دیدار معاون وزیر خارجه ایران با سیدحسن نصرالله
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از بیروت، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه طی دیدار با سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان، آخرین تحولات و تغییرات لبنان و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

عبداللهیان همچنین در دیدار با 'میشل عون' رییس فراكسیون تغییر و اصلاح در مجلس با اشاره بهبود روند اوضاع جاری سوریه گفت: طرح اجرای اصلاحات به رهبری 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه، رو به پیشرفت است.

وی در جمع خبرنگاران با خوب توصیف كردن این دیدار اظهار داشت: در این دیدار ضمن گفتگو در باره آخرین تحولات لبنان و منطقه، مسایل مشترك و دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به شكست دسیسه های خارجی علیه سوریه افرود: ما در این دیدار در مورد شكست توطئه های خارجی علیه سوریه و بهبود اوضاع جاری در این كشور، متفق النظر بودیم.

عبداللهیان ادامه داد: ما اطمینان داریم كه بشار اسد و مردم سوریه قادر به ادامه راه مقاومت و كشورهای مقاوم در منطقه خواهند بود.

وی تصریح كرد: ما با صدای بلند اعلام می كنیم كه نقشه ها و طرحهای خارجی علیه سوریه به بن رسیده اند، و جمهوری اسلامی ایران براساس مواضع ثابت خود در حمایت و دفاع از حقوق ملت های منطقه، از خواسته های برحق مردم سوریه، حمایت كرده و بر ارائه راهكارهای سیاسی در حل بحران سوریه تأكید می كند.

معاون وزیر خارجه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عقیده دارد كه دخالت های بیگانگان در سوریه، تنها به پیچیده ترشدن بحران سوریه و رشد تروریسم دراین كشور كمك خواهد كرد و حل بحران سوریه را با مشكل روبرو خواهد كرد.

وی ضمن اشاره به اراده، عزم و مقاومت مردم لبنان گفت: ما ضمن تجلیل از روحیه مقاوم مردم لبنان و سایر گروههای سیاسی، بر كمك مستمر لبنان درهمه عرصه ها تأكید می كنیم.

عبداللهیان درمورد اوضاع جاری بحرین اظهارداشت : درخواست های مردم بحرین به هیجوجه مورد توجه قرار نگرفته است، و ما عقیده داریم كه آغاز گفتگوهای ملی مقدمه ای برای فراهم كردن اجرای اصلاحات در بحرین و توقف عملیات قلع و قمع و كشتار مردم مظلوم بحرین است.

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به حضور نظامی برخی كشورهای عربی منطقه در بحرین تصریح كرد: این مساله، روند اوضاع در بحرین را، مشكل تر كرده است،

وی گفت: حضور نظامی برخی كشورهای عربی منطقه، تجاوز آشكار به حاكمیت و استقلال بحرین است.

این مقام ارشد ایران ادامه داد: مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درقبال تحولات منطقه ای ثابت است و ما به حمایت قوی خود از مردم و دولت و سوریه، در راستای حفظ خط مقاومت ادامه خواهیم داد.

خاورم/2023 **1514





:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: