كارگردان فیلم بی خود و بی جهت: با حذف خود در آثارم ، زندگی را نشان می دهم
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، 'عبدالرضا كاهانی' در نشست نقد و بررسی فیلم بی خود و بی جهت افزود: هدف من این است كه در آثارم فرم را كمتر كنم و هرچه جلوتر می روم راههای بهتر و بیشتری برای این كار پیدا می كنم.

وی ادامه داد: شاید به همین دلیل است كه خیلی ها معتقدند در فیلمهایم بازیگران به خوبی دیده می شوند. تلاش می كنم تا خود را تا حد امكان حذف كنم و سایر عوامل هم كنار بروند تا زندگی دیده شود.

نویسنده، كارگردان و تهیه كننده فیلم بی خود و بی جهت توضیح داد: در هنگام نوشتن فیلمنامه سعی می كنم تا آنجا كه توان دارم به جزییات بپردازم اما رسیدن به جزییات دقیق موقع تمرین با بازیگران حاصل می شود.

كاهانی در پاسخ به این پرسش كه آیا نقدهای فیلم های قبلی اش باعث تغییر در فیلمسازی او شده است؟ گفت: من نقدها را می خوانم و از آنها یاد می گیرم.

'نگار جواهریان' یكی از بازیگران فیلم بی خود و بی جهت نیزگفت: در مورد لحن صحبت كردن شخصیتی كه نقش آن را بازی می كردم با كاهانی مدت ها صحبت كردیم ، چرا كه یكی از كلیدهای شخصیت او بود.

مهرزاد دانش كه به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت درباره فیلم بی خود و بی جهت گفت: این فیلم نشان داد كه عبدالرضا كاهانی به یك سبك و بیان ویژه و مخصوص به خود دست یافته است. روندی كه از فیلم هیچ آغاز شد در فیلم اسب حیوان نجیبی است به یك اعتلا رسید و با این فیلم به غنای كامل دست یافت.

وی ادامه داد: امروز می توان به راحتی از ویژگی های سینمای كاهانی یاد كنیم. او در فیلم هایش جزییات معمول و گاه مبتذل زندگی روزمره انسان ها را به بهترین نحو به نمایش می گذارد. البته منظور از مبتذل بودن به معنای منفی كلمه نست بلكه منظورم كارهای ظاهرا بی اهمیتی است كه ما در طول روز انجام می دهیم.

نویسنده و منتقد سینمایی تاكید كرد: هنر كاهانی این است كه از این جزییات روزمره و ظاهرا بی اهمیت یك درام می سازد و با وجود اینكه به نظر می رسد قصد قصه گویی ندارد، ریتم فیلم را به شكلی پیش می برد كه هم سرگرم كننده است و هم می تواند به تماشاگر تلنگر هم وارد می كند.

وی یادآورشد: امتیاز كاهانی این است كه از هیچ، فضایی گسترده خلق می كند و با آن برای تماشاگر تعلیق به وجود می آورد.

فیلم بی خود و بی جهت جدیدترین ساخته عبدالرضا كاهانی امروز در مركز همایش های برج میلاد - سینمای رسانه ها- به نمایش درآمد.

این فیلم داستان مشكل دو زوج است كه باید وسایل خانه خود را جا به جا كنند تا آماده مراسم عروسی یكی از این دو زوج شوند.

رضا عطاران، نگار جواهریان، پانته آ بهرام و احمد مهران فر در این فیلم ایفای نقش كردند.

برنامه نمایش فیلم های سی امین جشنواره فجر تا 23 بهمن ادامه دارد.

فراهنگ**2024





:: برچسب‌ها: عکس ها , عروسی , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: