سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در خودكفایی اقتصاد ملی موثر است
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ' سیف الله امینیان ' در همایش توسعه زیر ساخت های گردشگری منطقه كاشان در تالار اجتماعات شهرداری قمصر، گفت: رونق میراث فرهنگی بهترین عرصه در محقق شدن خودكفایی در اقتصاد داخلی است.

وی افزود: سرمایه گذاری در این بخش، علاوه بر حفظ اصالت و فرهنگ ایرانی، سود خوبی در بازارهای داخلی و خارجی عاید مناطق فرهنگی می كند.

این كارشناس میراث فرهنگی تاكید كرد: به عنوان نمونه منطقه كاشان از یكسو به كویر مركزی و جاده قدیم ابریشم منتهی شده و در سوی دیگرش مناظر زیبایی در دامنه كوه كركس جلوه نمایی می كند.

امینیان، تصریح كرد: شهرستان های كاشان، آران و بیدگل، نطنز و حوزه های اطراف بایستی با صرف نظر از مرزهای سیاسی، به ساماندهی میراث فرهنگی خود اقدام كرده و موجب رونق گردشگری منطقه شوند.

وی افزود: همچنین آموزش به مردم و اصناف مختلف در برخورد با گردشگران در جذب توریست و رونق گردشگری نقش بسزایی دارد.

رییس هیات مدیره جامعه مهندسان شهرسازی ایران نیز توجه به میراث فرهنگی را هم ردیف بحث های كلان كشور دانست.

' علی نوذرپور ' افزود: مدیران محلی در شناساندن ظرفیت ها و توجه دادن به عرصه های گردشگری و حفظ میراث فرهنگی منطقه خود، نقش اصلی را دارند.

وی تاكید كرد: شهرداری ها و دهیاری ها بایستی در ساخت و سازهای شهری و روستایی به حفظ و نگهداری آثار ارزشمند تاریخی توجه كرده و بخصوص در روستاها به معرفی و شناسایی میراث فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهردار كاشان نیز با اشاره به ظرفیت های عظیم گردشگری در كشور و ارزآوری صنعت توریسم، گفت: از نظر جاذبه های محیطی، مناظر و مكان های بی نظیری در ایران وجود داشته؛ بطوری كه جزو 10 كشور اول جهان هستیم.

' سعید مدرس زاده ' تاكید كرد: اما زیر ساخت های لازم برای جذب گردشگر حتی در شهرها وجود نداشته و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

وی افزود: به عنوان نمونه سال گذشته حدود دو میلیون گردشگر به شهر كاشان وارد شدند كه تنها 300 هزار نفر در شهر اسكان یافتند كه این امر نشانه نبودن امكانات و زیرساخت های مناسب است.

مدرس زاده آماده شدن زیر ساخت هایی نظیر تاسیسات زیربنایی، نیروی انسانی آموزش دیده، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در مردم منطقه برای برخورد با گردشگران و مرمت آثار تاریخی را در جذب گردشگران موثر دانست.

وی با تاكید بر اینكه گردشگری یكی از صنایع پاك و بدون آلودگی است كه در عین حال درآمدهای بسیاری دارد، گفت: درآمدهای اقتصادی میراث فرهنگی و گردشگری بر خلاف سایر درآمدها پایدار بوده و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

1724/7431/ 3404





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , کریسمس , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: