خط خبری بهمن 57
نوشته شده توسط : zwembril

- امام خمینی(ره) قبل از ترك پاریس در پیامی از مهمان نوازی فرانسوی ها تشكر كردند.

- امام خمینی(ره) پس از 14 سال دوری از وطن در میان استقبال پر شور مردم به ایران بازگشتند.

- حضور میلیونی مردم در مسیر فرودگاه تهران تا بهشت زهرا كه به استقبال امام خود نشسته بودند عشق، علاقه و اعتقاد بی‌نظیر آنها به مراد خویش را نشان می داد و جهان نظاره گر این عشق و اعتقاد بود.

- امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز در هواپیما، با آرامش خوابیدند. این در حالی بود كه همه علاقه مندان، دوستداران و نزدیكان ایشان، نگران انجام این پرواز بودند. خطر انهدام هواپیما و یا ربودن آن در آسمان چیزی بود كه همه را تا لحظه فرود آن در فرودگاه تهران، نگران ساخته بود.

- با وجود سرمای زمستان، دیشب هزاران مشتاق زیارت حضرت امام، در مسیر حركت ایشان خوابیدند.

- با ورود حضرت امام به سالن فرودگاه، فریاد 'الله اكبر' سالن فرودگاه را به لرزه در آورد. استقبال كنندگان با خواندن سرود'خمینی ای امام'، اشك‌ شوق بر گونه‌هایشان جاری شد.

- حضرت امام (ره) طی بیاناتی در این روز فرمودند: من از عواطف طبقات مختلف ملت تشكر می‌كنم. عواطف ملت ایران به دوش من بارگرانی است كه نمی‌توانم جبران كنم. ایشان ضمن اشاره به اینكه طرد شاه از كشور قدم اول پیروزی بود، همگان را به وحدت كلمه و ادامه مبارزه تا قطع كامل ریشه‌های فساد ترغیب كردند. ایشان از فرودگاه عازم بهشت زهرا شدند.

- امام (ره) در نخستین سخنرانی خود در میان انبوه مستقبلین مشتاق در بهشت زهرا، فرمودند: من وقتی چشمم به بعضی از اینها كه اولاد خودشان را از دست داده‌اند می‌افتد، سنگینی‌ای در دوشم پیدا می‌شود كه نمی‌توانم تاب بیاورم. محمدرضا پهلوی فرار كرد و همه چیز ما را به باد داد. مملكت ما را خراب كرد و قبرستان‌های ما را آباد.

- ایشان در ادامه خاطر نشان كردند كه من به ارتش یك نصیحت می‌كنم و یك تشكر ..... [ما] می‌خواهیم ارتش مستقل باشد. آقای ارتشبد شما نمی‌خواهید؟ آقای سرلشكر شما نمی‌خواهید مستقل باشید؟ و اما تشكر می‌كنم از قشرهایی كه متصل شدند به ملت.

- در حالی كه مراسم ورود حضرت امام به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، نظامیان با یورش به سازمان رادیو و تلویزیون از ادامه پخش آن ممانعت كردند.

- عده‌ای از مردم با قطع جریان پخش مستقیم ورود حضرت امام از تلویزیون، از فرط عصبانیت گیرنده های تلویزیون‌ را به خیابان پرت كردند.

- روحانیون متحصن در دانشگاه، با انتشار آخرین اعلامیه خود ضمن تبریك و گرامی داشت ورود امام، به تحصن خود پایان دادند.

- امام خمینی(ره) در شب اول اقامت خود در مدرسه رفاه، طی سخنانی با اعضای كمیته استقبال، بر لزوم حفظ وحدت تأكید فرمودند.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: لندن , ابرها , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: