انقلاب های عربی باید از انقلاب اسلامی ایران الگوبرداری كنند
نوشته شده توسط : zwembril

شیخ 'محمد موعد' مسئول روابط سیاسی و رسانه ای شورای علمای فلسطین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به فرا رسیدن سی و سومین سالروز انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب های عربی لازم است كه از انقلاب ایران درس بگیرند و در راهی كه این انقلاب رفته، حركت كنند تا در نتیجه به پیروزی و توفیق دست یابند.

وی با اشاره به اینكه پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بزرگ بود و آغازگر به زیر كشیده شدن ظالمان و توطئه گران علیه امت اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی بود كه موضوع فلسطین را زنده ساخت و در این راستا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و تبدیل آن به سفارت فلسطین ، اقدام بزرگی بود.

موعد با تاكید بر اینكه ایران اولین كشوری است كه پرچم فلسطین را به اهتزاز در آورد و در پایتخت خود سفارت این كشور را تاسیس كرد، خاطر نشان ساخت: ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی توجه خاصی به مساله فلسطین به عنوان مساله ای مركزی و محوری داشتز

وی ادامه داد: فلسطین مساله ای است كه باید تمامی امت اسلام بر سر آن متحد شوند و از جمله اهداف انقلاب اسلامی آزاد سازی بیت المقدس از پلیدی اشغال صهیونیست هاست.

این مقام فلسطینی با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران در مركزیت مقاومت و دوشادوش مقاومان فلسطینی قرار دارد، اظهار داشت: امروزه كشورهای عربی و اسلامی به جای مساله فلسطین به مسایلی ناچیز و پیش پا افتاده مشغول شده اند.

وی با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی بیش از 65 سال است كه سرزمین ما را اشغال و مقدسات اسلامی را تهدید می كند، تصریح كرد: در طی این سال ها، صهیونیست ها مقابل چشم جهان عرب شدیدترین فشارها را بر ملت فلسطین وارد می سازند و آنها هیچ حركتی نمی كنند و تنها نظاره گر می مانند.

موعد كشورهای عربی را به جای درگیر شدن بر سر مسایل فرعی به برپایی نشست هایی به منظور رسیدگی به مساله فلسطین فرا خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران از دیدگاهی قرآنی به مساله فلسطین می نگرد و سعی دارد كه به آن كمك كند و باید گفت كه ایران بهترین امت عرب و اسلام است.

وی با تكذیب این موضوع كه برخی ادعا دارند كه ایران برای كشورهای عربی خطر آفرین است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به بطوركلی با دیگر انقلاب های منطقه متفاوت است، چرا كه بر اساس قواعدی روشن پاگرفته و اهدافی بلند دارد كه آزاد سازی فلسطین و گرامی داشت ارزش های اسلامی از جمله آنهاست.

این مبارز فلسطینی با اشاره به اینكه این اهداف والا باعث شده است كه غرب در صدد باشد كه به این انقلاب هجمه وارد سازد، تصریح كرد: سخن ما این است كه انقلاب های عربی باید از انقلاب ایران درس بگیرند تا به موفقیت برسند و ما از آنها می خواهیم كه همان اهداف انقلاب اسلامی ایران را به عنوان هدف در پیش روی خود قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود با تاكید بر اینكه بهترین شعار برای انقلاب های منطقه شعار 'نه شرقی، نه غربی' و 'نه شیعه، نه سنی، تنها وحدت اسلامی' است، اظهار داشت: وحدت، والاترین هدف برای امت اسلامی است و از خداوند می خواهیم كه ما را در پیروزی علیه رژیم صهیونیستی یاری كند.

خاور**1030** 3404





:: برچسب‌ها: واشنگتن , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: