حزب كارگر انگلیس خواستار لغو مسابقات فرمول 1 در بحرین شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، خانم 'ایوت كوپر' عضو مجلس عوام و وزیر كشور سایه از حزب كارگر انگلیس در یك برنامه تلویزیونی در شبكه 'بی بی سی' گفت: این مسابقات باید به دلیل ادامه اعتراضات مردمی در بحرین و سركوب معترضان توسط نیروهای دولتی، لغو شود.

وی افزود: 'جیسون باتن' و 'لوییس همیلتون' ستارگان انگلیسی مسابقات اتومبیلرانی از تیم 'مك لارن' نباید در این رقابت پرحاشیه شركت كنند.

وی اظهارداشت: من فكر می كنم حضور رانندگان انگلیسی در بحرین كار درستی نیست و اصولا این مسابقات نباید در منامه برگزار می شد.

وزیر كشور كابینه سایه انگلیس گفت: ما شاهد برگزاری تظاهرات اعتراضی توسط معترضان دموكراسی خواه در نقاط مختلف بحرین هستیم كه با خشونت سركوب می شوند.

وی تاكید كرد: برگزاری چنین مسابقات مهمی در بحرین در شرایط فعلی علائم غلطی را به جهانیان می فرستد و به نظر من نباید این مسابقات پیش برود.

مراحل مقدماتی مسابقات جنجالی فرمول 1 از امروز در بحرین آغاز شده و قرار است مسابقه اصلی در روز یكشنبه برگزار شود.

از سوی دیگر بر اساس گزارش منابع خبری، اعتراضات ضددولتی نیز طی روزهای اخیر در مناطق مختلف بحرین تشدید شده و شب گذشته درگیری هایی میان جوانان معترض و نیروهای امنیتی در منامه روی داد.

همچنین روز گذشته دو تن از اعضای تیم 'فورس' از هند به دلیل شرایط بد امنیتی از حضور در رقابت ها صرف نظر كردند و به كشورشان بازگشتند.

داگلاس الكساندر وزیر خارجه سایه انگلیس از حزب كارگر نیز دو روز پیش گفته بود: برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین این خطر را دارد كه علائم نادرستی را به جهان بفرستد در حالی كه مقامات بحرینی باید تمركزشان بر انجام اصلاحات واقعی در آن كشور باشد.

این نماینده پارلمان انگلیس نیز خواستار لغو مسابقات فرمول 1 در بحرین و رعایت حقوق بشر در آن كشور شده بود.

'جورج گالووی' یكی دیگر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس و از فعالان مشهور ضدجنگ این كشور نیز برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین را بشدت محكوم كرد و گفت: پیست رقابت های اتومبیلرانی بحرین با خون مردمی كه برای دموكراسی و حق رای مبارزه می كنند، رنگین شده است.

از سوی دیگر شبكه خبری 'اسكای نیوز' انگلیس روز جمعه گزارش داد كه مقامات بحرین به بسیاری از خبرنگاران مستقل از جمله از خبرنگاران این شبكه اجازه حضور در بحرین را نداده اند.

'استوارت رمزی' خبرنگار اسكای نیوز كه هم اكنون در دبی به سر می برد، گفت: مقامات بحرین به رغم وعده هایی كه داده بودند از صدور ویزا برای ما خودداری كردند.

وی افزود: با افزایش اعتراضات در مناطق مختلف بحرین، هنوز هم احتمال دارد كه این مسابقات جنجالی لغو شود.

در همین حال به رغم تشدید تدابیر امنیتی در بحرین، یكی از فرماندهان ارشد سابق پلیس لندن كه هم اكنون به استخدام رژیم آل خلیفه درآمده است، اذعان كرد كه دولت بحرین قادر نیست امنیت كامل مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 را تضمین كند.

'جان ییتس' كه از چهار ماه پیش همكاری خود را به عنوان مشاور امنیتی با مقامات بحرینی آغاز كرده است، به روزنامه گاردین لندن گفت: وقوع حوادث غیرمترقبه در مسابقات اتومبیلرانی بحرین محتمل است و نیروهای پلیس و امنیتی خود را برای هر اتفاقی آماده كرده اند.

این پلیس انگلیسی همچنین با اعتراف به گسترش اعتراضات خیابانی در مناطق مختلف بحرین به ویژه در آستانه مسابقات اتومبیلرانی اظهارداشت: نیروهای امنیتی در صورت لزوم ممكن است از گلوله های جنگی نیز استفاده كنند.

جان ییتس معاون سابق پلیس متروپلیتن لندن تابستان سال گذشته و پس از افشاگری های انجام شده درباره ارتباطات وی با امپراتوری رسانه ای راپرت مورداك یهودی مجبور شد از سمت خود استعفا دهد.

جان ییتس در بخش دیگری از مصاحبه خود با روزنامه گاردین گفت: ما خواستار این هستیم كه مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 به عنوان یك رویداد ورزشی در بحرین برگزار شود نه یك رویداد امنیتی. ما تلاش می كنیم شركت كنندگان احساس امنیت كنند ولی اتفاقات غیرمترقبه هم ممكن است روی دهد.

برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین با اعتراض و انتقاد گسترده مردم بحرین و سازمان های حقوق بشری مواجه شده است.

یكی از رهبران جنبش آزادیبخش بحرین به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 در منامه، اقدامی شرم آور است كه پیشاپیش توسط اكثریت مردم بحرین و سازمان ها و فعالان حقوق بشری بشدت محكوم شده است.

دكتر 'سعید شهابی' افزود: سركوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین همچنان با شدت تمام ادامه دارد و موافقت مسئولان مسابقات فرمول 1 با برگزاری آن در منامه، نشانگر اوج بی توجهی آنان به وضعیت وخیم حقوق بشر در بحرین می باشد و باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شده است.

وی اظهارداشت: هدف اصلی رژیم بحرین از برگزاری این مسابقات این است كه به جامعه بین المللی و بویژه دوستان و حامیان خود در غرب نشان دهد كه اوضاع بحرین آرام است در حالی كه هرگز چنین نیست و هیچ فرد بی طرفی ادعاهای رژیم را در این زمینه باور نمی كند.

این سخنگوی 'جنبش آزادیبخش بحرین' گفت: مسئولان مسابقات فرمول 1 در واقع با موافقت خود با برگزاری این مسابقات اتومبیلرانی در بحرین به رژیم دیكتاتور و سركوبگر آل خلیفه خوش خدمتی كرده اند.

آقای شهابی در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام كرد: برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین خشم و نفرت مردم را تشدید كرده است و مطمئنا در طول برگزاری این مسابقات و به رغم تشدید تدابیر امنیتی، شاهد اعتراضات بیشتری خواهیم بود.

این شخصیت بحرینی گفت: مردم بحرین اعتراضات هفته جاری خود را به خاطر مسابقات فرمول 1 با عنوان 'نه به فرمول 1' و 'بر روی خون ما مسابقه ندهید' نام گذاری كرده اند.

سازمان عفو بین الملل نیز در گزارشی از ادامه بحران حقوق بشری در بحرین خبر داد و از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 در منامه در چنین شرایطی انتقاد كرد.

این سازمان مستقر در لندن گفت: در حالی كه بحرین برای برگزاری مسابقات فرمول 1 آماده می شود، چشم جهانیان بر آن كشور دوخته شده است. هیچ كس نباید این فریب را بخورد كه بحران حقوق بشری در بحرین خاتمه یافته است.

سازمان عفو بین الملل تاكید كرد: مقامات بحرینی در ماه های اخیر با اقدامات تبلیغی خود بیشتر به فكر بازسازی وجهه ظاهری دولت بوده اند تا انجام اصلاح واقعی سیاسی و رعایت حقوق بشر. آنان بسیار علاقه مند هستند كه بحرین را كشوری با ثبات و امن جلوه دهند تا از انتقادات بین المللی علیه خود بكاهند.

این سازمان با اشاره به برنامه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 در بحرین در هفته آینده، افزود: برگزاری این مسابقات در بحرین در واقع این خطر را دارد كه دولت از این رویداد ورزشی به عنوان نشانه ای از عادی شدن اوضاع بحرین (سوء) استفاده كند.

'اعتراضات ضددولتی در آستانه برگزاری مسابقات فرمول 1 توسط نیروهای پلیس ضدشورش با خشونت سركوب می شود.'

اروپام**345





:: برچسب‌ها: عکس , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: