عذرخواهی شمقدری از کسانی که از انحلال خانه سینما "آزرده‌خاطر" شدند
نوشته شده توسط : zwembril

آقای شمقدری که اخیرا به ریاست سازمان سینمایی ایران منصوب شده گفت با اینکه صلاح نمی داند در مورد موضوع انحلال خانه سینما صحبت کند اگر خبرنگاران بخواهند حاضر است بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر با آنها به گفتگو بنشیند

رئیس سازمان امور سینمایی ایران با بیان اینکه او "چاره ای جز انحلال خانه سینما" نداشته از کسانی که در جریان انحلال خانه سینما "آزرده خاطر" شده اند عذر خواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) امروز پنج شنبه ۲۰ بهمن (۹ فوریه) جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمائی ایران گفت: "من هنوز معتقدم که ما درباره خانه سینما راه درستی را رفتیم، هرچند شاید صد در صد درست عمل نکرده باشیم اما تلاش کردیم که کار به اینجا نکشد. من ده روز قبل از انحلال خانه سینما اعلام کردم که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است اما دوستان فقط یک ساعت مانده به انحلال اعلام آمادگی برای مذاکره کردند که متاسفانه دیگر دیر شده بود."

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه ۱۳ دی‌ماه در نامه ای به خانه سینما، این نهاد صنفی را منحل اعلام کرد و از دست اندرکاران این نهاد خواست که ظرف مدت ۴۸ ساعت کلیه فعالیت های خود را متوقف کنند.

پس از آن نیز وزیر ارشاد در روز بیستم دی ماه اعلام کرد که موضوع انحلال این نهاد صنفی از سوی دولت تمام شده و مخالفت ها با این امر به جایی نمی رسد.

آقای شمقدری در ادامه افزود: "امروز نیز حتی اعضای سابق هیات مدیره خانه سینما را برای گفت و گو دعوت کردم اما آنها به دیدن ما نیامدند و صلاح دیدم که نیایند."

رئیس سازمان سینمائی با بیان اینکه "اگر دوستان رسانه ای صلاح بدانند بعد از جشنواره حاضر هستیم درباره انحلال صحبت کنیم" گفت که " اما خود من صلاح نمی دانم که بیشتر از این درباره این قضیه صحبت کنیم زیرا مجبور به گفتن مسائلی می شویم که دوست نداریم بگوییم."

این در حالیست که جمال خندان کوچکی، وکیل خانه سینما یکماه پیش در گفتگو با ایلنا گفته بود که هیات مدیره خانه سینما "به احترام نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی"، فعالیت های این نهاد را متوقف کرده است اما خانه سینما تعطیل یا منحل نشده است.

وکیل خانه سینما همچنین از درخواست این نهاد مبنی بر صدور دستور موقت جلوگیری از انحلال خانه سینما خبر داده و گفته بود دیوان عدالت اداری جلسه ای برای بررسی این درخواست تشکیل داده است.

همزمان محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری نیز گفت، دیوان عدالت اداری درخواست دستور موقت برای جلوگیری از انحلال را نپذیرفته و برای رسیدگی ماهوی پرونده نیاز به زمان دارد.

با این تفاصیل نتیجه بررسی های احتمالی دیوان عدالت اداری تا کنون اعلام نشده است.

خانه سینما بزرگ ترین نهاد صنفی سینمای ایران است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و مجموعه ای از نهادهای صنفی سینما مانند کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و فیلمنامه نویسان را در بر می گیرد.

در سایت خانه سینما اهداف تاسیس این خانه "حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران سینما"، "ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی" و "ارتقای سطح آموزشی و مهارت حرفه ای" سینماگران ذکر شده است.





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: