یافته های دو موسسه نظرسنجی از انتخابات پیش روی مجلس ملی فرانسه
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه 'لاكروآ' و نشریه 'پاری مچ'، این نظرسنجی ها را موسسات نظرسنجی 'ایفوپ' و 'ب.و.ا' در فرانسه انجام داده اند.

انتخابات مجلس ملی فرانسه 21 خرداد ماه برگزار می شود.

بر اساس یافته های موسسه نظرسنجی ایفوپ، 31 درصد از فرانسویان در انتخابات مجلس ملی فرانسه به نامزدهای حزب سوسیالیست و حزب چپ افراطی و 30 درصد آنان به نامزدهای حزب راست 'اتحاد برای جنبش مردمی' كه اكنون حزب حاكم هستند، رای خواهند داد.

بر پایه این نظرسنجی، 18 درصد فرانسویان نیز به حزب راست افراطی 'جبهه ملی' رای خواهند داد. همچنین میزان آرای حزب جبهه چپ، 'اروپ اكولوژی - سبزها' و حزب 'مودم ' به ترتیب هشت، پنج، 5/4 درصد اعلام شد.

در جریان انتخابات مجلس ملی فرانسه در سال 2007 میلادی، حزب حاكم با كسب 32 درصد آرا نسبت به دوره پیش از آن 13 پله سقوط كرد. در آن سال، دیگر احزاب متمایل به راست از جمله حزب مودم و اتحاد برای دمكراسی فرانسه نیز با كاهش حمایت مردمی رو به رو شده بودند.

نتایج نظرسنجی موسسه 'ب.و.ا' نیز كه در روزنامه های 'لو فیگارو ' و 'لو پاریزین' منتشر شد، حكایت از آن دارد 35 درصد فرانسویان به نامزد انتخاب شده از سوی سوسیالیست ها و احزاب متحد آنان رای خواهند داد. این میزان رشد چهار درصدی محبوبیت این حزب را نزد فرانسویان نسبت به سال 2007 میلادی نشان می دهد.

بر پایه این نظرسنجی، 33 درصد از فرانسویان تمایل دارند به نامزد حزب اتحاد برای جنبش مردمی رای دهند. این میزان نیز از سقوط 13 درصدی محبوبیت این حزب نسبت به انتخابات گذشته مجلس حكایت دارد.

انتخابات مجلس ملی مهمترین چالش سیاست داخلی 'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری جدید فرانسه است. حزب سوسیالیست پس از موفقیت های پی در پی در انتخابات شوراها، مجلس سنا و ریاست جمهوری، اكنون درصدد است اكثریت كرسی های مجلس ملی را از آن خود كند.

روزنامه 'لو فیگارو' در گزارشی از پیش بینی نتایج انتخابات مجلس ملی فرانسه نوشت: تاریخ نشان می دهد كه انتخابات مجلس ملی لزوما بازتاب تمایل مردم به حزب فردی كه برای ریاست جمهوری برگزیده می شود، نیست.

در سال 1981 میلادی، در گرماگرم انتخاب 'فرانسوا میتران' سوسیالیست به عنوان رییس جمهوری فرانسه، این حزب، كرسی های خود را در مجلس به 58 درصد ارتقا داد. اما در سال 1988 میلادی به رغم آرای 54 درصدی میتران در انتخابات و تصدی پست ریاست جمهوری برای دومین بار، این حزب نتوانست بیش از 47 درصد آرا را در انتخابات مجلس ملی از آن خود كند.

اهمیت انتخابات مجلس ملی فرانسه به قدری زیاد است كه برخی رسانه های فرانسوی از آن به عنوان دور سوم انتخابات ریاست جمهوری یاد می كنند. همین موضوع 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری منتخب فرانسه را بر آن داشت تا ساعاتی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، فراخوان بسیج حزب سوسیالیست را برای كسب اكثریت كرسی های مجلس ملی اعلام كند.

مترجمام ** 9053**1545





:: برچسب‌ها: جشن تولد , سنگ , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: