نوشته شده توسط : zwembril

'غلامعلی رضوانی' عصر روز یكشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: صلاحیت 95 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در گیلان از سوی هیات اجرایی و نظارت و هیات مركزی تایید، 25 نفر عدم احراز صلاحیت و 63 نفر رد صلاحیت شده بودند.

وی اظهار كرد: از اول بهمن تاكنون هیئت نظارت به اعتراض ها و صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان گیلان رسیدگی كرد كه در مجموع 23 نفر از كسانی كه عدم احراز و یا ردصلاحیت شده بودند، تایید صلاحیت شده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان ادامه داد: با توجه به اینكه یك نفر از تایید صلاحیت‌شدگان در حوزه انتخابیه رشت از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده، حق اعتراض و شكایت به شورای‌نگهبان دارد.

وی اضافه كرد: سایر داوطلبان كه در مراحل قبلی رد صلاحیت شده بودند، حق اعتراض ندارند.

رضوانی تاكید كرد: البته شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد و این حق قانونی را هم دارد بنابراین باز هم می تواند بر اساس اسناد و مداركی كه در این فاصله تا اول اسفند ماه درباره تایید صلاحیت‌شدگان دریافت می كند، صلاحیت ها را بررسی كند.

وی همچنین درباره تایید صلاحیت داوطلبان زن نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان گفت: هفت نفر از بانوان در این دوره داوطلب شده بودند كه از این تعداد، سه نفر انصراف داده و چهار نفر نیز از سوی شورای هیات اجرایی، نظارت و مركزی و شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند كه دو نفر در شهر رشت، یك نفر صومعه سرا و یك نفر تالش هستند.

رضوانی اضافه كرد: اسامی تایید صلاحیت شدگان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اول اسفند ماه به صورت رسمی از سوی وزارت كشور اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات مجلس نهم همزمان با سراسر كشور، 12 اسفند ماه در استان گیلان با 11 حوزه انتخابیه شامل رشت، لنگرود، فومن و شفت، صومعه‌سرا، رودبار و منجیل و لوشان، بندر انزلی، آستارا، رودسر و املش، لاهیجان و سیاهكل، تالش و رضوانشهر و ماسال، آستانه اشرفیه و بندركیاشهر برگزار می‌شود.

استان گیلان 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. ك/3

605/ 603/508





:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: