وزارت خارجه ایران اتهام تخلف جنسی دیپلمات ایرانی را تکذیب کرد
نوشته شده توسط : zwembril
سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش مربوط به تخلف جنسی دیپلمات ایرانی در برزیل را تکذیب کرده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش های مربوط به تخلف جنسی یک دیپلمات ایرانی در برزیل را تکذیب کرده است.

روز پنجشنبه، ۳۱ فروردین (۱۹ آوریل)، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - گزارش های منتشر شده در مورد "آزار جنسی" چند دختر نوجوان توسط یک دیپلمات عضو سفارت جمهوری اسلامی در برزیل را تکذیب کرد.

آقای مهمانپرست گفت که "بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که مطالب منتشر شده توسط اینگونه رسانه ها، خلاف واقع و فاقد صحت است."

سخنگوی وزارت خارجه ایران در رد این گزارش ها، اتهامات وارد شده را "مغایر با سوابق این عضو سفارت ایران در برزیل" دانست.

روز چهارشنبه، روزنامه وال استریت جورنال به نقل از برخی منابع برزیلی گزارش کرد که پلیس برزیل یک دیپلمات ایرانی پنجاه و یک ساله به نام حکمت الله قربانی را به دلیل "دست اندازی" به دختران زیر سن قانونی برای مدتی بازداشت کرد.

این واقعه روز شنبه این هفته در یک استخر مختلط در یک باشگاه خانوادگی در شهر سائو پائولو، برزیل، روی داد و به گفته پلیس محلی، این دیپلمات جمهوری اسلامی با تظاهر به شنای زیر آبی، "اندام خصوصی" چهار دختر نه تا پانزده ساله را لمس کرد.

شاهدان عینی افزوده اند که والدین دخترانی که از این عمل دیپلمات ایرانی به خشم آمده بودند در صدد حمله به وی برآمدند و ماموران پلیس حاضر در محل به دشواری توانستند آقای قربانی را از دست آنان رها کنند و به پاسگاه پلیس انتقال دهند.

در پاسگاه پلیس، دیپلمات ایرانی با استناد به مصونیت دیپلماتیک، پس از مدتی کوتاه آزاد شد و منابع پلیس هم به همین دلیل از اظهار نظر در این زمینه و افشای نام او خودداری ورزیدند.

در حالیکه ارتکاب چنین جرمی در برزیل می تواند به محکومیت هشت تا پانزده سال زندان منجر شود، به گزارش وال استریت جورنال، والدین دخترانی که هدف دست اندازی آقای قربانی قرار گرفته بودند به آزادی او اعتراض کردند.

روز چهارشنبه، یک منبع وزارت خارجه برزیل گفت که یکی از مقامات این وزارتخانه با والدین این دختران ملاقات خواهد کرد و به شکایت آنان گوش خواهد داد.

این ماجرا انعکاس گسترده ای در رسانه های خبری محلی داشته زیرا استخری که این حادثه در آن روی داد محل استفاده خانواده هایی است که مایل هستند در امنیت از آن استفاده کنند.

مقامات باشگاه گفته اند که در پی این حادثه، کارت عضویت آقای قربانی را باطل کرده اند و او دیگر اجازه استفاده از این استخر مختلط خانوادگی را نخواهد داشت.

در ادامه گزارش وال استریت جورنال آمده است که دولت برزیل در تلاش برای کسب موقعیتی به عنوان "رابط بین کشورهای توسعه نیافته و پیشرفته"، کوشیده است در سال های اخیر روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

ایران نیز برزیل را به عنوان متحد مهمی در مقابله با تحریم های غرب می داند هر چند سیاست دولت برزیل در تحکیم روابط با ایران با انتقاد مخالفان در داخل آن کشور روبرو بوده است.





:: برچسب‌ها: کودک , اقیانوس , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: