اعتراف مرد ازبک به توطئه برای قتل باراک اوباما
نوشته شده توسط : zwembril

الگوبک خودیروف متهم به توطئه ترور باراک اوباما

یک مرد ۲۲ ساله ازبک، در دادگاهی در ایالت آلابامای آمریکا، به توطئه برای قتل باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرده است.

در صورت محکومیت، الگوبک خودیروف که ژوئیه گذشته در یک مهمانخانه در ایالات آلاباما دستگیر شد، می تواند به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

تهدید رئیس جمهور به قتل، در اختیار داشتن یک سلاح اتوماتیک و کمک مالی به تروریست ها اتهاماتی است که علیه خودیروف طرح شده است.

به گفته مقام های آمریکایی، متهم با ویزای دانشجویی وارد آمریکا شده اما هرگز در هیچ موسسه آموزشی ثبت نام نکرده است.

بر اساس کیفرخواستی که با همکاری متهم به منظور تخفیف مجازات تنظیم شده، خودیروف در سال ۲۰۱۱ میلادی با فردی با عنوان "امیر" در تماس قرار گرفته که به تصور متهم، فرد مذکور از اعضای جنبش اسلامی ازبکستان بوده است.

نارنجکها و سلاح

جنبش اسلامی ازبکستان در فهرست سازمان های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد.

خودیروف و امیر درباره راه های احتمالی قتل رئیس جمهور، از جمله شلیک از راه دور، با یکدیگر تبادل نظر کرده بودند. خودیروف اما ظاهرا این گزینه را به خاطر هزینه بالای تهیه سلاح دوربرد و نداشتن تجربه لازم رد کرده و در عوض طرحی را برای ترور رئیس جمهور از فاصله نزدیک تدوین کرده است.

بر اساس کیفرخواست: "خودیروف از اینکه در جریان عملیات ترور کشته شود باکی نداشته، و تنها قتل رئیس جمهور برای او اهمیت داشته است."

همچنین گفته شده که خودیروف با مرد ازبک زبان دیگری ملاقات داشته و بعضی اوقات به اتفاق این مرد دوم به مسجد رفته است.

بر اساس متن کیفرخواست توافقی، خودیروف و آن مرد با استفاده از کامپیوتر متهم از سایتهای افراطی بازدید کرده اند. در ۱۱ ژوئیه، خودیروف از دوست خود می خواهد برای قتل رئیس جمهور، برای او اسلحه ای خریداری کند.

بنا به گفته یک شاهد، خودیروف برای این منظور با فرد سومی تماس گرفته و آن فرد سوم نیروهای امنیتی را از این طرح آگاه کرده است.

خودیروف در ۱۳ ژوئیه یک اسلحه اتوماتیک از یک مامور لباس شخصی نیروهای امنیتی آمریکا خریداری می کند. این مامور لباس شخصی همچنین چهار نارنجک دستی در اختیار خودیروف قرار می دهد که پیش از تحویل، خنثی شده بودند. در پی دریافت سلاح و مهمات، خودیروف دستگیر می شود و از آن تاریخ تا کنون بدون تعیین وثیقه، در زندان نگاهداری شده است.

وکیل خودیروف امیدوار است به خاطر همکاری موکلش با دادستان، حکم سبکتری برای او صادر شود. قرار است حکم خودیروف در ۱۷ ماه مه میلادی (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱) صادر شود.





:: برچسب‌ها: مرخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: