۵۶ روز زندان برای فردی که به موامبا توهین نژادپرستانه کرده بود
نوشته شده توسط : zwembril
لیام استیسی

لیام استیسی به جرم توهین نژادپرستانه به موامبا 56 روز زندانی می‌شود

با صدور حکم دادگاه، لیام استیسی که در توئیتر به فابریس موامبا توهین نژادپرستانه کرده بود، به ۵۶ روز زندان محکوم شده است.

آقای استیسی ۲۱ ساله دوشنبه گذشته (۱۹ مارس) در دادگاه شهر سوانزی در ولز بازجویی شد. قاضی اقدام او را "توهین نژادپرستانه و نفرت پراکنی از طریق شبکه‌های اجتماعی تشخیص داده است".

دانشجوی سال دوم زیست‌شناسی دانشگاه سوانزی، پس از اینکه تعدادی از کاربران توئیتر، از جمله استن کالیمور بازیکن پیشین لیورپول، پلیس را در جریان قرار دادند بازداشت شد.

آقای استیسی لحظاتی پس از اینکه فابریس موامبا بازیکن بولتون، دچار ایست قلبی شد و در حالی که احتمال مرگش می‌رفت، نظرات توهین‌آمیز و نژادپرستانه‌ای در توئیتر خود منتشر کرد. علاوه بر این او به تعدادی از کاربران توئیتر که به او اعتراض کرده بودند پاسخ‌های تندی داد.

لیام استیسی در دادگاه اظهار پشیمانی کرد و گفت: "من نژادپرست نیستم و دوستانی از فرهنگ‌های مختلف دارم. من مست بودم و نمی‌دانم چرا چنین چیزی را نوشتم".

دادگاه با اعلام اینکه از سراسر بریتانیا شکایت‌هایی درباره نظرات توهین‌آمیز لیام استیسی دریافت کرده، گفته بود ممکن است او زندانی شود. استیسی بعد از دادگاه با وثیقه آزاد شد و پلیس تا زمان اعلام حکم، استفاده او از توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی را منع کرده بود.

در همین حال، یک سخنگوی دانشگاه سوانزی اعلام کرد که تا زمان بررسی کامل موضوع بر اساس مقررات دانشگاه، لیام استیسی از ادامه تحصیل معلق خواهد بود.

باشگاه راگبی ترورچی نیز که استیسی عضو آن بود، بعد از دستگیری او با انتشار بیانیه‌ای گفته نظرات این فرد ربطی به این باشگاه ندارد و در این باره تحقیق خواهد کرد.

فابریس موامبا در بازی جام حذفی مقابل تاتنهام دچار ایست قلبی شد

فابریس موامبا که سابقه بازی در تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلستان را نیز دارد، در بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی در زمین تاتنهام در هفدهم مارس، دچار ایست قلبی شد و با اینکه هفتاد و هشت دقیقه قلبش از کار افتاده بود، بطور معجزه آسایی زنده ماند. در پی این اتفاق بازی با تشخیص داور نیمه تمام خاتمه یافت و امروز (۲۷ مارس) بازی مجددا انجام خواهد شد.

گرچه بازگشت زودهنگام موامبا به فوتبال غیرمحتمل است، اما در چند روز گذشته پیشرفت قابل توجهی در روند بهبودی او ایجاد شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا گفته درباره ایست قلبی پاتریس موامبا بررسی پزشکی انجام خواهد داد.

کمیته پزشکی فیفا از پزشکان تمام تیمهای ملی دنیا خواسته است تا در تشکیل یک بانک اطلاعاتی در زمینه ایست ناگهانی قلب مشارکت کنند.





:: برچسب‌ها: شیکاگو , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: