امروز آمریكا با همه قدرت نمایی هایش در موضع ضعف است
نوشته شده توسط : zwembril

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خودشان در حرم رضوی در اول فروردین ماه سال 1391 تصریح كردند: 'كشورهاي غربي نمی گذارند مردمشان از فاجعه‌ آینده‌ نفت مطلع شوند. آنها نمی خواهند ملت هایشان بفهمند كه در قضیه‌ نفت و حامل هاي انرژي چه چیزي در انتظار آنهاست؛ این را نمی خواهند به ملت هایشان بگویند. اینها خیال می كنند با ستیزه‌گري با ملت ایران، می شود كار را پیش برد، اما نمی توانند.'

ایشان خاطرنشان كردند: 'این را هم من به شما عرض بكنم برادران و خواهران عزیز! ملت عزیز ایران! من نمی خواهم به خبرهاي پشت پرده یا به چیزهاي ظاهري تمسك كنم. حساب من، یك حساب دو دو تا چهارتاست. ببینید، رییس جمهور كنوني آمریكا با شعار تغییر سر كار آمد. تغییر یعني چه؟ یعني وضعیتي داریم كه بسیار بد است، من می خواهم آن وضعیت را تغییر بدهم.

او با این شعار آمد توي میدان، مردم هم به خاطر شعار تغییر، به او راي دادند و الا مردمِ نژادپرست حاضر نبودند به یك فردي كه از نژاد سیاه است، رأي بدهند؛ اما رأي دادند، به امید تغییر. خب، اینكه شعار تغییر اینقدر در مردم اثر می گذارد، نشان ‌دهنده وضع بد فعلي است. یعني وضعي كه در هنگام نامزد ریاست جمهوري شدن این آقا بر آمریكا حاكم بوده است، به اعتراف مردم آمریكا، وضع بدي بوده است و او قول داد كه تغییر پیدا بشود. پس بدي مسلّم شد.

ما نمی خواهیم این را بگوییم، خود مردم آمریكا اعتراف كردند كه وضعشان بد است. خب، حالا این آقا آمد سر كار؛ آیا تغییر ایجاد كرد؟ توانست تغییر بدهد؟ توانست آن وضع بد را عوض كند؟

امروز آمریكا، 15 هزار میلیارد دلار گرفتاري و بدهكاري دارد. این بدهكاري‌ها از تولید ناخالص ملي‌شان یا بیشتر است یا برابر تولید ناخالص ملي این كشور است. این براي یك كشور، بدبختي و گرفتاري است.

آن هم كه وضع سیاسي‌شان است، مجبور شدند بدون دستاورد از عراق بیرون بیایند، در افغانستان روزبه ‌روز وضعشان بدتر می شود. در پاكستان كه یكي از كشورهاي همراه با آنها بود، روزبه ‌روز بدنام‌تر می شوند. در كشورهاي اسلامي، در مصر، در شمال آفریقا، در تونس، آمریكایي‌ها از آن هیمنه كاملاً ساقط شده‌اند. علاوه‌ بر همه اینها، جنبش تسخیر وال‌استریت در خود شهرهاي آمریكا به راه افتاده است.

این وضعیت، وضعیت خوبي است؟ این حسابِ دو دو تا چهارتاست؛ این حسابِ پیچیده‌اي نیست. تغییر را مردم آمریكا قبول كردند؛ یعني وضعیت كنوني بد است؛ آن وضعیت بد هم تا حالا تغییر پیدا نكرده است. بنابراین آمریكا گرفتار است.'

فراهنگ ** 1003 **1542**





:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: