تیم ملی زورخانه ایران به كویت سفر می كند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، دبیر این فدراسیون با اعلام این خبر گفت: نخستین هفته فرهنگی كشورمان در كویت با حضور محمدباقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی الیوحه دبیركل شورای ملی فرهنگ، هنر و ادب كویت وجمعی از اهالی فرهنگی دو كشور و سفیران و شخصیت های سیاسی خارجی مقیم كویت و تعدادی از نمایندگان مجلس ملی این كشور در تالار هنری الدسمه افتتاح شد.

فرهاد طلوع كیان از اجرای ورزش زورخانه ای در تالار هنری الدسمه، موزه هنرهای نوین و منطقه المباركیه كویت خبر داد و افزود: این اعزام گام موثری در جهت شناساندن ورزش اصیل ایرانی و همچنین موجب تقویت غرور ملی ایرانیان است.

وی تاكید كرد: این ورزش چكیده ای از فرهنگ اصیل و مقدس ایرانیان است كه زیبایی های بصری با جنبه های معنوی، هنری و ورزشی آن هر بیننده ای را مجذوب می كند و مایه افتخار هر ایرانی است.

دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران زمین به عنوان میراث معنوی بشریت، در یونسكو ثبت شده است و فرصت آشنایی كویتی ها با ورزش پهلوانی كشورمان، هدیه معنوی ایرانیان به مردم كویت تلقی می شود.

وی اظهار داشت: همزمان با اجرای تیم ملی، بروشور نفیس و لوح فشرده معرفی این ورزش نیز به 6 زبان جهت توزیع در این رویداد فرهنگی توزیع می شود.

تركیب تیمی كه با همت اداره كل هماهنگی های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به كویت اعزام می شود به شرح زیر است:

مرتضی سبزی، حسین میكده، حمیدرضا راهپیما و فرشاد حیدررضایی

علیرضا صغیر همزمان به عنوان ورزشكار و مربی، محسن بحریان، امیر كمالی و بهرام غرقی به عنوان مرشدان مرشدان، میثم موحد فرد (مسئول روابط بین الملل) و محمد حسین غرقی ( سرپرست) این تیم را همراهی می كنند.

2024**1553





:: برچسب‌ها: جشنواره , روز , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: