انگلیس شبكه خبری پرس تی وی را تهدید به تعطیلی و مصادره اموال كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه ای كه شبكه پرس تی وی منتشر كرده است، دو ماه پیش دولت انگلیس از طریق نهاد به اصطلاح نظارتی خود بر رسانه ها موسوم به 'آفكام'در اقدامی كاملا سیاسی و غیرحرفه ای اقدام به لغو مجوز فعالیت دفتر نمایندگی شبكه پرس تی وی در آن كشور كرد.

آفكام كه علاوه بر لغو مجوز پرس تی‌وی، این شبكه را به پرداخت یكصد هزار پوند جریمه محكوم كرده بود، اكنون تهدید كرده است، در صورتی كه پرس تی‌‍ وی در پرداخت هر یك از اقساط جریمه بیش از هفت روز تاخیر داشته باشد، دفتر شبكه را تعطیل و اموال آن را مصادره می‌كند.

این در حالی است كه انگلیس تحریم‌های مالی غیرقانونی علیه بانك‌های ایرانی اعمال كرده است. این تحریم‌ها كه برخلاف قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است،هرگونه انتقال وجه از بانك‌های ایرانی به انگلیس را با محدودیت‌های بسیاری مواجه كرده است.

دولت بریتانیا همچنین از این تحریم‌های یكجانبه غیرقانونی، برای بستن چند حساب بانكی پرس تی‌وی در انگلستان استفاده كرده است.

آفكام پرس تی‌وی را برای پخش یك كلیپ 10 ثانیه‌ای به یكصد هزار پوند جریمه محكوم كرده است. در این كلیپ 'مازیار بهاری'، خبرنگار فراری كانال چهار انگلستان در مصاحبه‌ای با پرس تی‌وی عنوان می‌كند كه او تصاویر حمله به یك پایگاه بسیج طی حوادث پس از انتخابات 1388 در ایران را برای پخش به رسانه‌های انگلستان فرستاده است.

تصاویر مزبور،حاوی قسمت‌های گزینش شده‌ای از اتفاقاتی است كه هجمه رسانه‌های غربی را علیه ایران به دنبال داشت.

مازیار بهاری پس از آزادی با قرار وثیقه به انگلستان رفت و هیچ گاه به كشور باز نگشت. وی در انگلستان علیه پرس تی‌وی شكایتی را مطرح و اعلام كرد كه مصاحبه وی با آن شبكه تحت فشار صورت گرفته است.

با گذشت مهلت قانونی تسلیم شكایت، آفكام شكایت بهاری را پذیرفت و به رغم نبود هیچ‌گونه شواهد و مدارك مبنی بر اثبات ادعای او ، این نهاد به اصطلاح نظارتی رسانه‌ها در انگلستان، پرس تی‌وی را به یكصد هزار پوند جریمه نقدی محكوم كرد.

آفكام همچنین در ماه ژانویه سال جاری میلادی، مجوز پخش پرس تی‌وی در انگلستان را لغو كرد. آفكام مدعی است كه دفتر پرس تی‌وی در لندن كنترلی بر برنامه‌های پخش شده آن شبكه در انگلستان نداشته و به همین بهانه مجوز آن را لغو كرده است.

در همین حال پرس تی‌وی در نامه‌ای به آفكام، تاكید كرد كه اگر دفتر این شبكه در لندن كنترلی بر برنامه‌هایش نداشته، پس چرا این دفتر برای پخش كلیپی جریمه شده است؟ و اگر آن‌ها بر برنامه‌های خود كنترل داشتند، چرا مجوز آن لغو شده است؟

گفتنی است، آفكام هرگز به این نامه پرس تی‌وی پاسخ نداد و در عوض این شبكه را از پخش در انگلستان حذف كرد.

شبكه پرس تی‌وی از منتقدان اصلی دولت سلطنتی بریتانیا به شمار می‌آید ؛ این شبكه مراسم پر خرج ازدواج سلطنتی، ناآرامی‌های این كشور در سال 2011 ، فقر، تبعیض و بی عدالتی در جامعه انگلستان و همچنین حضور نظامی آن كشور در عراق و افغانستان را كه اعتراض‌های گسترده مردمی را به دنبال داشت، به دفعات به تصویر كشیده است.

همچنین اسناد منتشره از سوی ویكی لیكس از مذاكرات مقامات وزارت خارجه انگلستان و دیپلمات‌های امریكایی برای بررسی راه‌های محدود كردن فعالیت‌های شبكه پرس تی‌وی در انگلستان پرده برداشته است.

سیام / 1723 1568





:: برچسب‌ها: کانادا , سفر , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: