بررسی راههای اجرای طرح های مشترك ایران ،‌افغانستان و تاجیكستان
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ،‌ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، افغانستان و تاجیكستان و رئیس بانك توسعه اسلامی این موضوع را دیشب در حاشیه برگزاری پنجمین كنفرانس همكاری های اقتصادی منطقه‌ای در خصوص افغانستان كه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیكستان برگزار شد بررسی كردند.

در این نشست راههای اجرایی كردن طرحها و پروژه های مشترك همكاری های منطقه ای و چندجانبه و نیز یادداشت تفاهم همكاری های سه جانبه ایران ، افغانستان و تاجیكستان كه روز دوشنبه به امضای روسای جمهوری سه كشور رسیده بود مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

علی اكبر صالحی در این نشست با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی و ترانزیتی كشورمان و برخورداری از منابع انرژی ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مشاركت در اجرای پروژه های همكاری در حوزه های زیر ساختی حمل و نقل زمینی ، ریلی و هوایی ، انرژی ، برق ، نفت و گاز اعلام داشت و همكاری و حمایت بانك توسعه اسلامی را در جهت تحقق این طرح های اقتصادی و عمرانی در راستای توسعه و تامین رفاه مردم منطقه مهم خواند.

' احمد محمد علی' ، رئیس بانك توسعه اسلامی نیز با اشاره به اهداف و وظایف این بانك در كمك به ارتقاء همكاری های اقتصادی میان كشورهای اسلامی اعلام كرد: بانك توسعه اسلامی با این دیدگاه و رویكرد در جهت ارائه مشورت و حمایت از اجرایی شدن این طرحها و توافقات یادداشت تفاهم مشترك همكاری سه كشور مشاركت خواهد كرد.

سیام 1568





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: