مذاكرات مقامات ارشد امنیتی سودان در اتیوپی آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا ، مذاكرات مقامات ارشد امنیتی دو سودان به دلیل بروز دور تازه ای از درگیری های تحت حمایت سودان جنوبی یك بار به تاخیز افتاد و این مساله انجام گفت وگو ها را در پرده ابهام قرار داده بود.

به گزارش ایرنا، مسایل مرزی و تقسیم درآمدهای نفتی از جمله موضوعات مهم مورداختلاف سودان ( خارطوم ) و سودان جنوبی ( جوبا) است.

هیات اعزامی سودان پس از ورود به آدیس آبابا با ' تابو امبكی ' رسیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی و دیگر اعضای اتحادیه آفریقا كه رهبری مذاكرات را در یك هتل مجلل به عهده دارند، وارد گفت و گو شدند.

ولی اعضای این هیات هنوز با همتایان خود در سودان جنوبی ملاقات نداشتند و به گفته افرادی كه در حاشیه این مذاكرات قرار دارند امكان مذاكرات دو جانبه بین خارطوم -جوبا فعلا وجود ندارد.

نمایندگان شركت كننده گفتند میانجیگران اتحادیه آفریقا از آنان خواسته اند از گفت و گو با خبرنگاران خودداری كنند.

ریاست هیات سودانی را وزیر كشور خارطوم به عهده دارد و رییس سازمان اطلاعات، جانشین فرمانده نیروهای مسلح و دیگر مقامات ارشد را شامل می شود.

سخنگوی وزارت كشور سودان گفت : این هیات پس از آنكه اتحادیه آفریقا به آنان اطلاع داد كه یك هیات از سودان جنوبی یك روز زودتر برای انجام مذاكراتی با تمركز بر مسائل امنیتی، وارد آدیس آبابا شده است تصمیم به سفر به اتیوپی گرفت.

مترجمام 1403





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: