'خودروسازان فرانسوی به ایران قطعات یدکی نمی دهند'
نوشته شده توسط : zwembril
پژو یکی از محصولات اصلی خودروسازان ایرانی است

پژو یکی از محصولات اصلی خودروسازان ایرانی است

شرکت خودرو سازی آمریکایی جنرال موتورز اعلام کرده که شرکت فرانسوی پژو – سیتروئن تامین قطعات به یک شرکت خودرو ساز ایرانی را متوقف کرده است.

این دو شرکت خودروساز حدود یک ماه پیش، با خرید هفت درصد از سهام پژو توسط جنرال موتورز، یک گروه مشترک صنعتی تشکیل دادند.

از زمان اعلام خبر تشکیل گروه صنعتی مشترک جنرال موتورز و پژو، سازمانی به نام "اتحاد علیه ایران هسته ای" موج تبلیغاتی را علیه طرف آمریکایی این معامله - یعنی شرکت جنرال موتورز - براه انداخته است. این سازمان و برخی گروه های دیگر مخالف حکومت ایران، گروه خوروساز فرانسوی پژو -سیتروئن را به خاطر سابقه فعالیتش در ایران محکوم می کنند.

حال جنرال موتورز با اعلام قطع صادرات لوازم یدکی پژو به ایران تاکید کرده که مشارکتش با خودروساز فرانسوی، کاملا از قوانین ایالات متحده آمریکا درباره بازرگانی با ایران تبعیت می کند.

سازمان "اتحاد علیه ایران هسته ای" در سال ۲۰۰۸ توسط سه دیپلمات ارشد سابق آمریکا، یعنی مارک والاس، ریچارد هالبروک و دنیس راس تاسیس شد. این سازمان هدف خود را جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای اعلام کرده است.

در بیانیه ای که توسط شرکت جنرال موتورز منتشر شده آمده است: "ما درباره این موضوع – یعنی فروش لوازم خودرو به ایران – با شرکت پژو گفتگو کرده ایم. ما می دانیم که آنها از مدتی قبل تصمیم به قطع تولید و توقف ارسال تجهیزات خود به ایران گرفته بودند. این تصمیم در حقیقت پیش از آغاز مشارکت ما با این شرکت اتخاذ شده است. توافق ما با آنها کاملا با قوانین آمریکا درخصوص بازرگانی با ایران تطبیق دارد و به هیچ نحوی سودی از این توافق عاید ایران نمی شود."

به گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، وزارت دارایی آمریکا از اظهار نظر درباره این بیانیه خوداری کرده است. ۲۷% از سهام شرکت جنرال موتورز به دولت آمریکا تعلق دارد.

شرکت پژو پیشتر اعلام کرده بود که در ایران سرمایه گزاری مستقیمی ندارد و تنها به شرکت ایران خودرو لواز یدکی می فروشد. به گفته سخنگوی این شرکت، سود حاصل از فروش این شرکت به ایران خودرو، ۱.۵ در صد از کل سود شرکت پژو در سال ۲۰۱۱ را تامین کرده است.





:: برچسب‌ها: توکیو , روز تعطیل , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: