افزایش قیمت بنزین، ایتالیایی ها را مجبور به دوچرخه سواری كرده است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از موسسه نظارتی ' Linear '، مردم ایتالیا به دنبال تشدید بحران اقتصادی و برای در امان ماندن از قیمت روزافزون بنزین، به دوچرخه سواری روی آورده اند.

این موسسه در جدیدترین امار خود، تعداد دوچرخه هایی كه هم اكنون در سراسر این كشور از شمال تا جنوب تردد می كند را 25 میلیون دستگاه گزارش كرده است.

این موسسه افزود: دوچرخه اكنون تبدیل به وسیله حمل و نقل دوست داشتنی برای شهروندان ایتالیایی جهت تردد در هرج و مرج شهرها شده است تا از قیمت بالای بنزین در امان باشند.

این در حالی است كه در ایتالیا برخلاف سایر كشورهای اروپایی، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری بسیار كم پیش بینی شده است و دوچرخه سواران به ناچار در خیابان ها تردد می كنند كه علاوه بر خطرناك بودن ، موجب نارضایتی بسیاری از رانندگان شده است .

در سراسر ایتالیا تنها 3 هزار 227 كیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری وجود دارد.

دوچرخه سواران در ایتالیا علاوه بر خیابان های نامناسب شهری، مجبور به تحمل مسایل دیگر مانند خشم اتومبیلرانان می شوند.

وزارت راه و ترابری ایتالیا اعلام كرد كه در ماه مارس گذشته 138 هزار و 137 دستگاه خودرو نمره گذاری و به فروش رفته است .

با افزایش قیمت بنزین، بازار فروش خودروهای تولیدی نیز با ركود مواجه شده و گروه خودرو سازی فیات اعلام كرد كه در چند ماه گذشته با یك كاهش فروش بیش از 35 درصدی مواجه شده است.

در این میان هیات دولت ایتالیا، افزایش مجدد قیمت بنزین برای مقابله با شرایط اضطراری را به درخواست سازمان مقابله با بلایایی طبیعی در دستور كار قرار داده است.

هم اكنون متوسط قیمت هر لیتر بنزین در ایتالیا یك یورو و 92 سنت به فروش می رسد و در برخی از جایگاه ها نیز، قیمت ها از لیتری دو یورو فراتر رفته است.

موسسه دفاع از حقوق مصرف كنندگان ایتالیا 'Codacons' با اعلام موافقت دولت مونتی با افزایش مجدد قیمت بنزین اعلام كرد در صورت تصویب قانون برای افزایش قیمت سوخت، دارندگان خودرو مجبور می شوند سالانه 73 یورو بیشتر برای خرید سوخت هزینه كنند.

'كارلو ریئنتزی' رییس این موسسه با انتقاد از برنامه ریاضت اقتصادی دولت مونتی، گفت: تصویب یك قانون برای افزایش قیمت بنزین تدبیری احمقانه است، چرا كه قیمت سوخت هم اكنون به لیتری حدود 2 یورو رسیده و ركورد زده است.

وی گفت: افزایش قیمت بنزین می تواند تاثیرات فاجعه باری بر خرده فروشی ها در تمام بخش های مصرفی و برای خانواده ها به همراه داشته باشد؛ بنابراین ما از تمام قدرت خود برای جلوگیری از وارد شدن ضربه ای دیگر به شهروندان استفاده می كنیم.

سازمان مقابله با بلایای طبیعی اخیرا از دولت ایتالیا خواستار افزایش 5 سنت یورو برای هر لیتر بنزین جهت تامین بودجه برای مقابله با شرایط اضطراری طبیعی شده است.

افزایش بی وقفه قیمت بنزین در ایتالیا تحت تاثیر قیمت بین المللی نفت و مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است.

افزایش فراورده های نفتی در ایتالیا با شروع جنگ ناتو علیه لیبی و قطع واردات سوخت از این كشور شروع شد و با اجرای تدابیر اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و همچنین دنباله روی ایتالیا از امریكا برای تحریم نفت ایران، شكلی روز افزون به خود گرفت.

قیمت بنزین در ایتالیا در چند ماه اخیر حدود 50 سنت یورو در هر لیتر افزایش یافته است و سازمان نظارت بر قیمت سوخت این كشور، اعلام كرده است كه افزایش قیمت فراورده های نفتی از جمله بنزین با شرایط فعلی همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت ایتالیا از مالیات های مختلف فروش بنزین، بیش از 35 میلیارد یورو وارد خزانه های خود می كند.

افزایش هر سنت بر روی قیمت نهایی سوخت معادل 20 میلیون یورو درآمد ماهیانه برای دولت ایتالیا دارد.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: خورشید , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: