ساعت 9:33 صبح
نوشته شده توسط : zwembril

امام خمینی(ره) دیده بان همیشه بیدار انقلاب در روز 12 بهمن 1357 پس از 15 سال دوری و تبعید از وطن، با هواپیمای 747 فرانسه (ایرفرانس) به میهن اسلامی بازگشتند. ایشان در فرودگاه پاریس از میهمان نوازی دولت و مردم نوفل لوشاتو، تشكر كردند.

در جمع همراهان امام 150 خبرنگار خارجی حضور داشتند تا لحظه های ناب یك رویداد تاریخی را ثبت كنند، رویدادی كه در باور هیچ كس نبود. آری امروز مردی مقاوم و مطمئن، مستقل و آزاده با ایمانی وصف نشدنی به خانه اش بازمی گشت.

مردم به مباركی حضور پربركت امام شهر را گلباران و چراغانی كرده و جمعیت انبوهی برای استقبال رهبر خود به فرودگاه آمده بودند.

یاران و همراهان امام هم كه سالیان متمادی در سنگر مبارزه، دورادور همراه ایشان بودند اینك در كنار مردم در انتظار بسر می بردند و برای این روز كه در كنار و نزدیك امام و رهبر خود بنشینند لحظه شماری می كردند.

...'امام آمد'... طنین امام آمد از فرودگاه به رسانه ها كشیده شد. رادیو و تلویزیون از روز قبل اعلام كرده بود كه مراسم ورود امام را مستقیما پخش می كند. در لحظه ظاهر شدن امام بر پلكان هواپیما آنچنان شور و شعفی در میان مردمی، كه در سالن انتظار فرودگاه بودند، به راه افتاد كه خشم نیروهای امنیتی را برانگیخت كه دستور قطع تصاویر را صادر كردند و در مدت كوتاهی، تصویر مراسم كه بطور مستقیم از تلویزیون پخش می شد ناگهان قطع و مردمی كه در خانه هایشان در سراسر ایران این رویداد را نظاره گر بودند، خشمگین تر از گذشته از خانه ها بیرون آمدند و به خیابان ها ریختند.

در همین حال، امام خمینی از بدو ورود خواهان زیارت قبور مطهر شهدای انقلاب در بهشت زهرا و ایراد سخنرانی در میعاد گاه این شهیدان بودند و با سخنرانی قاطع در بهشت زهرا روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

ایشان در این سخنرانی تاریخی، محكم و استوار بر مواضع انقلاب اسلامی تاكید كردند و با رد هرگونه مذاكره و ملاقاتی با سران حكومت، خواستار حذف رژیم شاهنشاهی و برپایی نظام اسلامی شدند.

ایشان در این روز ضمن اشاره به ستم حكومت های قاجار و پهلوی ویژگی های حكومت مبتنی بر اسلام را برشمردند و دولت بختیار را غیرقانونی اعلام كردند.

ایشان همچنین گفتند كه دولت را مردم باید در انتخابات آزاد انتخاب كنند و این بزرگترین نشانه مردم سالاری دینی است. در این روز امام تشكیل دولتی مستقل را به مردم ایران نوید دادند.

غریو الله اكبر مردم، تائید سخنان امام بود كه فضای قطعه شهدای انقلاب بهشت زهرا را عطرآگین ساخت.

طنین این غربو پس از 33 سال همچنان در ایران شنیده می شود.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: زن , فلوریدا , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: