عزم جدي دولت براي افزایش صادرات از مرزهای غربی كشور
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،علیرضا شهبازی افزود:افزایش صادرات كشور بخصوص در بخش صادرات محصولات غیرنفتی موجبات گسترش فرهنگ تولید رقابتی را فراهم و باعث افزایش كیفیت محصولات تولید داخل نیز می شود.

وی از دیدار حسن كاظمی قمی؛ دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و نمایندگانی از ستاد كل نیروهای مسلح، ستاد ویژه عراق وزارت امور خارجه، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، گمرك، سازمان حمل و نقل جاده ای و توسعه تجارت ایران از مرز رسمی باشماق مریوان در استان كردستان خبر داد و اظهار داشت: در این دیدار بسیاری از موانع و مشكلات موجود بر سر راه صادرات محصولات داخلی به كشور عراق و بخصوص حكومت اقلیم كردستان عراق مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار كردستان اظهار داشت: تكمیل پایانه مسافربری مرز باشماق، راه اندازی دستگاه X-Ray به منظور كاهش و جلوگیری از قاچاق كالا، اتمام هرچه زودترعملیات تعریض پل مرزی باشماق كه نقش موثری در افزایش میزان صادرات به آنسوی مرز را دارد از جمله تصمیمات و مواردی بود كه در این دیدار مسئولان استان و هیئت بازدید كننده بر آنها تاكید كردند.

شهبازی همچنین اظهارامیدواری كرد؛ مرز باشماق مریوان در آینده نزدیك بتواند به یكی از مرزهای اصلی كشور برای بازرگانی، صادرات و ترانزیت و مبادلات اقتصادی در غرب كشور تبدیل شود.

وی تاكید كرد: البته دولت مصمم است با رفع مشكلات و موانع موجود بر سر راه صادرات كشور بخصوص در استانهای مرزی غرب كشور، ضمن كمك به تحقق شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، وضعیت معیشتی مردم این مناطق را بهبود بخشد.

شهبازی در ادامه با اشاره به لزوم پرهیز از وابستگی به صادرات نفتی خاطر نشان كرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی به عنوان كشوری مستقل و خودكفا شناخته شده است و این مهم می طلبد تمامی دست اندركاران كشور با تعامل و همفكری بیشتر زمینه افزایش صادرات محصولات تولید داخل به بازارهای جهانی را فراهم آورند تا بتوان در برابر فشارهای فزاینده كشورهای استعمارگر بخوبی مقاومت كرد.

وی در پایان رونق تولید ملی را یكی از مهمترین راه های ایجاد اشتغال پایدار در كشور و رفع معضل بیكاری عنوان كرد و گفت: امیدواریم در سالجاری و با عنایت ویژه ای كه دولت به مرزهای غربی كشور خواهد داشت، شاهد افزایش بیش از پیش حجم صادرات محصولات تولیدی كشور و استان به خارج از مرزها باشیم.

سیام*1580





:: برچسب‌ها: گل , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
farzad در تاریخ : 1391/2/1/5 - - گفته است :
سلام دوست عزیز اگه دوست داشتی بیا باهم مشارکت کنیم اگه دوست داشتی تو وبلاگ من بیا


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: