وحشت آمریكا و رژیم صهیونیستی از پیروزی اسلامگراها
نوشته شده توسط : zwembril

پیروزی اسلامگرایان مصر باعث موضع گیری این احزاب علیه اسراییل و حامیان این رژیم شده است. علت اصلی این موضع گیری ها این است كه اسلامگرایان، طرفداران اسراییل را به چالش كشیده اند. این قدرت های طرفدار رژیم صهیونیستی از اندیشه فرهنگی و دینی اسلامگرایان مصر ابراز هراس كرده اند. چراكه این احزاب به میراث حسنی مبارك و نحوه رابطه وی با رژیم صهیونیستی وقعی نخواهند گذاشت و فلسطین را یك كشور عربی و سرزمین آن را متعلق به مردم مظلوم فلسطین می دانند.

**نگرانی رژیم صهیونیستی از موضع اسلامگرایان مصر

------------------------------------------------------------

'عصام نعمان' وزیر سابق اطلاعات لبنان گفت: اسراییل از پیشتازی اخوان المسلمین در مصر و به دست گرفتن حكومت توسط گروهای اسلامگرا در برخی از كشورها به ویژه مصر ابراز نگرانی كرده است.

روزنامه 'یسراییل هیوم' از مشورت های شورای امنیت ملی پرده برداشت و از رییس جمهور آمریكا باراك اوباما خواست كه در این زمینه به سادگی بر خورد نكند. این نشست شورای ملی به چالش اسلامگراها و هواداران آنها پرداخته و از صعود اسلامگراها در مصر ابراز نگرانی كرده است.

مطالب این روزنامه بیانگر این است كه اسراییل فقط از قدرت دینی و فرهنگی اسلامگرایان در هراس نیست، بلكه از اندیشه تولیتاری آنها نیز در هراس است! اما از نظر اعضای شورای امنیت ملی ایدیولوژی اخوان المسلمین همراه با پوشش دینی می باشد كه باعث دغدغه آنها شده است.

بنا به گفته روزنامه 'دارالخلیج' امارت از مناقشه های روزنامه اسراییلی مذكور به نظر می رسد كه مصر باعث دغدغه شورای امنیت ملی در مورد اسراییل شده است. در همین راستا وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از سفیرش 'یعقوب امیتای' خواسته است كه با اخوان المسلمین و حزب سلفی نور وارد مذاكره شود.

این روزنامه اماراتی نوشت كه علت نگرانی اسراییلی ها از صعود اسلامگرا و به دست گرفتن حكومت توسط این گروها یكی رابطه تنگاتنگی است كه میان حماس و اخوان المسلمین وجود دارد و دیگری امكان یك توافق ضمنی با حماس می باشد كه این امكان را فراهم می كند كه با سازمان های فلسطینی دیگر نیز رابطه داشته باشد و از این راهبرد شاید بتوانند با استفاده از شبه جزیره سینا عملیاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند.

**ترسیم دورنمای نقش اسلامگرایان

-----------------------------------------

'خیرت الشاطر' معاون رهبر اخوان المسلمین مصر در گفتگو با روزنامه 'لوفیگارو' فرانسه گفت: ما برای برآوردن درخواست انقلابیون در مصر تلاش می كنیم. همچنین مانع فساد در موسسات می شویم و در همین راستا اصلاحاتی را نیز در وزارت كشور انجام می دهیم. ازسوی دیگر در انتقال فرایند دموكراسی و انتخاب اعضای تدوین قانون اساسی در مصر و همچنین فراهم كردن زمینه برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش می كنیم.

وی دراین گفتگو درمورد قرارداد صلح با اسراییل گفت: ما به همه پیمان های بین المللی احترام می گذاریم ولی به میراث حسنی مبارك احترام نمی گذاریم و به عنوان یك كشور عربی از فلسطین حمایت می كنیم و كشورهای غربی را كه به اسراییل كمك كنند تحت فشار قرار می دهیم و در این زمینه قایل به هیچ شرطی نیستیم. هرچند كه این مورد شاید كارشكنی در قوانین بین المللی باشد.

'خیرت الشاطر' درمورد رابطه با ایالات متحده آمریكا گفت: باید قدرت های غربی بدانند كه هم اكنون اوضاع تغییر یافته است و بازیگران صحنه نیز تغییر یافته اند و بعد از وقوع بهار عربی بسیاری از چیزها تغییر پیدا كرده است. هم اكنون آمریكا و كشورهای اتحادیه اروپا نمی توانند آن نقشی را كه قبلا بازی می كردند بازی كنند و اوضاع ‍‍ژئوسیاسی نیز تغییر پیدا كرده است و هم اكنون وقت آن است كه كشورهای غربی در این زمینه تصمیم جدیدی را اتخاذ كنند.

روزنامه 'الشبیبه' مصر به نقل از روزنامه گاردین بریتانیا نوشت كه تنش روابط بین دولت آمریكا و مقامات نظامی مصر به بالاترین حد خود رسیده است.

این روزنامه نوشت: از چند ماه پیش ایالات متحده آمریكا اقدام به كمك مالی گروهای حقوق بشر و گروهای مدافع دموكراسی كرده است كه این عمل از سوی آمریكا با هدف بر هم زدن ثبات مصر انجام شده است.

این منبع تصریح كرد: 'مایكل بوزنر' معاون وزیر امور خارجه آمریكا در امور دموكراسی و حقوق بشر از به دست گرفتن سازمان های مدنی توسط اسلامگراها در مصر ابراز ناامیدی كرده است.

وی گفت كه اصلاح قانون اساسی در مصر یك فرصت بی نظیری را برای مردم مصرفراهم می كند.

'اریك تراجر' پژوهشگر آمریكایی در موسسه مطالعاتی خاورمیانه در واشنگتن طی یك مقاله گفت: با توجه به موضع مخالف اخوان المسلمین علیه غرب، آمریكا باید این احتمال را بدهد كه در آینده در مصر نفوذ اندكی خواهد داشت.

وی گفت: پیروزی اخوان المسلمین و احزاب اسلامگرا در مصر نوید بخش تغییرات ریشه ای در مصر می باشد كه ازجمله این تغییرات امور دینی و سیاست خارجی است. آمریكا نباید درمورد اهداف و قدرت این حزب دچار توهم شود.

این پژوهشگر تاكید كرد: هدف والای حزب آزادی و عدالت برپایی دولت اسلامی است كه دین در آن منبع اساسی قانون گذاری باشد.

این نویسنده و تحلیلگر گفت: در این زمینه سه چیز باعث نگرانی واشنگتن شده است.

1- رهبران این حزب بارها گفته اند كه از استعمال شراب و مواد الكلی در سواحل جلو گیری می كنند.

2- مصر با بحران مالی مواجه است و در این راستا قصد دارد سرمایه های خارجی را جذب كند، اما مانع ربا می شود كه این باعث نگرانی است!

3- نمایندگان پارلمان مصر از حزب آزادی و عدالت گفته اند كه با انتقادات علیه دین و شریعت به هیچ وجه مسامحه روا نخواهند داشت.

'رضا فهمی' مسوول پرونده فلسطین در گروه اخوان المسلمین از تشكیل كمیته مصری درمورد مسایل قدس و پبوستن همه طیف ها به آن ابراز امیدواری كرد.

وی گفت: تماس های زیادی با تعدادی از جریان های اسلامی انجام شده تا در نشست كمیته مركزی در بیروت شركت كنند و 35 تن از فعالان در كشورهای مختلف از این طرح استقبال كرده اند.

وی گفت كه این عمل یك جنبش جهانی مهمی است كه بیانگر اراده آزادگان جهان در رویارویی با زورگویان اشغالگر قدس است كه قدس و فلسطین را مورد هدف قرار دادند تا تمام هویت اسلامی و عربی و تاریخی را از راهبرد سركوب و قتل و ویرانی و یهودی سازی محو كنند.

وی این جنبش جهانی را حركت مسالمت آمیز دانست و از همه كشورهای جهانی خواست كه در این زمینه همكاری كنند.

پژوهش**الف.ی**9123





:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: