شخصیت افغان: راهپیمایی به سوی قدس، حركتی جهادی است
نوشته شده توسط : zwembril

مولوی مفلح كه همراه با یك هیات 32 نفره برای حضور در راهپیمایی به سوی قدس به سوریه سفر كرده است، روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دمشق تاكید كرد: این سفر بر اساس تكلیف و مسؤولیت دینی انجام می شود و به این معنی است كه پرداختن به قدس شریف برای هر مسلمانی به همان میزان دارای اولویت است كه نماز برای مسلمانان دارای اهمیت می باشد.

این شخصیت افغان، قدس و فلسطین را اشغال شده توصیف كرد و گفت: امروز همه مسلمانان تكلیف دارند تا قدس و فلسطین را به هر شكل ممكن آزاد كنند و موضوع فلسطین را زنده نگه دارند.

مولوی مفلح تاكید كرد: رژیم صهیونیستی و اصلی ترین حامی اش، آمریكا همواره می كوشند تا با طرح برخی مسایل در منطقه و جهان اذهان عمومی دنیا را از اصل قضیه كه همان اشغال فلسطین است، منحرف كنند.

وی ادامه داد: این تلاش ها از سالیان گذشته توسط استكبار جهانی آغاز شده و جنگ افغانستان و عراق نیز بعد دیگری از تلاش برای دور كردن افكار ملت های آزاده جهان از اقدامات جنایتكارانه رژیم صهیونیستی بر ضد ملت فلسطین است.

رییس شورای فرهنگی حامیان قدس با تقبیح سكوت و خانه نشینی در ارتباط با موضوع قدس و فلسطین ضمن تاكید بر ضرورت اقدام و حركت، تصریح كرد : باید دنیا را متوجه اصل موضوع كنیم و نگذاریم استكبار جهانی با یكه تازی كه در پیش گرفته است بتواند به سیاست های خود در باره فلسطین دست یابد.

مولوی مفلح زنده نگه داشتن روحیه جهاد و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را ضرورتی انكار ناپذیر دانست گفت: نباید فراموش كنیم كه صهیونیست ها جنایتكارانی بیش نیستند و آنان باید از این حركت عظیم جهان اسلام به سوی بیت المقدس این پیام را دریافت كنند كه مردم جهان در برابر اقدامات آنان بیدار هستند.

وی در ارتباط با دیگر اهداف این سفر نیز خاطر نشان كرد فلسطینی ها نباید فكر كنند كه تنها هستند، نمی گذاریم صهیونیستها در خانه های غصبی، جنایت كنند و آرام باشند.

این مقام افغان ادامه داد : این سفر برای آنانی كه در كشورهای اسلامی هنوز این جرأت را ندارند تا در برابر قضیه فلسطین مواضع قاطعی اتخاذ كنند ، دارای این پیام است كه باید وارد صحنه شده و در این مسیر گام بردارند و از انزوای و خفت و خواری خارج شوند.

رییس شورای فرهنگی حامیان قدس در افغانستان یادآور شد: پیام دیگر این سفر صلح و نمایش این حقیقت است كه رژیم صهیونیستی ستمگر، جنایتكار و ظالم است و همواره در پی راه اندازی بحران های مختلف در منطقه می باشد و ادامه حیات ننگین خود را در گرو كشتار مردم فلسطین می داند.

مولوی مفلح خاطر نشان كرد : باید از طریق این سفر فرصتی ایجاد كرد تا این رژیم نتواند به سیاست های تجاوزكارانه خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد و بیشتر در برابر جهانیان رسوا شود، نباید اجازه داد تا اسراییل با دسیسه كه خصلت آن است به سیاست ها و طرح های خود در ارتباط با سرنوشت ملت بی دفاع فلسطین دست یابد.

وی ادامه داد: ملت های مسلمان منطقه باید متوجه شوند كه این رژیم به دنبال اجرای سیاست های امریكا در منطقه جز ایجاد رنج برای مردم آن چیز دیگری را دنبال نمی كند.

این شخصیت افغان تاكید كرد: رژیم صهیونیستی ناتوان تر از آن است كه بتواند در برابر این موج و حركت گسترده اسلامی كه امروز در جهان ایجاد شده ، كاری انجام دهد و باید گفت كه این حركت برای به چالش كشیدن این رژیم و مقابله با اشغالگری آن به راه افتاده است.

مولوی مفلح با تاكید بر این كه ما می خواهیم خواب اسرائیلی ها را به كابوس تبدیل كرده و با صهیونیست ها وارد یك مبارزه هدفمند شویم، گفت : این مبارزه با بهترین شیوه اكنون در جریان است و زمانی كه ما به سوی قدس حركت می كنیم به منزله آن است كه ما قضیه فلسطین را وارد گفتمان اصلی منطقه كرده و این اقدامی است كه روح و روان صهیونیست های غاصب را آزرده می كند و به هر اندازه ای كه آنان ناراحت شوند ما به هدف خود نزدیك تر می شویم .

وی با تاكید بر این كه جهان اسلام لازم است تا موضوع فلسطین و افغانستان را توام با هم مورد توجه قرار دهد چرا كه آنها دو زخم خونین بر پیكر جهان اسلام است و قابل تفكیك نیست، خاطر نشان كرد : باید جهان اسلام همان گونه كه امروز متوجه مسایل ملت فلسطین شده به دشواری ها و مصایب ملت اسلامی افغانستان نیز توجه كند و به یقین یكی از ره آورد غیر مستقیم این سفر برای نسل امروز افغانستان توجه به مسایل و مشكلات این كشور خواهد بود.

مولوی مفلح در پایان با تاكید به علاقه مندی اعضای 40 سازمان در افغانستان برای شركت در راهپیمایی جهانی به سوی قدس گفت:مردم افغانستان به موضوع فلسطین عشق می ورزند.

شماری از اتباع كشورهای مختلف آسیایی مانند پاكستان، هند، افغانستان ، سریلانكا و بحرین روز گذشته (شنبه) برای حضور در تجمع جهانی روز زمین وارد دمشق پایتخت سوریه شدند.

اعضای این هیات به علت صادر نشدن روادید آنان توسط تركیه مجبور به ورود به سوریه از طریق مرز هوایی شدند. قرار است یك هیات دیگر نیز كه روادید تركیه را دریافت كرده اند، برای پیوستن به این هیات از طریق مرز زمینی وارد سوریه شوند.

این افراد قصد دارند در نزدیك ترین مرز فلسطین اشغالی به مناسبت روز زمین (یوم الارض) در لبنان ،سوریه ، اردن و مصر تجمع كنند.

در جریان استقبال از این هیات 'خالد عبدالمجید ' دبیر برگزاری تجمع جهانی به مناسبت روز زمین و شماری از فلسطینی ها در فرودگاه بین المللی دمشق حضور داشتند.

این برنامه قرار است روز 30 مارس (جمعه 11 فروردین) و همزمان با سی و ششمین سالروز روز زمین در كشورهای همجوار فلسطین اشغالی برگزار شود.

در برنامه تجمع جهانی به مناسبت روز زمین اتباع 65 كشور از جمله امریكا حضور خواهند داشت.

در 30 مارس 1976 میلادی نظامیان رژیم صهیونیستی تظاهرات مسالمت آمیز مردم فلسطین در مناطق اشغالی 1948 میلادی را در اعتراض به مصادره زمین های خود توسط صهیونیست ها به خاك و خون كشیده و شش فلسطینی را شهید كردند.

خاورم**1436**1501





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
mohammad در تاریخ : 1391/1/7/1 - - گفته است :
سلام.ضرر نداره امتحان کنید
موبایل. آیفون 4 .تلویزیون .تبلت .رایگان !!! به خدا واقعیه ....
http://barandehsho.loxblog.com/


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: