.

پیش از این صعود تیم الجزیره امارات، از گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی این رقابت ها قطعی شده بود.

در دیدار پایانی این گروه، تیم های الجزیره امارات عربی متحده و 'الریان' قطر مقابل یكدیگر قرار گرفته اند.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: زمستان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، در این دوره داوری كه در جزیره بالی اندونزی برگزار می شود 18 داور ساندا و 7 داور تالوی كشورمان حضور پیدا خواهند كرد كه در این بین 10 داور برای كسب مدرك و گواهینامه بین المللی و 15 داور هم برای ارتقاء درجه بین المللی خود به اندونزی اعزام می شوند.

اسامی داوران اعزامی به شرح زیر است:

داوران جدید جهت كسب مدرك بین المللی:

داوران ساندا : جواد آرزومندی ، محمد فتحی راد ، احمد فلاح ، محمدرضا قهاری ، امید محمدی و فریبا شادمانی

داوران تالو: علیرضا بهره من ، سید امیر نوری سادات ، راضیه حاجی زاده ، سودابه جاوید

داوران ارتقاء درجه بین المللی:

داوران ساندا: محمدرضا پورغلامی نژاد، عباسعلی اكبری ، عباس حبیب پور ، منوچهر حسن منفرد ، علی جهانگیری ، مهرداد شیرازی ، فرشاد شیرآقایی ، سلطانمراد یوسفی ، صغری زارعی ، فرهاد فتحی ، زینب عباسی

داوران تالو: صیاد حیدری ، رضا اسكندری ، حسین حضرتی ، مریم ضیایی

صیاد حیدری دبیر فدراسیون ووشو سرپرست كاروان اعزامی به اندونزی است.

1553



:: برچسب‌ها: نشان , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا در این برنامه گروه نوازنی تنبك به سرپرستی محمد اسماعیلی ، دونوازی تنبك و سنتور به همراه سعید ثابت اجرا می شود و در بخشی دیگر استاد هوشنگ ظریف و سعید ثابت درمورد تلاشهای اسماعیلی در مكتب تنبك نوازی موسیقی ایران سخنرانی می كنند.

در گروه تنبك نوازان استاد محمد اسماعیلی ، مسعود پورسید احمد ، عادل تاجیك ، ریحانه قیدی ، فرزانه ورامینیان ، منا هوبه فكر ، ستایش سمردیا ، رامین صبری ، حافظ پورسیداجمد ، حامد آهنگری ، احسان قدمی ، مانی ایمانی ، امید ناصری ، مرتضی بابایی ، آرش زرین قلم ، مرتضی پیروی ، عباس حسینی ، مهدی ضرغام ، علی ایجادی ، امین جوادی ، مصطفی معروفی و محمد جواد بهرامی ایفای نقش می كنند .

در بخش دیگر این برنامه اسماعیلی به همراه سعید ثابت در قالب فرم دونوازی سنتور و تنبك قطعات زنده یاد استاد فرامرز پایور را اجرا خواهند كرد.

پخش كلیپ از زندگی محمد اسماعیلی و نمایش فیلم مستندی از برخی اجراهای این تنبك نواز مطرح، از دیگر برنامه های این مراسم بزرگداشت است .

این مراسم با حضور اهالی موسیقی فردا ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود .

فراهنگ ** 9252**1588



:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : zwembril

مراسم نمادین آغاز برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان صبح امروز - چهارشنبه - با حضور شماری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دبستان هاجر منطقه هفت شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به پایه اول دبستان در سال تحصیلی 92-91 در 900 پایگاه و 715 شهر و منطقه كشورتا پایان تابستان امسال اجرا می شود.

در مرحله مقدماتی اجرای این برنامه، ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حركتی، اندازه گیری قد به سن، معاینات دهان و دندان، پوست و مو، اختلالات روانپزشكی و معاینات پزشكی عمومی به عمل می آید.

همچنین، در برنامه سنجش تحصیلی، سوابق واكسیناسیون نوآموزان نیز بررسی شده و درصورت ناقص بودن، برای تكمیل واكسیناسیون به واحدهای بهداشتی و درمانی، ارجاع خواهد شد.

دانش آموزان مشكوك به داشتن مشكل، برای بررسی دقیق تر به مراحل تخصصی ارجاع داده می شوند و پس از معاینات پزشكی و آزمون های تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی، به واحد آموزشی ذیربط معرفی می شوند.

این سنجش فقط در مراكز و كلینیك های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی و با هزینه شش هزار و 500 تومان صورت می گیرد.

این برنامه را سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همكاری وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سراسر كشور به اجرا درمی آورد.

در مراسم نمادین آغاز این برنامه، ' نامدار عبداللهیان' معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، 'محمد چینیان' مدیر كل سلامت آموزش و پرورش، 'علی یزدیخواه' مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند.

**‌ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین در حاشیه این مراسم از ارایه شناسنامه سلامت به نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت: این شناسنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تهیه و تدوین شده است.

عبدالهیان با بیان اینكه این برنامه از 16 اردیبهشت ماه جاری در سراسر كشور آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می شود یك میلیون و 200 هزار نفر نوآموز در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی شركت كنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این برنامه از سال 69 در سه شهر و پس از آن در 27 شهر به اجرا درآمد و از سال 72 نیز كل كشور را زیر پوشش قرار داد.

عبدالهیان یادآور شد: امسال برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، یك ماه زودتر اجرا می شود.

وی به والدین نوآموزان بدو ورود به دبستان توصیه كرد كه شركت در این برنامه را به ماه های آخر موكول نكنند چرا كه ماه های آخر مصادف با ماه مبارك رمضان خواهد بود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان كرد.

عبدالهیان با بیان اینكه سال گذشته یك میلیون و 90 هزار نفر نوآموز در این برنامه شركت كردند، خاطر نشان كرد: از این تعداد حدود 86 درصد به مدارس عادی معرفی و 150 هزار نفر نیز مشكوك به داشتن مشكل تشخیص داده شده و به پایگاه های تخصصی ارجاع شدند.

وی تصریح كرد: معلولیت و محدودیت های دانش آموزان با نیازهای ویژه، مانع از پیشرفت آنان نیست و آموزش و پرورش استثنایی تمام سعی و تلاش خود را برای آموزش آنان بكار خواهد كرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در صدد است تا دانش آموزان با نیازهای ویژه در یك هزار مدرسه ای كه در كشور به منظور آموزش، پرورش و توانبخشی این دانش آموزان طراحی شده، تحصیل كرده و به جایگاه واقعی خود دست یابند.

عبدالهیان با بیان اینكه هزینه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، شش هزار و 500 تومان است، افزود: در عین حال این برنامه برای نوآموزان كم بضاعت، عشایری و كودكان زیر پوشش بهزیستی با تخفیف های پنج درصد، 10 درصد، نیم بها و رایگان اجرا می شود.

اجتمام*1788/9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()