تحلیلگر هندی: 'بریكس' حق استفاده ایران از انرژی را پذیرفته است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا 'ج. آر. شاران' روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو افزود:كشورهای عضو بریكس باتاكید بر اصل 'زندگی مسالمت آمیز' بر ضرورت حل موضوع برنامه هسته ای ایران از طریق گفت و گو تاكید كرده و این موضع گیری به سیاست سلطه جویانه آمریكا لطمه شدید زده است.

وی گفت: ایران مانند كشورهای دیگر برای توسعه و بهبود زندگی مردم خود در جهت دستیابی به فناوری هسته ای تلاش می كند چون بدون انرژی پیشرفت و توسعه امكان پذیر نیست.

شاران با اشاره به كاهش روز افزون منابع طبیعی انرژی همچون نفت، گاز و زغال سنگ، برای كشورهای در حال توسعه همچون ایران دستیابی به فناوری انرژی هسته ضروری و اجتناب ناپذیر است .

این تحلیلگر سرشناس هندی كه تحولات بین المللی به خصوص سیاست های استكباری واشنگتن را از نزدیك دنبال می كند، گفت: آمریكا به نفع منافع خود در راه توسعه دیگر كشورها همچون ایران مانع تراشی می كند.

این تحلیلگر هندی كه دیدگاهش در رسانه های ملی هند منعكس می شود، در پایان مصاحبه اختصاصی به خبرنگار ایرنا گفت: كشورهای عضو گروه بریكس به طور واضح اعلام كرده اند كه با هرگونه ماجراجویی در قبال برنامه هسته ای ایران مخالفند و آمریكا و كشورهای اروپایی باید صدای واضح و روشن را گوش كنند.

گفتنی است سران كشورهای 'بریكس' شامل: هند، روسیه ، برزیل ، چین و آفریقای جنوبی در چهارمین اجلاس خود در دهلی نو مسایل مهم اقتصادی ، سیاسی ، صلح و امنیت در جهان و موضوعات مختلف را بررسی كردند .

'بریكس' در بیانیه ای نظرات خود را درخصوص مسایل مختلف اعلام و از جمله بر حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران و بحران سوریه تاكید كرده است.

در بیانیه مشترك سران 'بریكس' در دهلی نو از ایران به عنوان یك عامل مهم در برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه یاد شده است.

آساق ** 589**





:: برچسب‌ها: جزیره , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: