جشن نوروز با حضور وزیر اطلاعات و رسانه پاكستان در اسلام اباد آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا , مراسم جشن نوروزی در آغاز سال جدید شمسی دوشنبه شب در محل موزه فرهنگی 'لوك ورثه' اسلام آباد پایتخت پاكستان با حضور خانم فردوس عاشق اعوان و جمعی از فرهنگیان, دانشگاهیان و شخصیت های ادبی پاكستان آغاز شد.

در این مراسم كه ابتدا با سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی چند از قران مجید همراه بود , فیلمی از زیبایی های فصل بهار در كشورمان و آغاز سال نو در استانهای جمهوری اسلامی ایران و جشن های محلی وسنتی به نمایش گذاشته شد.

وزیر اطلاعات و رسانه دولت پاكستان در این مراسم گفت : نوروز جشن زیبایی هاست و این مراسم در پاكستان نیز گرامی داشته می شود.

خانم فردوس عاشق اعوان با اشاره به اینكه مردم دو كشور ایران و پاكستان از لحاظ فرهنگی شباهتهای بسیاری به همدیگر دارند افزود: جشن نوروز برای یكایك شهروندان پاكستانی آشناست و ما هم این عید بزرگ و سال جدید را به ایرانیان در این كشور و سراسر جهان تبریك می گوییم.

وی با ابراز خرسندی از اجرای جشن های نوروزی در ایالات مختلف پاكستان افزود: برگزاری این جشن های شاد علاوه بر نزدیك تر شدن مردم دو كشور باعث آشنایی بیشتر نسبت به آداب و رسوم كشور ایران در بین پاكستانی ها خواهد شد.

تقی صادقی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم در این آیین گفت : خانه فرهنگ های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور , كراچی , مولتان , كویته , پیشاور و راولپندی اقدام به برگزاری جشن های نوروزی نموده اند كه بسیار مورد استقبال مردم فهیم و فرهنگی پاكستان قرار گرفته است.

صادقی برنامه بعدی رایزنی فرهنگی كشورمان در پاكستان را راه اندازی كتابخانه و آغاز جشن نوروز در ایالت گلگیت و بلتستان در شمال پاكستان در روز 10 فروردین جاری عنوان كرد.

در این مراسم خانم عاشق اعوان طی بازدید از غرفه های فرهنگی كه با آداب و سنن ایرانی در این موزه تزیین شده بود سفره هفت سین ایرانی را سفره ای برای مهر و محبت بین انسانها قلمداد كرد.

استقبال چشمگیرشهروندان و خانواده های پاكستانی و ایرانیان مقیم اسلام آباد از این مراسم ، قابل توجه بود.

1592

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: فلوریدا , ایتالیا , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: