چین باید آمریكا را مهار كند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، 'گلوبال تایمز' روز شنبه در تحلیلی آورده است : آمریكا قصد دارند سامانه دفاعی موشكی در آسیا و خاورمیانه ایجاد كند آنچه كه مشابهش در اروپا نیز مستقر شده است.

این روزنامه وابسته به ارگان حزب حاكم چین افزود: این حركت بی تردید یكی از پرخطر ترین اقدامات آمریكا است كه مشكلات و تنش های زیادی در منطقه ایجاد خواهد كرد.

آمریكا از اروپا ، ژاپن ، كره جنوبی و استرالیا نیز دعوت كرده است به این سامانه ملحق شوند.

گلوبال تایمز خاطر نشان كرد: آمریكا كشورهای كره شمالی و ایران را هدف سامانه دفاعی موشكی نامیده است حال آنكه چین و روسیه اهداف واقعی آن هستند و باید قاطعانه با این كار مخالفت كنند.

این روزنامه ادامه می دهد: كاخ سفید سناریوهای تازه ای برای منطقه تعریف كرده است و می كوشد آنها را در آسیا اجرایی كند.

گلوبال تایمز نوشت: بر عهده دولتمردان چین است كه اجازه ندهند امنیت كشورشان به خطر بیفتد. ایجاد این سیستم موشكی بشدت چین را آسیب پذیر می كند.

این روزنامه با اشاره به اینكه آمریكایی ها حالا بهانه تازه ای برای پیشبرد این برنامه پیدا كرده اند كه همانا موضوع پرتاب موشك ماهواره بر كره شمالی است، افزود: چین می تواند ظرفیت سلاح های هسته ای خود را برای مقابله با تهدیدهای این سامانه موشكی آمریكا تقویت كند.

' چین می تواند از لحاظ كیفی و كمی وضعیت تسلیحات هسته ای خود را بهبود بخشیده و از زیردریایی های هسته ای برای مقابله با آمریكا استفاده كند. '

گلوبال تایمز تصریح كرد كه استفاده از موشك های بلاستیك نیز برای شكستن قابلیت ردیابی این سامانه نیز باید در دستور كار چین قرار گیرد.

این روزنامه پرشمارگان چاپ پكن نوشت : چین در میان قدرت های هسته ای كمترین تسلیحات اتمی را دارد و متعهد شده است اولین استفاده كننده از آن نباشد اما ایجاد سامانه دفاعی موشكی آمریكا در آسیا نایده گرفتن سیاست هسته ای چین و بی توجهی به آن است.

گلوبال تایمز به آمریكا هشدار داد كه نباید توازن منطقه ای را برهم بزند زیرا سامانه دفاعی موشكی باعث تجدید نظر در سیاست هسته ای چین خواهد شد.

' ایجاد سامانه دفاعی موشكی و پیوستن استرالیا ، كره و ژاپن به آن مسابقه تسلیحاتی در آسیا را به دنبال خواهد داشت. این نتیجه ای نیست كه چین خواستار آن است اما اگر اتفاق بیفتد پكن برای آن چاره اندیشی خواه كرد.

گلوبال تایمز در ادامه این تحلیل آمریكا را متهم كرد كه امواج مخربی را در آسیا به راه می اندازد كه خطر رویارویی كشورها را در آینده افزایش می دهد .

این روزنامه وابسته به ارگان حزب حاكم چین در پایان تاكید كرد: ' چین اگرچه خوددار است اما برای بدترین سناریوها آماده است ' .

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: جدید , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
یکی در تاریخ : 1391/1/12/6 - - گفته است :
سلام دوست عزیز!
شما را دعوت می کنیم برای شنیدن آهنگی زیبا و جدید از خواننده ای که شرط می بندم نمی شناسید...
Rastkhiz.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: