كتابفروشان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'بهمن دری' روز چهارشنبه در بازدید خبرنگاران از روند ساخت و ساز مصلای امام خمینی(ره)، محل برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب اخبار خوشی از حوزه كتاب داد.

دری اظهارداشت: بحث معافیت مالیاتی كتابفروشی ها تبدیل به معضلی شده بود كه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبود، بر اساس مصوبه سال 80 بند ل ماده 139، همه مراكز مطبوعاتی، فرهنگی و هنری ، موسسات انتشاراتی و كتابفروش‌هایی كه با مجوز وزارت ارشاد فعالیت می‌كنند؛ بایستی از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

دری با بیان اینكه این اقدام تا به امروز اتفاق نیافتاده است خاطر نشان كرد: پیگیری‌های مضاعفی از اسفند ماه تاكنون صورت گرفته و طی عملیاتی از صدر تا ذیل، مشكلات در قالب یك بسته پیشنهادی از طریق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست جمهوری پیشنهاد شد كه با دستور ایشان نیاز به استفساریه در مجلس شورای اسلامی و طرح در كمیسیون فرهنگی ندارد.

وی اضافه كرد : بر این اساس كتابفروشی ها و حتی كسانی كه لوازم التحریر می فروشند و كار فرهنگی انجام می دهند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

* اختصاص یك میلیارد تومان دیگر برای خرید كارت كتاب دانشجویی

وی در ادامه از تخصیص یك میلیارد تومان اعتبار دیگر برای خرید كارت كتاب الكترونیكی كتاب دانشجویان خبر داد و افزود: با توجه به اتمام ثبت نام دانشجویان جهت خرید بن كارت ها و به منظور ارائه خدمات بیشتر این مبلغ را تخصیص دادیم.

رییس نمایشگاه كتاب تهران گفت‌: اعتبار دو میلیارد تومان قبلی برای ثبت نام 100 هزار دانشجو اختصاص داده شده بود كه با افزایش این مبلغ 50 هزار دانشجوی دیگر در سایت ثبت نام كنند.

* قیمت كاغذ در سه ماهه آینده 20 درصد كاهش می یابد

معاون فرهنگی ارشاد از كاهش 20 درصدی قیمت كاغذ در سه ماهه آینده و ثبات آن درمدت شش ماه خبر داد و گفت‌: با توجه به مساله گرانی كاغذ هماهنگی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت صورت گرفته و عملیاتی برای پیشگیری آن طراحی شده است.

وی با بیان اینكه تمامی تلاش ما ایجاد ثبات در قیمت كاغذ است،‌افزود: هنوز كاغذی با ارز وارد كشور نشده كه بحث گرانی آن مطرح شده است.

دری تصریح كرد كه مذاكراتی با كارخانه‌های كاغذ مازندران و كارون صورت گرفته كه درسال حمایت از تولید ملی، تولیدات خود را افزایش دهند. بخشی از این عملیات خرید سهام برای افزایش تولیدات داخلی است كه تاثیر خوبی در حوزه كاغذهای داخلی و خارجی دارد.

وی گفت : تدابیری نیز برای كسانی كه كار دلالی گری و واسطه گری در عرصه كاغذ را انجام می دهند واقدام به ورود وخروج كاغذ می كنند، خواهد شد.

* قیمت كتاب ها متعارف باشند؛ خارج از عرف تخلف محسوب می شود

دری با بیان اینكه افزایش قیمت در حوزه نشر بین الملل تخلف محسوب می شود؛ افزود: به دلیل افزایش تقاضای برخی كتب عربی و لاتین در حوزه نشر بین الملل، برخی ناشران اقدام به افزایش قیمت كتابهای خود كرده اند كه به هیچ عنوان خارج از قیمت متعارف را نمی پذیریم.

وی گفت: این افزایش قیمت یكی از مولفه های تخلف محسوب می شود و قطعا با آن برخورد خواهد شد.

به گفته دری برخی ناشران داخلی در تلاش بودند بر روی قیمت قدیمی كتب خود برچسب جدید قیمت نصب كنند كه تخلف محسوب می شود و كمیته نظارت بر ناشران نیز با آن برخورد و غرفه ناشران تعطیل خواهد شد.

وی با تاكید براینكه نمایشگاه برای خرید تازه های نشر با قیمت متعارف است، گفت : نمایشگاه باید بستر خوبی برای عرضه كتاب باشد.

* خبرنگاران حاضر در نمایشگاه بن كارت الكترونیك خرید كتاب دریافت می كنند

معاون فرهنگی ارشاد به اختصاص بن كارت خرید الكترونیكی كتاب و بن كاغذی برای خبرنگارانی كه رویدادهای خبری نمایشگاه را پوشش می دهند اشاره كرد و افزود‌: هنوز اعتبار آن مشخص نشده و این موضوع علاوه بر تقدیر از 9 رسانه و خبرنگار فعال در نمایشگاه است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 13 تا 23 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ**9266**1630





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: