طرح تشدید بازرسی اصناف در سراسر كشور آغاز شد
نوشته شده توسط : zwembril

'رضا كرمی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان كرد: بنا بر دستور دولت و تاكید وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح تشدید بازرسی در استان های مختلف در ماه پایانی سال اجرا می شود.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف برخی صنوف، مراتب را به بازرسان اصناف و شماره تلفن 124 كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی شده، اطلاع دهند.

كرمی می گوید: بازرسان اصناف و سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان به محض اعلام شكایت مردم در محل حضور می یابند و به طور حتم به شكایت اعلام شده رسیدگی می شود.

وی با تصریح بر این كه بازار عرضه و تقاضا هم اكنون روان است و مردم با مشكل خاصی مواجه نیستند، افزود: با آغاز عرضه مستقیم كالا از اول اسفند ماه آینده توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت بازرسی ها نیز بیشتر می شود.

كرمی گفت: تمامی اتحادیه ها در عرضه مستقیم كالاهای اساسی مشاركت فعال خواهند داشت و فروشگاه های زنجیره ای نیز همراه سایر بخش ها نهایت تلاش خود را برای ارایه خدمات رسانی مناسب به مردم مصروف می كنند.

وی عنوان كرد: شكر، پودر شوینده، گوشت قرمز و سفید با نرخ مصوب، برنج(پایین تر از نرخ بازار) و انواع میوه از جمله اقلامی هستند كه فروش ویژه آنها در آستانه سال نو، آغاز می شود.

كرمی در باره وضعیت قیمت ها نیز گفت: مواردی از افزایش قیمت برخی اقلام همچون روغن توسط گروهی معدود از تولیدكنندگان و توزیع كنندگان گزارش شد كه بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفت و با موارد مشابه نیز برخورد می شود.

وی تصریح كرد: امسال 15 هزار فروش فوق العاده نیز در سطح خرده فروشی انجام می شود.

وی با تاكید بر این كه شورای اصناف كشور، پیوسته در پی احقاق حقوق مصرف كننده است و بازرسان این شورا با تمام توان بر بازار نظارت می كنند، ادامه داد: واحدهای صنفی موظف به ارایه فاكتور فروش به مصرف كننده هستند و مردم باید این خدمات را از آنها مطالبه كنند.

كرمی ادامه داد: مردم اگر مواردی از گرانفروشی ملاحظه كنند با توجه به فاكتور فروش می توانند بلافاصله آن را گزارش دهند.

وی با بیان این كه رفتار هوشمندانه مردم نقش مهمی در آرامش بازار دارد، از مردم خواست تا از خرید كاذب و بیش از نیاز خودداری كنند.

اقتصام **1601**1594





:: برچسب‌ها: د , مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: