سخنگوی رییس جمهور افغانستان خواستار رفع سوء‌تفاهم ها در روابط كشورش با ایران شد
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا از كابل ،‌فیضی روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: امیدواریم در نتیجه تماس مسوولان وزارت خارجه و سفارت ایران سوء تفاهمات رخ داده بین دو كشور دوست و نیز نگرانی ایران در باره این سند راهبردی و همچنین شایعه دخالت ایران در امور داخلی افغانستان رفع شود.

وی با بیان اینكه ما خواهان تقویت روابط دوستانه با كشور برادر و همسایه خود ایران هستیم، گفت: ما به دوستان ایرانی و دیگر كشورهای منطقه اطمینان داده ایم كه این سند هیچ خطری را متوجه آنها نخواهد كرد.

در همین حال وزارت خارجه افغانستان اعلام كرد كه 'سید محمد كاظم نعیمی' دبیر اول سفارت ایران در كابل با مسوولان این وزارتخانه ملاقاتی داشت كه دو طرف بر روابط دوستانه و رفع سوء تفاهمات تاكید كردند.

نعیمی در این دیدار گفت: دولت افغانستان به عنوان یك كشور مستقل با هر كشوری حق دارد مطابق اصول بین المللی پیمان امضا كند.

در همین حال یك مقام مسوول در سفارت جمهوری اسلامی ایران احضار سفیر كشورمان به وزارت امور خارجه افغانستان را تكذیب كرد و گفت كه دوستان افغان ما برای رفع سوء تفاهمات و شایعات مطرح شده و همچنین رفع نگرانی از ایران در مورد سند راهبری افغانستان با آمریكا خواستار ملاقات شدند كه انجام شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در كابل نیز روز گذشته در گفت و گو با ایرنا با رد اتهامات برخی نمایندگان و رسانه های افغانستان مبنی بر درخواست وی از رئیس مجلس سنای این كشور برای تایید نكردن پیمان راهبردی با آمریكا، گفت: این فضا سازی توسط آمریكاییها و آنهایی كه پیگیر این توافقنامه هستند دامن زده می شود.

'ابوالفضل ظهره وند' با تاكید بر اینكه برخی سعی كردند این ملاقات را به موجی تبدیل كنند كه ایران می خواهد درمسائل داخلی افغانستان دخالت كند، افزود: ما عنوان كردیم افغانستان به عنوان یك كشور مستقل هرنوع توافقی می خواهد می تواند با هر كشوری داشته باشد و به ما و كشورهای دیگر ارتباطی نخواهد داشت.

وی تاكید كرد توافقاتی كه روی امنیت منطقه و برخی معضلاتی كه از رهگذر تحولات جاری در افغانستان بوجود آمده است، باید بتواند ثبات و امنیت را نیز ترسیم كند.

آساق**1663**1577





:: برچسب‌ها: قرمز , آبی , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: