صهیونیست ها چند ساختمان در بخش شرقی بیت المقدس را غصب می كنند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، این شبكه افزود: دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با تخلیه دو ساختمان مسكونی و تجاری در بخش قدیمی بیت المقدس موافقت كرد.

گروه های صهیونیستی چندی پیش ادعا كردند، این زمین كه ساختمان هایش قبل از اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی احداث شده بود، متعلق به آنها است.

خانواده هایی كه در ساختمان مسكونی زندگی می كنند و به زودی شاهد حضور سربازان صهیونیست برای تخلیه آن خواهند بود. آنان گفته اند كه هدف از این اقدام، احداث یكی از بزرگ ترین مجتمع های صهیونیست نشین در اطراف مسجد شریف 'الاقصی' است.

نهادهای رسمی فلسطینی و سازمان های حقوق بشری اعلام كردند: این تصمیم دادگاه عالی رژیم اسرائیل به منزله چراغ سبز از سوی تل آویو به گروه های افراطی صهیونیستی است تا بتوانند با چنین شیوه ای منازل فلسطینی ها در بخش قدیمی بیت المقدس را غصب كنند.

بیش از 20 سال است كه چنین دعاوی در دادگاه های رژیم صهیونیستی در جریان است. در این پرونده دادگاه عالی این رژیم به نفع گروه های صهیونیستی صادر شد زیرا این گروه ها ادعا كرده اند پیش از سال 1948 بر این زمین تملك داشته اند و آنچه فلسطینی ها در این ساختمان ها انجام داده اند، عملیات بازسازی بوده است.

این زمین و خانه و محل تجاری در منطقه ای از بیت المقدس واقع شده اند كه تنها 100 متر با مسجد الاقصی فاصله دارد.

خانواده های فلسطینی ساكن در داخل بخش قدیمی بیت المقدس كه از نظر مالی بسیار ضعیف هستند، می گویند: گروه های افراطی یهود به دنبال اجرای سیاست ایجاد رعب و وحشت و باج خواهی از فلسطینی ها هستند.

سازمان های حقوقی نیز اعلام كردند: غصب اراضی فلسطینی به این حد محدود نمی شود، بلكه زمین ها و ساختمان های دیگری را در داخل و خارج بخش قدیمی بیت المقدس در بر می گیرد زیرا صهیونیستها در صدد گسترش محله های یهودی نشین می باشند .

این تجمع های صهیونیست نشین در نزدیكی منازل فلسطینی ها قرار گرفته و صهیونیست ها حتی دوربین هایی برای تصویربرداری از منازل فلسطینی ها نصب كرده اند.

سازمان های مدافع حقوق بشر و نهادهای رسمی فلسطینی می گویند: نقشه گسترده تر صهیونیست ها شامل وصل كردن محله یهودی نشین در شرق بیت المقدس به محله های نزدیك مسجد الاقصی است.

آنان تاكید می كنند كه اكثر دعاوی كه علیه زمین های فلسطینی ها از سوی یهودیان افراطی مطرح می شود متكی بر اسناد جعلی و خرید و فروش های غیر قانونی است.

قانون رژیم صهیونیستی املاك فلسطینی ها را به خصوص املاكی كه قبل از روز 'نكبه ' (روز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی) در تملك فلسطینی ها بوده ، از آنان می گیرد و به تملك صهیونیست در می آورد .

در عین حال قانون صهیونیستی می گوید، املاكی كه پیش از 1948 در اختیار یهودیان بوده هم باید به آنان عودت داده شود. به عبارت دیگر قوانین رژیم اسرائیل با این دو اقدام، تبعیض علیه فلسطینی ها را رسما قانونی كرده است.

اسرائیل با این اقدامات می كوشد بخش قدیمی بیت المقدس را از محله های اطراف آن جدا كند و آن را با یك كمربند تجمع های صهیونیست نشین در محاصره خود قرار دهد تا بتواند سالانه سه میلیون گردشگر را به این مناطق بكشاند.

مصیبت شهر بیت المقدس بسیار عمیق است هر چند صهیونیست ها این مصیبت را از طرق مختلف و متعدد ایجاد می كنند.

این شهر در معرض مرگی تدریجی قرار گرفته است. در حالی كه فلسطینی ها همه هوش و حواس خود را متوجه فرزندان اسیرشان در زندان های صهیونیستی و نبرد این اسرا از طریق اعتصاب غذا كرده اند و جهان هم به محكوم كردن اقدامات اشغالگران بسنده می كند، اجرای توطئه های پیاپی علیه شهر بیت المقدس با سرعت ادامه دارد.

مترجمام** 1491**1651





:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: