بی ثباتی در قیمت‌ها مهمترین چالش در حوزه نشر است
نوشته شده توسط : zwembril

'محمد حمزه زاده 'روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد وضعیت تولید كتاب با توجه به گرانی كاغذ در آستانه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران

گفت : بالا رفتن قیمت كاغذ سبب محدودیت خرید و فروش كاغذ در بازار و به تبع آن كاهش در تولید خواهد شد.

وی افزود : قبل از افزایش قیمت كاغذ ناشران بدون نقدینگی و به صورت اعتباری می توانستند یكسری اقلام را تهیه و اقدام به چاپ اثر كنند اما در حال حاضر به دلیل گرانی كاغذ هم خرید و فروش محدود شده و هم اعتماد تا حدی برای دادن اقلام مورد نیاز ناشران از سوی فروشندگان كاهش پیدا كرده است.

مدیر عامل انتشارات سوره مهریاد آور شد: بی ثباتی در قیمت‌ها و متغیر بودن آن سبب بلاتكلیفی ناشران شده است، اگر قیمت كاغذ به یك و نیم برابر وضع موجود هم برسد اما ثبات در بازار حاكم باشد ناشران به هر شكلی خود را با وضعیت موجود مطابقت خواهند داد.

ناشر برگزیده كشور با ابراز نگرانی از چشم انداز حوزه اقتصاد نشر تصریح كرد وقتی در اثری قیمت پشت جلد می خورد، این قیمت دیگر قابل تغییر نخواهد بود و زمانی هم كه سرمایه یك ناشر تبدیل به كتاب می شود قیمت آن شناور نیست در حالیكه اقلام تامین كننده آن در بازار قیمتی شناور دارند كه این امر سبب بروز مشكلاتی برای ناشران خواهد شد.

وی توضیح داد با گفت وگویی كه با دیگر ناشران انجام دادیم متوجه شدیم كه آنها نیز با چالشهایی در حوزه تولید كتاب مواجه هستند ، شاید ورود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدی بتواند قیمت ها را تضمین كند و یا با تامین مابه التفاوت قیمت كاغذ بتواند ناشران را تا حدی از ركود خارج كند.

حمزه زاده ماههای پایانی سال 90 و فروردین را اصلی ترین زمان برای تولید كتاب در كشور عنوان كرد گفت: اگر ثبات در قیمتها حاكم نباشد احساس امنیت ناشران از بین خواهد رفت و صنعت نشر با كاهش تولید مواجه خواهد شد.

وی افزود: كاهش تولید كتاب در پایین آمدن سرانه مطالعه و كتابخوانی هم اثر گذار خواهد بود.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: رقص , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: