رییس جمهوری:تغییر الگوها، راه نجات جامعه بشری است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ،' محمود احمدی نژاد' شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدعوین همایش بین المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی در ساختمان شهید بهشتی ریاست جمهوری با یادآوری این كه در نهضت های الهی و آسمانی زنان نقش اول را ایفا كرده اند تاكید كرد :امروز نیز زنان باید وارد عرصه شده و نقش اساسی خود را ایفا كنند.

رییس جمهوری با بیان این كه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز زنان پیشگام بوده اند یادآور شد: آنها ابتدا خواسته ها و انگیزه های خود را تغییر دادند كه در نتیجه این انگیزه ها به سرعت به جامعه منتقل شد.

احمدی نژاد ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب زمانی كه زنان تغییر كردند جامعه نیز همچون آنها به سرعت تغییر یافت به طوری كه دیكتاتورترین دیكتاتور معاصر به سقوط و تباهی كشیده شد.

وی با تاكید بر این كه باید یك نهضت بزرگ در جهان برای بازگشت زنان به جایگاه حقیقی اشان به راه انداخت، این امر را شدنی دانست و گفت: برای این تغییر و بازگشت نیازمند الگویی الهی هستیم و چه بهتر این كه این الگو حضرت زهرا (س) از زنان آسمانی باشد.

رییس جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امروز روز معرفی الگو و بازگشت حقیقت انسانی و پیگیری در رسیدن به كمال انسانی است.

احمدی نژاد ادامه داد : دنیا در حال تحول است به طوری كه بعد از به تاریخ پیوستن ماركسیست، بزودی اومانیسم و لیبرالیسم نیز كه در سرازیری هستند به تاریخ می پیوندند.

رییس جمهوری در ادامه نقش زنان در حركت كمال جامعه بشری را بسیار برجسته و ممتاز دانست و گفت: هیچ كمال و ارزشی در جهان یافت نمی‌شود كه پشت سر آن، مجاهدت و تلاش یك زن مشاهده نشود.

وی با بیان اینكه خداوند جنس زنان را از جنس ایثار، محبت و ارزش آفرینی قرار داده است، خاطرنشان‌كرد: اگر ایثار، شجاعت و ایمان زنان نبود، در آن صورت حیات جامعه بشری ادامه پیدا نمی‌كرد و شجاعت و ایمان نیز در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بی‌معنا بود.

احمدی‌نژاد در عین حال از زنان به عنوان 'رمز كانون و چشمه محبت' یاد كرد و گفت: نقش اصلی زنان در عالم، مهرورزی و نشر انسانیت و ارزش‌های اخلاقی در جهان است.

وی تصریح‌كرد: چنانچه این نقش از زنان گرفته شود، در ابتدا زنان پژمرده می‌شوند و سپس جامعه بشری نیز به این سرنوشت دچار می‌شود.

رییس جمهوری به چگونگی تعیین الگو از سوی غرب با توسل به زنان نیز اشاره كرد و گفت: اكنون در غرب به طور دائم از زنان الگویی مسخ شده و بی‌هویت معرفی می‌كنند كه از اصالت و بنیان انسانی جدا شده است.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه چنین اقداماتی از سوی غرب اتفاقی نیست، افزود: آنها با اقدامات خود چنان شخصیت و وجود زن را ساقط كردند كه زن به عنوان ابزاری برای تبلیغ یك كالا مبدل شده است؛ در واقع این مساله به آن معناست كه كالای تبلیغ شده اهمیت بیشتری از زنان دارد.

** حاكمیت طاغوتها و انسان‌های خودخواه مشكل كنونی جامعه بشری است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه مشكل كنونی جامعه بشری در رنگ، نژاد و فاصله جغرافیایی نیست، گفت: حاكمیت طاغوتها و انسان‌های خودخواه و ساقط شده در دره‌های برتری‌طلبی، مشكل كنونی جامعه بشری است.

وی ادامه داد: سلطه‌طلبان برای پر كردن خزانه‌های خود حاضرند همه انسانها را به مسلخ بكشند.

احمدی‌نژاد روش كار آنها برای سیطره بر جامعه بشری را ایجاد تفرقه و فاصله انداختن میان انسانها دانست و گفت: آنها با بكار بردن كلماتی همچون سیاه، سفید، عرب، غیرعرب و حتی مسیحی و مسلمان و بهانه‌های دیگر می‌خواهند انسانها را از هم جدا كنند در حالی كه حقیقت همه پیامبران یكی است.

وی با بیان اینكه سلطه‌طلبان حتی اگر فرصت كنند برای ایجاد تفرقه وارد خانه‌ها نیز خواهند شد، افزود: هدف دیگر خودخواهان دنیا، تحقیر و سركوب شخصیت ملتها و استعدادهای انسانها است.

رییس جمهوری ادامه داد: آنها قدرت و توانمندی خود را به رخ بشریت كشیده و خود را قدرتمند و جاودانه معرفی می‌كنند و از سوی دیگر سایر ملتها را ناتوان می‌شمارند.

احمدی نژاد با بیان اینكه سلطه‌گران تلاش دارند نقش‌های زنان، جوانان و سالخوردگان را تغییر دهند، افزود: اگر هركسی نقش خود را ایفا كند، در آن صورت جامعه به سعادت خواهد رسید.

وی در ادامه با یادآوری اینكه خداوند الگویی برای حركت به سمت سعادت انسانها معرفی كرده است، حقیقت انسان را واحد دانست و گفت: وقتی از مرزها عبور می كنیم، جنسیت معنا ندارد.

رییس جمهوری همچنین افزود: اگر رنگها، نژادها، زبانها و فاصله‌های جغرافیایی را در كنار خودخواهی‌ها، سركشی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها برداریم، در آن صورت فقط یك حقیقت كه همان فطرت الهی انسانهاست، باقی می‌ماند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه همه دنیا به دنبال نظم، عدالت، كرامت و سعادت است، این پرسش را مطرح كرد كه چه كسی می‌تواند سعادت را تضمین كند؟

وی افزود: این نظمی كه دنیا به دنبال آن است برقرار نمی‌شود مگر آنكه انسانی آسمانی و از جنس انبیاء الهی بر جهان حاكم شود.

رییس جمهوری گفت: اكنون ماموریت اصلی همه ما این است كه به جای نظم سرمایه‌داری و حاكمیت استعماری اندیشه مادی، نظم انسان الهی را به جهانیان معرفی و برای تحقق آن تلاش كنیم.

وی خاطرنشان كرد، باورم این است كه در تحقق این حقیقت، بار دیگر زنان جامعه بشری بویژه زنان مسلمان نقش پیشگام را خواهند داشت.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم 'مریم مجتهدزاده' رییس مركز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزیران امور زنان افغانستان و تونس، یك استاد دانشگاه اردنی و خانم 'ملیسا كارتر' كارگردان آمریكایی سخنرانی كردند.

در این مراسم زنانی از 22 كشور جهان و اقلیت های مسیحی و كلیمی حضور داشتند كه برای شركت در 'همایش بین‌المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی' در تهران به سر می‌برند.

در پایان مراسم بعد از آنكه بانویی از یك كشور آفریقایی، به رسم یادبود تابلویی را به رییس جمهوری كشورمان اهدا كرد، تعدادی از شركت‌كنندگان ضمن گفت‌وگوی صمیمانه با دكتر احمدی نژاد، با وی عكس یادگاری گرفتند.

**سیام**2023**1597





:: برچسب‌ها: بهار , استرالیا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: