رییس دیوان محاسبات ایران با مقامات نهادهای نظارتی اندونزی دیدار كرد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از جاكارتا، رحمانی فضلی در این سفر با 'هادی پوئرهومو' رئیس دیوان محاسبات اندونزی در خصوص عملكرد این سازمان و حسابرسی مالی دستگاه های دولتی تبادل نظر و آمادگی خود را برای همكاری در زمینه های تبادل آموزش متخصصان و انتقال تكنولوژی، محیط زیست، حسابرسی بانكی، مالیات، بیمه، حوزه نفت و گاز، پالایشگاه، پتروشیمی و سایر فرآورده های نفتی اعلام كرد.

وی افزود: با توجه به افزایش روند صعودی تعاملات تجاری بین ایران و اندونزی به میزان 2 میلیارد دلار در سال 2011 و تصمیم دو طرف برای افزایش آن به میزان 5 میلیارد دلار در سال های آینده، دیوان محاسبات دو كشور باید تسهیل كننده روابط تجاری و اقتصادی فیمابین در زمینه های مختلف باشند.

رییس دیوان محاسبات اندونزی نیز ضمن تشریح فعالیت های این سازمان و نظارت بر عملكرد بودجه و بررسی مالی كلیه دستگاه های دولتی و فعالیت های بانكی، تصریح كرد: اشتراكات زیادی بین دو كشور در خصوص فعالیت های نظارتی وجود دارد. ما تلاش داریم بخش های خصوصی را مانند بخش دولتی تحت نظارت قرار دهیم.

دو طرف در این دیدار بر انتقال تجارب فنی، برگزاری سمینارها به ویژه همكاری در پروژه های مشترك، تبادل استاد و دانشجو، فرایند سیستم اطلاع رسانی الكترونیكی و برنامه های آموزشی و همكاری در مجامع بین المللی به ویژه در انجمن سازمان آسیایی موسسات دیوان محاسبات (آسوسای) تاكید كردند.

رییس دیوان محاسبات ایران در ادامه این سفر با 'عبدالرحمان صمد' رییس سازمان مبارزه با فساد اندونزی دیدار و تبادل نظر كرد.

طرف اندونزی در این دیدار ضمن تشریح عملكرد سازمان مبارزه با فساد اندونزی، گفت: همكاری مشترك دولت ایران و اندونزی در مبارزه با فساد از طریق سازمان بازرسی ایران صورت می گیرد. فساد مالی مشكل همگانی است و مبتلا به هر دو كشور است. سازمان مبارزه با فساد بر اساس قانون تاسیس و برای پیشگیری و رفع فساد مالی با دیگر دستگاه ها و سازمان ها همكاری می كند. در این راستا خواستار همكاری بیشتر با سازمان های مبارزه با فساد و دانش فنی و تكنولوژی ایران جهت تقویت نظارت بویژه در حوزه نفت و گاز هستیم.

وی تاكید كرد: سیستم نظارتی و مبارزه با فساد غربی ها را قبول نداریم و با روش های خود عمل می كنیم. بیشتر فسادهای مالی مربوط به خریدهای دولتی و دیگری رشوه خواری و صدور مجوزهای غیرقانونی توسط نهادهای دولتی است.

رحمانی فضلی نیز در این دیدار گفت: مبارزه با فساد علاوه بر ابعاد حقوقی و قانونی دارای بعد اعتقادی نیز هست كه بر اساس آن ما معتقد به پاسخگویی به پروردگار نیز هستیم. در ایران دستگاه های مختلفی نظارت و مقابله با فساد را دنبال می كنند كه سازمان بازرسی، كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری از آن جمله هستند.

رییس دیوان محاسبات ایران تاكید كرد: برای نظارت كامل از مدیران با تجربه و متخصص با آموزش های لازم استفاده می كنیم و به منظور نظارت بیشتر سازماندهی الكترونیكی را طراحی كرده ایم كه دستگاه های مختلف دولتی و خصوصی را همزمان تحت نظارت قرار می دهیم.

در ادامه این دیدار از سیستم متمركز اطلاعات الكترونیكی و آغاز برنامه آزمایشی آن در سال 2011 و همچنین مركز آموزش دیوان محاسبات اندونزی دیدن شد. در جریان این سفر هیات مذكور قرار است از جدیدترین پالایشگاه نفت اندونزی ( تاسیس در سال 1994) در استان بالونگان بازدید كنند.

در این دیدارها از رییسان سازمان های دیوان محاسبات و مبارزه با فساد اندونزی جهت شركت در چهارمین سمینار مشترك در اوایل سال آینده در ایران دعوت شد.

آساق**335





:: برچسب‌ها: پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: