جشن نوروز برای آسیب دیدگان از سونامی ژاپن
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، در ششمن روز از عید نوروز، شماری از اعضای سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در توكیو به همراه یك گروه موسیقی اصیل ایرانی، برای بیان همدلی و دوستی ملت ایران به مناطق سونامی زده ' توهوكو ' در شمال شرق ژاپن رفتند.

در این برنامه فرهنگی كه با هماهنگی به عمل آمده استانداری و مسئولین شهر 'مینامی سان ریوكو ' استان میاگی صورت گرفت گروه موسیقی 'پیام ' اعزامی از ایران جهت احترام به درگذشتگان و آسیب دیدگان زلزله 11 مارس 2011 در ژاپن، برنامه هایی را اجرا كرد.

این چهارمین حركت نوع دوستانه سفارت جمهوری اسلامی ایران بعد از سانحه فوكوشیما می باشد كه برای كمك به آسیب دیدگان صورت گرفته و این بار حامل پیام تبریك و صلح و نوع دوستی ملت ایران به مردم ژاپن بود.

منطقه توهوكو با مركزیت شهر 'سان ریوكو ' در شمال شرق ژاپن و در 370 كیلومتری توكیو واقع شده است.

این شهر یكی از شهرهای استان میاگی و جزی از مناطق توهوكو است كه دولت ژاپن بیشترین اردوگاه های موقت برای شمار زیادی از مردم كه بعد از بحران هسته ای نیروگاه اتمی فوكوشیما از دیار خود آواره شده اند، در آنجا ایجاد كرده است .

بعد از یك دقیقه سكوت به احترام درگذشتگان مصیبت 11 مارس، 'حسین حشتمی فر' كاردار ایران به شباهت های فرهنگی ایران و ژاپن از جمله جشن سه هزار ساله نوروز كه هرساله با 'هانامی ' 400 ساله ژاپن در اول روز بهار برگزار می شود، اشاره كرد.

وی گفت : فلسفه وجودی این دو جشن نوع دوستی و صمیمت است.

كاردار ایران با ستودن صبر و تحمل ژاپنی ها در كلیه حوادث سخت روزگار، تصریح كرد: صبر و بردباری مردم ژاپن برای مردم دنیا می تواند بهترین الگو باشد.

'رضا یوسفی'، رایزن فرهنگی ایران نیز با اعلام ایجاد دفتر رایزنی فرهنگی در توكیو ، خواستار ارتباط بیشتر با مردم ژاپن در عرصه فرهنگ و هنر جهت ایجاد تعاملات بیشتر بین دو كشور شد.

در این مراسم اجرای گروه پیام از موسیقی سنتی با تك خوانی 'پیام عزیزی' از شعرهای شاعران بزرگی چون مولوی، حافظ و سعدی و سرود ای ایران، با استقبال گسترده حاضران روبرو شد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: سیاه , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: