سالروز میلاد خجسته حضرت زینب كبری (س) در قم گرامی داشته شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) ، یكپارچه چراغانی و آذین بندی شده و صدای مداحان اهل بیت وطهارت(ع) كه پیرامون این میلاد خجسته مدحه سرایی می كنند از ماذنه ها و خیابان های اطراف به گوش می رسد.

مراسم جشن و سرور طی دیشب و امروز درحرم مطهر حضرت معصومه (س ) ترتیب یافته و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با شركت دراین آیین ها ، ارادت خالصانه خود را نسبت به حضرت زینب كبری (س)نشان دادند.

خیل عظیم زائران و مردم قم دسته دسته با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)این روز بزرگ را به بانوی كرامت كریمه اهل بیت عصمت وطهارت(ع) تبریك می گویند.

كسبه و بازاریان قم نیز با نصب پرچم و آذین بندی مغازه های خود و برپایی مجالس جشن و پخش نقل وشیرینی خود را درجشن میلاد حضرت زینب (س) سهیم كردند.

در این پیوند طلاب و مسلمانان خارجی مقیم قم همسو با مردم این شهر با برگزاری مراسم جشن و شادی و اجرای برنامه های مذهبی وسنتی خاص خود عشق وعلاقه خالصانه خود را به حضرت زینب (س) نشان دادند.

همچنین در مسجد مقدس جمكران نیز با حضور انبوه زائران از سراسر كشور آیین های جشن و سرور برپا شد وشیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) دراین ایام خجسته عظمت و سربلندی مسلمانان رااز درگاه الهی خواستار شدند.

حضرت زینب(س) در پنجم جمادی الاولی سال پنجم یا ششم هجری در شهر مدینه دیده به جهان گشود.

كنیه گرامیشان ام الحسن و ام كلثوم بود و لقب های ایشان صدّیقة الصغری، عصمة الصغری، ولیه اللّه العظمی، ناموس الكبری، شریكه الحسین و عالمه غیر معلّمه، فاضله، كامله و ... است.

پدر بزرگوار حضرت زینب(س)، نخستین پیشوای شیعیان حضرت علی(ع) و مادر گرامیشان، حضرت فاطمه(س) بود.

حضرت زینب(س) از همان كودكی دارای كمالات معنوی و علمی بود و اطرافیان خویش را به شگفتی وامی داشت، ایشان در دامان پر مهر مادر و آغوش مهربان پدر رشد یافت.

حضرت زینب(س) از علم و دانش خاندان نبوت سیراب شد، ایشان در فصاحت و بلاغت یكی از بزرگترین نشانه های برحق پروردگار بود.

از آغاز امامت امام حسین(ع)، آن بانوی بزرگوار دلاورانه در كنار برادر خویش در تمامی لحظه ها ایستاد و آموزگار مقاومت، ایثار و شجاعت لقب گرفت و در واقعه كربلا همراه كاروان اسلام راهسپار كربلا شد.

پس از شهادت مظلومانه امام حسین(ع)؛ حساس ترین و مهم ترین برهه از حیات حضرت زینب(س) آغاز و ایشان عهده دار بار سنگین پرچم ولایت شدند و با سخنرانی رسا و مقتدرانه خویش در برابر یزید و یزیدیان نشان دادند كه اهل بیت(ع) و پیروان راستین آنان تا به ابد در برابر ظلم و ستم می ایستند و بر آنها پیروز می شوند و این چنین حضرت زینب(س)، حماسه ساز بزرگ عاشورا شد.

سرانجام در پانزدهم رجب 63 هجری هنگامی كه به سرزمین شام رفته بودند، دیده از جهان فرو بست و پیروان راستینش را در غمی شگرف فرو برد؛ اكنون آرامگاه مطهر آن حضرت در سوریه، زیارتگاه عاشقان خاندان اهل بیت(ع) است.

550/





:: برچسب‌ها: جشن تولد , بهار , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: