سینما به ادبیات متصل است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش خبرنگار ایرنا،'سید احمد دانش' روز پنجشنبه در نشست خبری كتابخوانی از منظر سینما در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران،گفت: زمانی كه انسان یاد می گیرد بنویسد و آن نوشته را به شعر تبدیل كند هنر متولد می شود و استفاده از این هنر به صورت طنز ، داستان و سرگرمی سینما را به وجود آورد.

دانش افزود: با بررسی سینماهای موفق متوجه می شویم كه عوامل آن همه كتاب خوان بوده اند.

مدیر سابق سایت خبری سینما به معنی مولف كه به فردی گفته می شود كه كتاب می نویسد اشاره كرد و توضیح داد: به كارگردانی كه سبك خاصی دارد نیز كارگردان مولف می گویند و این نشان می دهد كه سینما به ادبیات متصل بوده و بدون آن نمی تواند وجود داشته باشد.

نویسنده و منتقد سینما ادامه داد: افرادی كه به سینما تنها از جنبه اقتصادی نگاه می كنند در برهه ای از زمان به فراموشی سپرده می شوند اما آنهایی كه مولفند همیشه در ذهن مخاطبان باقی می مانند.

وی افزود: اگر اهالی سینما واقعا به دنبال هنر باشند باید ارتباط تنگاتنگ خود را با ادبیات حفظ كنند.

این منتقد سینما با یادآوری اینكه هیچ یك از بازیگران دارای سبك بدون خواندن كتاب نتوانسته اند به این درجه برسند،گفت: اگر بازیگری خود را با ادبیات قرین بداند قطعا آن بازیگر به یك بازیگر مولف تبدیل می شود.

دانش افزود: اگر بازیگری بدون این رابطه به اوج برسد خیلی زود افت می كند و فراموش می شود .

وی با یادآوری اینكه هنرمند بودن یك بازیگر و كارگردان به خواندن كتاب باز می گردد، گفت: اكنون هنرمندی كه اهل كتاب باشد كم داریم و جا دارد كه در این حوزه بیشتر كار شود.

به گزارش ایرنا،'حمید رضا پگاه' بازیگر سینما نیز در این نشست گفت: در سینما تاثیری كه كتاب می تواند داشته باشد این است كه هر چه اهالی سینما كتاب بشتری بخوانند، شخصیت های بیشتری را می توانند بشناسند و تحلیل كنند.

پگاه افزود: سینما در درجه اول باید سرگرم كننده باشد تا بتواند حرف خود را بزند و این اتفاق نمی افتد مگر اینكه دانش و آگاهی اهالی آن بالا باشد.

فراهنگ**2038**





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: