مهمترین رویدادها و افتخارات ورزشی آذربایجان شرقی در شش ماهه اول سال 90
نوشته شده توسط : zwembril

در اولین روزهای اولین ماه سال گذشته دو دوچرخه سوار رده سنی امید استان به نام های حامد جنت و بهنام ملكی به نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی دوچرخه سواری در رشته استقامت دعوت و در كنار آنها هشت ورزشكار كم بینا و نابینای استان نیز به مرحله نهایی اردوی تیم های ملی برای حضور در رقابت های جهانی آنتالیا فراخوانده شدند.

همچنین تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز در این ماه با كسب عنوان سومی تور بین المللی تایوان اولین عنوان بین المللی خود در سال 90را كسب كرد.

در تكواندو و در آخرین رده ‌بندی فدراسیون بین المللی یوسف كرمی مقام اول و فرزاد عبداللهی مقام سوم برترین های اوزان هفتم و پنجم جهان را از آن خود كردند.

در این ماه مهدی هاشم زاده دو و میدانی كار جوان معلول تبریزی برای حضور در مسابقات جهانی آیواز به اردوی تیم ملی دعوت شد.

همچنین تیم والیبال شهرداری تبریز در این ماه با غلبه بر شهرداری یاسوج به مرحله نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر رقابت های لیگ دسته یك باشگاه های كشور راه یافت تا حریف تیم حفاری اهواز برای حضور در لیگ برتر كشور باشد.

صابر پرستی، تیرانداز تبریزی نیز در این ماه به همراه تیم‌ ملی تیراندازی به اهداف ثابت ایران برای شركت در رقابت‌ های جام جهانی و كسب سهمیه المپیك، عازم كره جنوبی شد.

تیم كاراته آذربایجان شرقی نیز در این ماه در مسابقات انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان به مقام سوم دست یافت.

تیم ملی فوتبال نابینایان نیز با تركیب امیر پوررضوی ، داود فرج پور، مقصود قلی زاده و بهزاد زاد علی اصغر از تبریز و سجاد حسین زاده سرمربی تبریزی تیم ملی به مدال طلای رقابت های جهانی دست یافت.

لیلا زارع زاده شطرنجباز تبریزی نیز در آخرین روز از چهارمین دوره رقابت های جهانی نابینایان و كم بینایان در آنتالیا تركیه به مدال نقره دست یافت.

در فروردین ماه سال گذشته پیست بین المللی سهند تبریز میزبان رقابت های اسكی آلپاین جوانان و بزرگسالان كشور بود و در همین ماه مسیر بیست و ششمین دوره تور آذربایجان از سوی ستاد این دوره تعیین شد.

كبدی كاران استان نیز در این ماه به همراه تیم ملی سركل كبدی جواز حضور در رقابت ای قهرمانی جهان در هند را كسب كردند.

تیم والیبال شهرداری تبریز نیز در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یك باشگاه های ایران با برتری سه بر صفر مقابل حفاری اهواز یك گام به لیگ برتر نزدیك تر شد.

همچنین تیم دو و میدانی جوانان آذربایجان شرقی به مقام سوم رقابت های قهرمانی كشور نایل شد.

مهدی هاشم زاده دو و میدانی كار آذربایجان شرقی در پرتاب وزنه مدال طلای مسابقات جهانی آیواز از آن خود كرد.

در اردیبهشت ماه سال گذشته تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز عنوان سوم تور كره جنوبی را كسب و خود را برای حضور در تور بیست و ششم آذربایجان آماده كرد.

در این ماه تیم والیبال شهرداری تبریز در دیدار سومین بازی با غلبه بر حفاری اهواز لیگ برتری شد و پس از 10 سال دوری از سطح اول والیبال كشور دوباره به این رقابت ها پا گذاشت.

سجاد هاشمی دونده تبریزی در رقابت های دو و میدانی جایزه بزرگ تهران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به مدال طلای رشته 400 متر دست یافت و افتخاری دیگر برای ورزش استان كسب كرد.

فرزاد باهر ارسباران شمشیرباز تبریزی نیز در این ماه به همراه تیم ملی شمشیربازی و در اسلحه سابر در رقابت های جام جهانی آتن یونان به مقام سوم تیم های آسیایی و چهاردهم جهان دست یافت.

سجاد حیاتی و مهدی حسینی كاراته كاران تبریزی نیز در این ماه در مسابقات جهانی یونان و آسیایی چین حضوری موفق داشتند.

در این ماه بیست و ششمین دوره تور آذربایجان با حضور 14 تیم خارجی از چهار قاره برگزار و با قهرمانی پتروشیمی تبریز به پایان رسید.

امیر حقوقی وزنه بردار آذربایجان شرقی به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان دعوت شد.

در این ماه همچنین هجدهمین دوره جشنواره ورزشی و سواركاری عشایر آذربایجان شرقی برگزار شد.

عظیم قیچی ساز كوهنورد تبریزی نیز در این ماه سومین قله مرتفع جهان كانچن چونگا را فتح كرد.

اما در خرداد ماه سال گذشته مسابقات تیراندازی باكمان انتخابی قهرمانی كشور به میزبانی بستان آباد با شناخت نفرات برتر پایان یافت.

محمد اصلی دروازه بان تبریزی تیم ملی ناشنوایان به همراه تیم ملی فوتبال ناشنوایان كشور به مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه رسید.

درخشش تیم یوگای آذربایجان شرقی با 9 مدال رنگارنگ در رقابت های قهرمانی كشور از دیگر افتخارات ورزشكاران استان در این ماه بود.

در این ماه همچنین عنوان بهترین چابك سوار كشور به علیرضا سپهوند از آذربایجان شرقی رسید.

تیم دو و میدانی ناشنوایان آذربایجان شرقی در رقابت های قهرمانی كشور با كسب پنج مدال به مقام چهارم مجموع تیمی دست یافت.

رقابت های شطرنج قهرمانی پیشكسوتان كشور پس از 9 دور رقابت در تبریز با شناخت نفرات برتر پایان یافت.

سجاد هاشمی پرافتخارترین دونده آذربایجان شرقی و دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و ملی پوش كشورمان در رقابت های دو 400 متر مسابقات جایزه بزرگ آسیا به مدال طلا دست یافت.

اتفاق ناخوشایندی كه در این ماه برای ورزش استان روی داد عدم تایید دو باشگاه شهرداری تبریز و تراكتورسازی این شهر از سوی بازرسان ' آ.اف.سی' (AFC) بود.

در این ماه تیم تازه تاسیس سورَن تبریز به مقام چهارم تیمی تور اسپارتا تركیه رسید.

همچنین چهار دوچرخه سوار آذربایجان شرقی به اردوی آمادگی تیم ملی زیر 23 سال دعوت شدند.

در این ماه اولین دوره لیگ تیراندازی جانبازان و معلولین باشگاه های كشور به میزبانی تبریز برگزار شد.

معرفی هیات های معلولین، فوتبال و تكواندو به عنوان برترین هیات های ورزشی آذربایجان شرقی در این ماه از دیگر اتفاقات ورزشی خرداد ماه گذشته بود.

در این ماه شانزدهمین دوره مسابقات كشتی بین المللی روز جهانی كودك یادواره شهید حسین فهمیده با حضور 138 كشتی گیر در تبریز برگزار شد و یونس سرمستی موفق به كسب مدال طلای مسابقات بین المللی كشتی تركیه شد.

مهسا پوررحمتی و فرزاد باهر ارسباران شمشیربازان تبریزی در پایان مسابقات انتخابی تیم‌ های ملی شمشیربازی جواز ورود به رقابت‌ های آسیایی كره جنوبی را كسب كردند.

رویا رویی یوسف كرمی طلایی ترین ورزشكار آذربایجان شرقی با ملی پوش نامدار آمریكایی در مسابقات كسب سهمیه باكو و غلبه بر این تكواندوكار مهمترین اتفاق ورزش استان در تیرماه گذشته بود.

همچنین قهرمانی شیرجه روهای زیر هفت سال استان در مسابقات قهرمانی كشور یكی دیگر از اتفاقات مهم این ماه بود.

در این ماه همچنین تیم فوتبال جوانان گسترش فولاد تبریز لیگ برتری شدند.

تیم والیبال نوجوانان آذربایجان شرقی نیز در این ماه به جمع هشت تیم برتر كشور راه یافت.

سجاد هاشمی دونده استان نیز در این ماه مدال برنز دو چهار در 400 متر آسیا را از آن خود كرد.

سجاد حیاتی و محمد حسینی كاراته كاران آذربایجان شرقی نیز در این ماه در رقابت های قهرمانی آسیا در چین به یك مدال طلا و یك مدال برنز دست یافتند تا تیم كاراته جوانان و امید ایران در پایان رقابت های آسیایی چین در بخش پسران به عنوان قهرمانی و در مجموع دو بخش دختران و پسران به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.

برگزاری رقابت های بین المللی تنیس فیوچرز تبریز با حضور هشت تیم خارجی از دیگر رویدادهای ورزشی استان در تیرماه گذشته بود.

در مرداد ماه گذشته نیز یونس سرمستی كشتی گیر ملكانی جواز حضور در رقابت های كشتی قهرمانی نوجوانان آسیا را در تایلند كسب كرد.

میلاد وزیری تیرانداز تبریزی نیز در این ماه در ریكرو انفرادی جام جهانی تیراندازی با كمان در آمریكا ششم شد.

دو هندبالیست بانوی آذربایجان شرقی نیز به همراه تیم ملی در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا شركت كردند.

سامان ابراهیمی نیز در این ماه عنوان نایب قهرمانی مسابقات دسته یك پینگ پنگ كشور را از آن خود كرد.

در این ماه همچنین آیین انتخاب بهترین های ورزش استان برگزار شد و یوسف كرمی برترین ورزشكار آذربایجان شرقی در سال 1389 انتخاب شد.

در شهریورماه سال گذشته نیز اعزام تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز به تور تركیه و برتری تیم فوتبال تراكتورسازی مقابل استقلال در آزادی از مهمترین رویدادهای ورزشی این ماه بود.

همچنین در این ماه آخرین مرحله اردوی تیم ملی سركل كبدی در تبریز برگزار شد و تیم ملی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی در تبریز آماده كرد.

حامد اكبری سنگنورد تبریزی نیز در این ماه مدال طلای دوازدهمین دوره رقابت های قهرمانی سنگنوردی كشور را كسب كرد.

در این ماه تیم بدمینتون تبریز برای شركت در رقابت های بین المللی ارمنستان عازم این كشور شد.

جلال خاكزادیه پرتابگر جانباز استان نیز در این ماه در مسابقات جایزه بزرگ تهران مدال طلا گرفت و جانبازان شناگر استان نیز در مسابقات شمال غرب كشور عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

همچنین سجاد حیاتی كاراته كای تبریزی در این ماه در رقابت های كاراته بین المللی تركیه به مدال طلا دست یافت و یكی از افتخارات ورزشی استان در این ماه لقب گرفت.

تنیس با ویلچر استان نیز در این ماه عنوان قهرمانی رقابت های تنیس آزاد تركیه را كسب كرد و چهار شیرجه روی استان به همراه تیم ملی به رقابت های اندونزی اعزام و در این رقابت ها خوش درخشیدند.

7233/587/1647





:: برچسب‌ها: چشم انداز , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: