رسانه های غربی به دروغ پردازی نظام مند علیه ایران دست می زنند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا ، ' ژان میشل ورنوشه ' روز پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا پاریس افزود: واقعیت ها در زمینه ایران غیر از آن چیزی است كه همه روزه از سوی رسانه های غربی به صورت هدفمند بازتاب داده می شود.

' ورنوشه ' كه سفرهای مختلفی نیز به ایران داشته و با سابقه فرهنگی ، تمدنی و تاریخی این كشور آشنایی كافی و حرفه ای دارد، ادامه می دهد: شرایط ایجاب می كند كه رسانه های غربی از دامن زدن به دروغ بافی در زمینه ایران دست بردارند و گرنه خود این رسانه ها با بسترسازیهای نا صحیح راه را برای امكان وقوع جنگی در منطقه فراهم می كنند.

این روزنامه نگار و تحلیلگرسیاسی فرانسوی با بیان اینكه دروغ یك سلاح جنگی است، افزود: این جنگ روانی تازگی نداشته و كشورها از گذشته های دور در راستای اهداف خود به منظور همراه كردن افكارعمومی با سیاست ها و منافع خود به دروغ پردازیها علیه كشورهای مورد نظر دست زده اند.

ورنوشه با اشاره به اینكه ایران همواره ظرف سالیان اخیر از سوی رسانه های غربی به شدت مورد بمباران خبری واقع شده ، افزود: افراط و زیاده پرداری در قضیه ' سكینه محمدی آشتیانی ' و موضوع اعدام برخی از افراد متناسب با قوانین و شریعت جاری دركشور از جمله زمینه های افراط خبری رسانه های غربی است .

این تحلیل گر سیاسی فرانسوی همچنین با اشاره به فعالیت های هسته ای كشورمان نیز گفت: درحالی رسانه های غربی تلاش ایران از فعالیت های هسته ای این كشور را دارای اهداف نظامی جلوه می دهند كه ایران عضو ' ان پی تی ' بوده و بارها نیز اعلام كرده است كه هدف از فعالیت های هسته ای این كشور صلح امیزاست .

روزنامه نگار فرانسوی با بیان اینكه بایستی به گفته های ایران در این زمینه اعتماد راسخ داشت، خاطرنشان ساخت: خطرناك جلوه دادن ایران از سوی رسانه ها و مطبوعات غربی دروغ محض بوده و نبایستی از واقعیت ها در زمینه این كشورغافل بود.

نویسنده فرانسوی ضمن محكوم كردن دروغ بافی رسانه های غربی همچنین اظهار داشت: چنانكه غرب همچنان به دروغ پردازیها و شایعه سازیها خود در زمینه ایران با این روند ادامه دهد بروز جنگ در منطقه كه به ضرر وزیان همگان خواهد بود ، رخ خواهد داد.

تحلیلگرمسایل سیاسی فرانسوی با اشاره به گزینه حمله احتمالی رژیم اسرائیل به اهدافی دركشورمان نیزگفت: مجامع جهانی نبایستی از تلاش های خود فروگذارشود و بایستی جلوی هرگونه مداخله خارجی درامور ایران و منطقه از سوی كشورهای خارج از جمله آمریكا و رژیم اسرائیل گرفته شود.

وی خاطرنشان كرد: به نظر نمی آید برغم وجود دوگانگی درآمریكا در زمینه گزینه احتمالی حمله به ایران، ارتش این كشور نیز نظر به اینكه متحمل هزینه های انسانی و مالی سرسام آوری ظرف سالیان اخیر در عراق و افغانستان شده دیگر علاقه ای به وارد شدن به جنگ درمنطقه داشته باشند.

اروپام **1495**1566





:: برچسب‌ها: تابستان , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: