مطهری: اگر به خاطر شرایط جهانی نبود، احمدی نژاد استیضاح می‌شد
نوشته شده توسط : zwembril
احمدی نژاد

علی مطهری معتقد است رئیس جمهور "قبح قانون شکنی" را در کشور ریخته و "همه را به آن عادت داده است"

علی مطهری، نماینده منتقد دولت در مجلس ایران گفته است که "شرایط جهانی" ایجاب می‌کند که نمایندگان مجلس فعلا با "قانون شکنی‌های رئیس جمهور" بسازند، وگرنه او را استیضاح می‌کردند.

آقای مطهری امروز سه شنبه ۸ فروردین (۲۷ مارس) در مصاحبه با سایت خبرآنلاین گفت که رئیس جمهور "قبح قانون شکنی" را در کشور ریخته و "همه را به آن عادت داده است".

علی مطهری، پی گیری کننده اصلی طرح سوال از رئیس جمهور ایران بود که بعد از مدت ها فراز و نشیب، سرانجام روز ۲۴ اسفند گذشته منجر به حضور محمود احمدی نژاد در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان شد.

جلسه پاسخگویی رئیس جمهور به سئوالات نمایندگان در صحن علنی مجلس، که برای در ایران برگزار می شد، اعتراض گروهی از نمایندگان را به دنبال داشت.

نمایندگان معترض، معتقد بودند که آقای احمدی نژاد به ۱۰ سوال مطرح شده از سوی آنها پاسخ جدی نداده و با استفاده از لحنی مزاح آلود، به نگرانی های سوال کنندگان بی اعتنایی کرده است.

علی مطهری در مصاحبه امروز خود، علت اصلی احضار رئیس جمهور به مجلس برای پاسخگویی به سوالات را عملکرد شخصی وی دانسته و نه مخالفت طراحان سوال با وی، و در ادامه به آقای احمدی نژاد هشدار داده است که مراقب باشد شیوه ای را در پیش نگیرد که منجر به استیضاح او شود.

طبق قانون اساسی ایران، در صورتی‏ که‏ حداقل‏ یک‏ سوم‏ از نمایندگان‏ مجلس‏‏ خواستار استیضاح رئیس‏ جمهور باشند، وی باید ظرف‏ مدت‏ یک‏ ماه‏ ‏ در مجلس‏ حاضر شود و از عملکرد خود دفاع کند و اگر پس از آن‏ دو سوم‏ کل‏ نمایندگان‏ به‏ عدم‏ کفایت‏ وی رای‏ دادند، مراتب‏ جهت‏ عزل رئیس جمهور به‏ اطلاع‏ رهبر ایران ‏ می‏ رسد.

"یک روز پیش از حضور رئیس دولت در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، احمد توکلی نماینده تهران از 'استراتژی تحمل احمدی نژاد توسط اصولگرایان' سخن گفت و در عین حال هشدار داد که ممکن است آقای احمدی نژاد دوره دوم ریاست جمهوری خود را به پایان نرساند"

یک روز پیش از حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، احمد توکلی نماینده تهران از "استراتژی تحمل احمدی نژاد" توسط اصولگرایان سخن گفت و در عین حال هشدار داد که ممکن است آقای احمدی نژاد دوره دوم ریاست جمهوری خود را به پایان نرساند.

در خرداد ماه گذشته، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در اظهار نظر دیگری در همین ارتباط گفته بود: "برداشت ما این است که آقا [آیت الله خامنه ای] علاقه‌مند هستند که این دولت تا پایان دوره قانونی کارش را با آرامش ادامه بدهد."

آقای باهنر افزود که رهبر ایران مایل است که عمر دولت دهم، به گفته او "به صورت طبیعی به پایان برسد."





:: برچسب‌ها: زنده , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: