دو پرونده از میراث كشور برای ثبت جهانی به یونسكو ارسال شده است
نوشته شده توسط : zwembril

'آتوسا مؤمنی' عصر روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: این پرونده ها شامل 'كاخ گلستان' و روستای صخره ای 'دستكند میمند' است.

وی در رابطه با میراث معنوی اظهار كرد: در سه ماه اخیر؛ پرونده نقالی به عنوان یكی از میراث برتر جهان و دانش سنتی دریانوردی در حوزه خلیج فارس به ثبت جهانی رسید.

مدیركل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كه برای گشایش دفتر ثبت جهانی ماسوله در گیلان حضور یافته، ادامه داد: ثبت جهانی ماسوله در اولویت است و در صورت رفع موانع، در یك پروسه دوساله به ثبت جهانی می رسد.

مؤمنی گفت: باید تلاش شود تا در جریان رفع موانع به پویایی و زندگی اجتماعی مردم این شهرك تاریخی خللی وارد نشود.

وی با اشاره به ثبت 13 اثر كشور در فهرست آثار جهانی افزود: برخی از این آثار شامل باغات ایرانی، كلیساها و سازه های آبی شوشتر می باشد.

مدیركل دفتر ثبت آثار و حفظ میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه كرد: در صورت آماده شدن پرونده قلعه های اسلامی گیلان برای ثبت جهانی، همانند پرونده باغات ایرانی به ثبت جهانی خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، مراسم گشایش دفتر ثبت جهانی ماسوله - نخستین دفتر ثبت جهانی میراث در كشور - روز پنجشنبه به مناسبت ایام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی در محل عمارت كلاه فرنگی رشت با حضور مدیران كشوری و استانی برگزار شد.ك/3

1881/695/506





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: