ایستادگی ایران در برابر نظام سلطه الگویی بی نظیر برای كشورهای مستقل است
نوشته شده توسط : zwembril

ماتیاس چانگ تحلیلگر برجسته سیاسی مالزی و مشاور ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین این كشور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان كرد: اتفاقات عراق و لیبی و آنچه اكنون در سوریه در جریان است، نشانه ای از آن است كه تنها راه نجات ملت های مسلمان ایستادگی و مقاومت در برابر اتحاد آمریكایی و صهیونیستی است كه به دنبال سلطه بر منابع و ثروت های مسلمانان است.

وی تصریح كرد: چنانچه ایران همانگونه كه تاكنون توانسته است در برابر فشارهای جنایتكاران جنگ طلب اسراییل و آمریكایی مقاومت كند و به ایستادگی خود ادامه دهد، سوریه و در آینده بسیاری از كشورهای دیگر چنین خواهند كرد. بدون شك در صورت پیروزی محور مقاومت آینده ای بسیار بدتر از آنچه اشغالگران آمریكایی و اسراییلی برسر ملت های منطقه آوردند در انتظار خودشان خواهد بود.

ماتیاس چانگ با اشاره به اتفاقات اخیر در سوریه، گفت: آمریكا و اسراییل با همراهی كشورهای عربی شورای همكاری خلیج فارس و اتحادیه عرب پروژه ای را در سوریه دنبال می كنند تا مانند عراق و لیبی به این كشور حمله كنند. ناظران اتحادیه عرب در سوریه همان نقشی را كه ناظران بین المللی در عراق و پیش از حمله به این كشور بازی كردند، ایفا می كنند.

این تحلیلگر برجسته مالزیایی تاكید كرد: آمریكا، انگلستان، ناتو، شورای همكاری خلیج فارس و برخی اعضاء اتحادیه عرب با بستن سفارتخانه های خود در سوریه و اخراج سفرای سوریه از كشورشان تلاش می كنند تا حلقه فشار بر سوریه را تنگ تر كنند.

وی ادامه داد: وتوی قطعنامه اخیر بر علیه سوریه از سوی روسیه اگرچه می تواند اقدام مثبتی در تحولات بین المللی تلقی شود اما روسیه بارها نشان داده است كه تنها بر اساس تقسیم منافع با غرب اختلاف دارد و همه پنج عضو دائم شورای امنیت بر تقسیم جهان میان خود اتفاق نظر دارند.

ماتیاس چانگ تاكید كرد: رهبران ایران تنها رهبرانی در منطقه هستند كه به خوبی از سیاست های ریاكارانه و سلطه طلبانه قدرت های بزرگ آگاهند و با صبر و حوصله توانسته اند منافع ملت خود را در عین استقلال طلبی تامین كنند.

مشاور سیاسی ماهاتیر محمد گفت: اكنون زمان آن فرا رسیده است تا همه كشورهای اسلامی و همه كشورهای تحت سلطه در جهان ائتلافی را برای مقابله با سیاست های سلطه گرانه تشكیل داده و به طور علنی با اقداماتی كه به بهانه های بشر دوستانه به دنبال تغییر حكومت ها هستند مخالفت كنند.

وی ادامه داد: مدت های طولانی است كه دولت های عرب مرتجع منطقه با احزاب جنگ طلب آمریكایی ائتلاف پنهانی برقرار كرده اند تا منافع ملل مسلمان را به سمت غرب سرازیر كنند. همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید یك انقلاب جهانی بر علیه این رژیم های عربی مرتجع به راه بیاندازند و آنها را سرنگون كنند.

وی تاكید كرد: تنها راه شكست اسرائیل و آمریكا سرنگونی دولت های مرتجع عربی است و اقتصاد جهان را نمی توان اصلاح كرد مگر آنكه ابتدا با سرنگون كردن این دولت های مرتجع، همبستگی و وابستگی نفت و دلار را از میان برد. نقطه آغاز این تحول نیز تشكیل یك نیروی قوی بین المللی برای حمایت از ایران، سوریه، لبنان و فلسطین است.

آساق**335*1832*





:: برچسب‌ها: جدید , نور , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: